WAARSCHUWING

H

herbies

op de site van happysat had ik ion de up download sectie een proggie gevonden fun 6 in 1 edit

maar er word niks geedit maar wel je computer als je het namelijk opstart zie je in de eerste instantie niets gebeuren maar als je terugkeerd naar je buroblad dan is dat weg en zegt hij dat hij het bestand C windows/desktop niet kan vinden

eesrt dacht ik aan een nep vrus en heb geprobeerd met contr alt del hett geintje uit te schakelen maar niks geintje de comp opnieuw opstarten hielp ook niet dit ging gewoon niet meer

ik moest namelijk een geldige diskette erin doen dus de computer wilde niet booten van C ik heb toen de opstart diskette eringedaan en windows over de bestaande versie gezet maar voor dat dat ging heeft scandisk talloze reparaties uitgevoerd omdat er heel veel bestandsi nformatie verminkt was en heel veel mappen een verkeerde naam kortom een zootje

uiteindelijk heb ik windows er weer op gekregen maar helaas kon ik de windows verkenner niet openen met het programma reg healer heb ik daarna de registry gerepareerd dat was dan ook weer opgelost kon ik eindelijk mijn d schijf bekijken met backups

daar waren ook ale namen door windows aangepast omdat hier ook allerlij fouten waren maar de meeste gegevens heb ik nog

zit nu wel met een partij bestanden die door windows hernoemd zijn waar ik niet goed van weet wat erinzit ze heben nu de extentie chk gekregen

de computer draait nu weer maar er is nog zoveel mis dat een format C onvermijdelijk is ben dus weer een poos druk om alles opnieuw te installeren helaas geen satfun

mijn echtgenoot zal wel blij zijn want haar documneten staan het meest doorelkaar

hopelijk hebben ander mensen dit noig niet gehad

u bent dus gewaarschuwd

mcafee heeft dit niet herkent dat vind ik nog het meest jammer maar is ook het gevaarlijkst

groeten herbies

 
Kl*te dat je dit bent over komen,ik hoop dat je alles snel weer ok hebt.

een terechte waarschuwing juist om dat dit nog niet door McAfee wordt gezien.

Gr Ghost.

 
Dat is het voordeel als je je operating system op een andere HD hebt staan, ik heb over het algemeen windows op mijn D schijf/partitie staan, veel van deze rotstreek-trojans verwijzen alleen naar C en C:\windows i.p.v. %system% (bijv.) waardoor men dan grotendeels toch beschermd is.

Toch zullen de virusscanners je nooit altijd kunnen beschermen, zeker niet tegen trojans die je HD leegmaken met een simpel format of del of deltree commando.

Dit vanwege het feit dat dit geen virussen zijn maar standaard operating system commando's.

Een paar tips voor beveiliging:

1.) Installeer je windows op een andere partitie dan C

2.) Zorg voor een goede up to date virusscanner die regelmatig geupdate wordt

3.) Rename commando's als format en del naar andere namen bijv. formateer en wis dan kunnen die commando's al niet meer door trojans gebruikt worden.

100% veilig wordt je er niet van maar het helpt enorm.

 
En ik sluit mij helemaal aan bij de tips van BT!!!

 
Dit is allemaal wel interessante info....

Maar ik zou graag wel ff willen weten hoe je de commando's kunt re-namen.

Lijkt me ook wel een geschikte extra beveiliging.

Gelukkig is me nog nooit zoiets overkomen, maar je weet maar nooit..

 
Commandos renamen heeft geen zin.

Een delete bv gaat niet via een executable dus die kun je niet zomaar hernoemen.

Als je een leuke trojan / virus schrijft, dan maak je zeker geen gebruik van de standaard calls om het niet te gemakkelijk maken voor beveiligings programmatuur.

Zoveel mogelijk die beveiligings programmatuur up to date houden dat helpt echt.

Carpio2

 
Dat ligt er aan hoe het geprogrammeerd is Carpio.

Er zijn zat trojans die gewoon gebruik maken van het delete commando. Goed geprogrammeerde trojans hebben echter eigen routines, maar daarom schreef ik ook al dat je nooit 100% veilig bent, maar op deze wijze ben je wel beschermd tegen de meeste zelfgemaakte rommel, niet gemaakt door echte hackers en trojan schrijvers.

Anyway, renamen kun je op diverse manieren doen.

In een dos venster via het ren (rename) commando

ren format.com formatteer.com

ren del.com wis.com

Je kunt ze ook in je verkenner opzoeken, en dan op F2 drukken, of anders rechter muisknop en "naam wijzigen", dat zijn al een paar methoden om namen te wijzigen (renamen).

 
het word nog een hele discussie

ik weet niet precies wat het programma gedaan heeft

maar toen ik scandisk draaide wat windows standaard doet bij een installatie kreeg ik heel veel meldingen dat betsandsnamen waren gewijzigd en dat er van de stationsindelingen niet veel meer klopte en om het zaakje weer werkend te krijgen moest dat alles door scandisk gerepareerd worden

uiteindelijk is er niet veel verloren gegaan

maar het koste nog al wat werk

ben wel een muziek bestand kwijt van een concert van alanis en natuurlijk net degene die nog niet op cd stond omdat het nog niet klaar was maar dat was deels mijn eigen schuld ik had het al gewist omdat ik dacht dat het niks was

kan gebeuren

dat mijn windows verknalt word is niet zo erg

dat zet je er zo weer op maar dat mijn tweede harde schijf er ook werd bij betrokken is minder omdat ik daar in de eerste instantie alle downloads parkeer en backups

en zo af en toe knal ik het op cdrw

dus voor mij is het belangrijkste dat mijn d schijf zeker is

maar het allerziekste is dat dit in een upload download sectie staat van een van de satboards mischien wel geplaats door een sathobbyist

maar zoals gezegd ben ik weer online en zo af en toe je c schijf formateren kan geen kwaad als ze tenminste van je backup afblijven

groeten van herbies met vierkante ogen

 
Hmmz.... als het bestandje nog op die site staat zouden we het eens kunnen downloaden en met een hex editor of zoiets onderzoeken wat er precies gebeurd is of wat het bestandje precies uitspookt.

Maar het blijft vervelend.

Een hele discussie zal het echter niet worden, iedereen is bekend met het belang van backups, de risico's van internet en het downloaden van bestanden etc. etc. etc. en het blijft gewoon een feit dat je nooit 100% veilig bent of je moet je pc altijd uit laten staan, alleen jammer dat zoiets gebeurd en geupload wordt door enkele zieke geesten.

 
Ik zal het es proberen.

In ieder geval thanx voor de info B.T.

 
Ook kan je Norton Ghost installeren, bij voorkeur op een fisiek andere harddisk. wel regelmatig je ghost updaten natuurlijk.

Als je deze op een andere harddisk installeert heb je het voordeel dat als je master boot record wordt verkracht je na reparatie van je MBR de backup gewoon terug kan zetten. Ook als je met fdisk nieuwe partiering aan hebt moeten maken en je disk opnieuw hebt geformatteerd.

Helaas heb ik dus ook zo'n geintje gehad.

Peter.

Oh ja Herbies, heb je nog wat aan mijn oude C/KU band feedhorn gehad ?

 
het is een schande om te vertellen maar de feedhoorn ligt nog op de schap

maar binnenkort heb ik vakantie en moet het gebeuren

zoek eigenlijk nog een goed meetinstrument om het een en ander af te stellen

bedankt voor alle tips wat betrefd het virus

met mcfee kun je een reddings diskette maken zou dat wat zijn

heb me eigenlijk nooit zo verdiept in die dingen

ga gouw doucen moet naar de dierentuin

ouwehand by night

groeten herbies

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan