hss 1000 ir + multiswitch + ontvangst probleem

A

alf

dit word misschien voor sommige wel erg ingewikkeld,maar ik weet dat ik wel antwoord krijg???

ik heb een automatische volgschotel met 2 lnb uitgangen.

die komen binnen op een multiswitch en kan dan 4 deco's aansluiten.

op mijn mediamaster 9500,heb er ook nog een nokia 9302 op aangesloten maar die is alleen maar voor seca, heb ik wel de kanalen die ik wil ,maar op mijn hyundai heb ik problemen met de prem sport 1 op H 11.720 die geeft aan bad signaal,maar op sport 2 wel ontvangst.

als ik alleen de horizontale lnb aansluit werkt de sport 1 wel.

heb het ook al met een lijn versterker/verzwakker geprobeerd,helaas zonder effect.

als laatste optie 110 meter kabel +lijnverzwakker geprobeerd maar nog steeds geen ontvangst,signaal was 43% level 75% op rtl 4 gemeten.

wie weet raad.

bvd alf

 
Als het niet werkt met de 2 ingangen van je multiswitch, maar wel met 1 ingang, dan zit het probleem mogelijk in die multiswitch.

Omdat je schotel voorzien is van een dubbele LNB, kun je die aansluitingen gewoon met elkaar kruisen.

Dat wil dus zeggen dat je de kabel van H op de ingang van V zet, en andersom.

Kijk dan es of je hetzelfde probleem nog steeds hebt.

Als het alleen werkt als je alleen de H aansluiting erop hebt, ben ik vrij zeker dat het probleem in je multiswitch te zoeken is.

In dat geval moet je zorgen dat je leverancier er ff bijkomt, die heeft ongetwijfeld een hele mooie meter waarop ie kan zien wat er met dat signaal gebeurt.

Is het probleem weg, dan veroorzaakt je "volgschotel" dit probleem.

De kabels dan gewoon zo laten zitten is de oplossing, de werking van je schotel zal daardoor niet beïnvloed worden.

Enneh,

Inderdaad je antwoord heb je hiermee.

 
moet weer even gogelen,heb het geloof ik fout neer gezet als ik hem rechtstreeks van de schotel afpak heb ik met de H wel beeld

op prem sport 1,via de multiswitch doet die hyundai niets op dat kanaal.

en de LEVERANCIER is bekent.

bvd alf

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan