2 receivers op 1 schotel via LNB-out

A

appie1405

IK wil dus 2 receivers aansluiten op 1 schotel. Er zit een dual monoblock LNB op van Humax. Nu wil ik via de LNB out de kabel aansluiten op een andere receiver. De vraag is of ik op de andere receiver astra kan kijken terwijl de andere op hotbird zit.

 
Bij mijn weten wordt een dual monoblock geschakelt met een interne diseqc. Daarom vrees ik dat het niet kan wat jij wilt, in dat geval zou je het beste een dual-feed lnb kunnen halen, dus een lnb met 2 lnb aansluitingen welke je dan elk naar een aparte ontvanger zou kunnen leiden, dan zou het wel moeten kunnen.

In sommige gevallen moet je ook opletten met het doorlussen. Niet elke ontvanger vind het fijn om er een digitale ontvanger aan te hebben hangen, die dan bijv. ook (wellicht per ongeluk) diseqc signalen of andere dingen doorstuurt waardoor e.e.a. stuk kan gaan.

De doorlusoptie is dan ook meestal bedoelt om er een analoge ontvanger aan te hangen.

Doch er zijn ook ontvangers bekend waar het geen problemen geeft om er een digitale ontvanger aan te hangen.

Doch op de ene kijken naar hotbird en de andere astra lijkt mij dan niet echt tot de mogelijkheden behoren met zo'n monoblock.

Of ik moet het al flink mis hebben.

 
2 satellieten tegelijk kijken met 1 kabeltje lukt niet.

Daarvoor zul je echt een configuratie meten hebben met minimaal 2 kabeltjes.

Dan nog moet je ook 2 LNB's hebben, en eigenlijk ook 2 disecq schakelaars.

Anders is het niet mogelijk om onafhankelijk van elkaar te kijken.

Het is al helemaal niet mogelijk om via de LNB out te kijken, omdat de ontvanger waarop deze out zit, zichzelf van de LNB afschakeld zodra ie de LNB-stroom van de 2e ontvanger ziet.

Of je moet met een hele berg (8 stuks) kabels naar beneden, en dan met een multiswitch met ingebouwde disecq werken.

Dan heb je wel een luxe, maar dus ook een kostbare installatie.

Daarmee kun je willekeurig en onafhankelijk van elkaar naar de verschillende signalen kijken.

Dit soor installaties is doorgaans alleen interessant als je een stuk of 10 (of meer) aansluitingen hebt, bijvoorbeeld voor een hele flat of huizenblok.

Ik ga er wel vanuit dat je dan zowel op de "analoge" band als op de "digitale" band wil kijken op beide satellieten.

Dus, Black Tiger: je hebt het zeker niet mis!

 
Bedankt mensen voor de reacties. Ik zal denk ik een LNB halen met 2 uitgangen dat is het goedkoopste.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan