Jump to content
Sign in to follow this  
sat4me2

Handleiding carkit nokia

Recommended Posts

sat4me2

Wie heeft voor mij een schema met daarin de verklaring van de pin-bezetting van de connector op de nokia carkit. Het is een 6-polige connector van de cark91.

 

Groeten Sat4me2.


Een computerprogramma doet wat je het opdraagt, niet wat jij wilt.

Share this post


Link to post
Guest opeltje

gaat het om de rechthoekige spannings plug??

moet je weten welke draadkleur waar voor is?? of heb je deze stekker niet meer?

 

groeten opeltje

Share this post


Link to post
sat4me2

Inderdaad wil ik graag weten welke draad waarvoor dient. Rood +12V en zwart 0V was alleen aangesloten, maar waarvoor zijn de andere kleuren.

 

Groeten Sat4me2.


Een computerprogramma doet wat je het opdraagt, niet wat jij wilt.

Share this post


Link to post
Guest opeltje

komt hij......

 

 

rood=accu 12 volt plus

 

blauw=12 volt plus geschakeld via het contactslot.

 

zwart=massa

 

geel=radio mute (staat massa op als er gebeld wordt)kun je op je radio aansluiten mits deze daar voor geschikt is.

 

groen=staat plus 12 volt op als er een telefoon in de carkit zit.(wordt meestal niet gebruikt.)

 

groeten opeltje

Share this post


Link to post
sat4me2

@opeltje,

 

Bedankt voor de info, ik ga hier zo'n switchbox tussen zetten zodat de audio van de carkit via de radio speakers loopt.

 

Groeten Sat4me2.


Een computerprogramma doet wat je het opdraagt, niet wat jij wilt.

Share this post


Link to post
Guest FranX

Een switchbox is niet eens echt nodig, de carkit kan direct een relais sturen, ff een diode over de spoel, kathode aan de plus, en de anode aan de gele draad, en de relaiscontacten hang je tussen je speakers, als je echt creatief bent, dan gebruik je je autospeakers ook voor de carkit.:)

 

Op die manier ben je voor een paar euro klaar...

 

Grtz FranX

Share this post


Link to post
Guest vlovlo

bij sommige nokia carkits (oudere modellen) wil dit nog wel eens problemen geven. en een standaar mute box met iso aansluiting voor de radio is voor een "paar" euro te koop, niet duur genoeg om zelf te bouwen vind ik of je moet al een handvol wissel relais op voorraad hebben liggen.

 

p.s. de groene draad is een uitgang om een antenne versterker of elektrische combi antenne aan te sturen

Share this post


Link to post
sat4me2

Het kost wel iets meer dan een paar euro, ik dacht zo'n 70 euro. Maar dan ben je ook in een keer klaar netjes met originele stekkers en in een behuizing. Maar als je er plezier aan beleeft kun je het natuurlijk ook zelf doen zoals FranX heeft beschreven.

 

Groeten Sat4me2.


Een computerprogramma doet wat je het opdraagt, niet wat jij wilt.

Share this post


Link to post
Guest vlovlo

oke, de simpele oplossing is om de geschakelde plus van de radio te onder breken (je gsm zet hem dan uit). gebruik voor de voeding van het relais ook een kontakt geschakelde +, is beter voor je accu.

 

wil je echt de "full options" dus muten en geluid over je speakers van de radio, dan heb je toch een behoorlijk handje realis nodig.

Share this post


Link to post
Guest opeltje

klopt, maar het kan nog leuker,

 

bij vele orginele radio's van bv opel,fiat,lancia,ford,alfa is het mogelijk om de carkit rechtstreeks aan te sluiten op je radio en dan krijg je ook je geluid over de autospeakers. zonder het tussenkastje. overigens hebben de vdo radiotoestellen deze mogelijkheid vaak ook.

 

groeten opeltje

Share this post


Link to post
Sign in to follow this  




  • Hosting Fun

×
×
  • Create New...

Important Information

By clicking the accept button you specifically agree to our Terms of Use and Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. If you don't agree, please leave this site.