freecam, allcam, funcam... ?

  • Topic starter MediaMasterA
  • Startdatum
M

MediaMasterA

Hallo allemaal,

Kan iemand mij vertellen wat een freecam is, een allcam, een funcam (vaak met de toevoeging 5in1)? Ik heb gezocht op het net, maar zie door de bomen het bos niet meer. Ook op het board kwam ik er helaas niet uit.

Ik hoef niet te weten hoe ik zo'n ding 'maak', dus hoop dat dit niet in de illegaliteit valt en dat deze vragen gewoon beantwoord kunnen worden. Zoniet: aub een mailtje :)

alvast reuze bedankt,

groeten Arnold.

 
ik kan het proberen, maar of het ook lukt ?

1/freecam

dit zijn oude irdeto ci modules waar aangepaste software op is gezet. deze software (freecam 2.018) heeft een ingebouwde irdeto emulator waardoor de ci dus ook zonder kaart in irdeto gecodeerde signalen kan decoderen mits je de juiste plainkeys in de ci hebt geklopt via de afstandsbediening.

2/allcam

dit kan eigenlijk van alles zijn. allcamsoftware verscheen in den beginne voor irdeto ci modules (oude types). de eerste allcamsoft maakte de ci module geschikt voor irdeto en betacrypt kaartjes. let wel originele kaartjes, de goldkaartjes en atmels waren er nog niet, althans niet de software.

de aanduiding allcam is later ook gebruikt voor de beruchte humax patches. in eerse instantie ging het hier dus ook over alleen irdeto en betacrypt, later kwamen er de x-in-1 mogelijkheden bij.

tegenwoordig wordt dus onder een allcam min of meer een decoder verstaan die met 5 in 1 kaartjes overweg kan. er zijn alleen ondertussen zoveel varianten van "freecams" dat ze absoluut niet meer allemaal uit elkaar te houden zijn.

onder de X-in-1 kaartjes worden kaartjes verstaan die overweg kunnen met Irdeto, Betacrypt, Seca, Nagravision, Viaccess en TPS crypt

ik hoop dat het zo een klein beetje duidelijker is geworden.

Peter.

 
Kleine aanvulling, voordat er ci's bestonden waren er allcam cam's dit waren irdeto cam's die ook betacrypt konden.

 
Nou,

Bedankt jongens, als ik het zo lees is het dus niet zo gek dat ik allemaal 'tegenstrijdige' dingen las zo her en der!

groeten Arnold.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan