Jump to content
Sign in to follow this  
Guest MrBeam

Ook Ariane-lancering mislukt

Recommended Posts

Guest Satslope

beroerd.. wat zat erin?

Guest MrBeam

De Hotbird 7 (die de HB3 ging vervangen op 13E) en de expirimentele satelliet Stentor welke op 11W, 3 ku-transponders had en Ka-band test transponders.

Voor meer info over de stentor voer ff 'Stentor satellite' in google.

Dr.Z

Hmm, ik heb vroeger nare ervaringen gehad met hoogfrequente electronica van het merk Stentor! :)

Sommige weten vast wel waar ik het over heb! :D

Het is maar goed dat deze dus niet gelanceerd is!

"Al het goede in het leven is illegaal,immoreel of dikmakend"

Tech

ai ai , dat was de BF / 2n2219A / MRF237 periode geloof ik ,ik had er dan nog een buizen eindtrap achter geprutst :)

Maar goed dat is een beetje off topic , maar goed klote dus dat die zooi ook al mislukt is. Een astra in zee en deze ook niet de lucht in.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang

Guest pet123

De stentor viel ook wel eens weg maar door even de voedingspanning bij te regelen was ie weer terug. Helaas werkt dat niet bij een raket.

Dr.Z

Het is wel vreselijk offtopic maar stellen jullie je nou eens voor als deze satelliet nou wel in gebruik werd genomen, met de gedachte aan de techniek van "vroeger" in het achterhoofd?

We hadden dan waarschijnlijk 20x dezelfde transponder ontvangen, tot ver in de terraherts aan toe!

(dat zou trouwens de eerste satelliet geweest zijn die meer dan 10000 kanalen uitzond)

:D :D

"Al het goede in het leven is illegaal,immoreel of dikmakend"

Black Tiger

Dat zou wel grappig geweest zijn ja, maar goed laten we verdere (en vooral de stentor discussie) verder zetten in de Kletspraat.:)

Greetings, Black Tiger

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Hosting Fun

• Create New...

Important Information

By clicking the accept button you specifically agree to our Terms of Use and Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. If you don't agree, please leave this site.