pc banking

E

exDumber

Heb hier een probleem met pc banking dat ik niet opgelost krijg. Misschien dat hier iemand de oplossing heeft.

Ik gebruik hiervoor een Chipcardreader die ik van de bank heb. Deze heeft een seriële aansluiting. Het probleem is dat ik soms geen verbinding kan maken met de cardreader (soms wel soms niet) , ik heb al de twee compoorten geprobeert, software hergeinstalleerd, computer terug opgestart, maar niets helpt. Soms zegt hij, cardreader werkt correct, andere malen, kan geen verbinding maken met cardreader. Is wel irritant telkens als je even naar je bankrekening wil kijken of een betaling wil doen, soms lukt het dan wel verbinding te maken enkele minuten later, soms duurt het langere tijd. Wie heeft hier de oplossing voor ??

Thanks,

exDumber

 
En mij is opgevallen dat isvedit de compoorten niet netjes achterlaat als je hem afsluit (ook niet als je eerst op disconnect klikt.

Resultaat is dan dus dat als je een ander proggie wil gebruiken, dat je dan de compoort niet meer kan gebruiken.

Als je het met isvedit probeert gaat het wel goed.

Maar bij mij helpt het dan wel om ff te rebooten.

 
Laatst bewerkt:
Dus waarschijnlijk ligt de oorzaak bij Xp pro. Ja, dat is balen natuurlijk, weet wel dat er ook readers zijn via usb. Denk dat ik deze maar eens terugbreng en wissel voor een reader via usb. Natuurlijk zou het niet mogen dat een besturingsysteem als xp deze moeilijkheden veroorzaakt.

Thanks voor de reply,

exDumber

 
Probeer anders eens gewoon de executable van dat proggie in windows98/me compatibiliteitsmodus te zetten (eigenschappen van de executable en dan laatste tabblad).

Dat wil ook nog wel eens helpen.

 
Had ik inderdaad nog niet geprobeerd, maar helaas ook dit helpt niet. Toch bedankt voor de tip.

 
Heb je ze allemaal eens geprobeerd? Ook win2000 compatibiliteit? Ik heb hier namelijk een proggie wat eigenlijk voor 95 is maar niet in die compatibiliteitsmodus wil werken, ook niet in 98/me, ook niet in normale ME mode maar het opeens wel doet in 2000 compatibiliteit.

Inderdaad worden de poorten niet mooi afgesloten, dit is ook te merken op de printerpoort waar dit proggie gebruik van maakt.

Hopelijk is e.e.a. met SP1 straks verbetert want ondanks de stabiliteit begin ik wat dit betreft echt weer terug te verlangen naar de onstabiele, ik geef je blauwe schermen, windows 98se.;)

 
Heb ze nu wel allemaal geprobeerd, maar ook in de andere modussen hetzelfde resultaat soms wel dan weer niet. Ben nu niet van plan om Xp de rug toe te keren, want deze draait verder wel zeer stabiel.

@Bt

Wat is Sp1 ?

Misschien is Lindows straks wel een goed alternatief.

Thanks

 
Mmm, ben er al achter Sp1 is service pack1 voor xp. (patch)

Juist ???? :biggrin:

 
Laatst bewerkt:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan