Waaraan herken ik een Digitale disc?

I

Indy007

Ik heb zelf een Nokia MM 9500. Maar nog geen disc. Nu heeft iemand die ik ken zo'n ding liggen, maar we weten niet of hij analoog of digitaal is....hoe kun je dit zien?

Alvast bedankt

 
Wat bedoel je met een disc? een schotel? een diseq (soort schakelaar voor meerdere lnb's)? of een smartcard die gedodeerde kanalen kan decoderen?

greetz,

Matrix

 
Als je de schotel bedoelt, dan is die waarschijnlijk wel geschikt.

Het gaat eerder om de ontvangstkop, de LNB.

Dat moet er eentje van het universele type zijn.

Die is herkenbaar aan de LO (Local Oscillator) van 9.750 EN 10.600 GHz.

Staan die 2 waarden er niet op, dan is ie waarschijnlijk niet bruikbaar voor digitale signalen.

Ik ga ervan uit dat je naar de nederlandse kanalen op de astra satellieten wilt kijken.

 
En dan graag universeel van de laatste jaren. In het analoge tijdperk is er ook ooit een lnb uitgekomen die men "universeel" noemde, maar dat is dus geen lnb die geschikt is voor digitale ontvangst.

Indien men echter tegenwoordig naar een universele lnb vraagt krijgt men altijd een voor digitale ontvangst geschikte lnb.

Zoals voorgaande schrijvers al zeiden zijn de schotels zelf geschikt voor zowel analoog en digitaal dus dat is geen probleem.

 
LOL...ik ben echt een beginner...! Alsof ik 4 jaar terug in de tijd wordt gegooid toen ik een newbee in de Warez scene was.

Oftewel, het meeste hier is nog abracadabra, maar met een beetje logisch denken (en $) kom ik er wel uit...bedankt voor replies!!!!!

De uitdaging begint hier.....

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan