Blauw+rood verdwijnen van kaart???

sjonnie5

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
671
Waarderingsscore
1
Punten
18
Ik ben aan het stoeien met orig. ird. mosc, als ik deze open zet voor blauw en rood, dan gaat dit een poosje goed maar dan worden ze weer teruggezet door c- naar het basis pakket.

Kan een ird. kaart ook zo ingesteld worden, dat ie de "pbm (weet niet of het bij irdeto ook zo heet)" "locked" zoals dat bij seca kan??

Ik zit te spelen met cardwizzard en heb al geprobeerd hiervan een Faq te vinden, maar volgens mij zijn deze allemaal op last van c- verdwenen.

 
Als je een 1.2 Asc hebt kun je deze killen, reanimeren en hierna is ie te voorzien van elke gewenste hexserial,HMK,PMK ed

Via de hexserial wordt door canal+ dde kaart anders iedere dag voorzien van bijbehorende PMK en prov.id

Andere mogelijkheden zijn een blokker (hardwarematig of software matig)

MTB

 
Hmmm

Killen, reanimeren???

Is hier nog ergens een faq van, die ik eerst eens door kan lezen, zodat ik geen dingen doe die ik niet begrijp??

 
Hmmm, een beetje rigoreus vind ik zelf , killen en reanimeren.

Bij een irdeto kaart wordt er gewerkt met channel id's ,de id's op de kaart bepalen dus waarnaar je mag kijken.

Als je dus de id's van C+ op je kaart zet en je gaat een blocker gebruiken worden de id's niet meer van de kaart afgepoetst.

Wat MTB bedoelt gaat ook ,je zorgt dat je een geldige hexserial op je kaart kijgt worden dus de id's niet meer van de kaart afgehaald. Probleem is dus dat de hexserial alleen te veranderen is door de kaart eerst te killen, vervolgens zorgen dat de kaart niet meer protected is zodat je de kaart van een hexserial kunt voorzien.

Indien je nog nooit zoiets dergelijks gedaan hebt lijkt me een blocker een betere optie.

Als je in het bezit bent van een nokia mm9500 is het simpeler op te lossen, er circuleren firmware versies waarin de blocker softwarematig al in de ontvanger zit.

 
jammer genoeg geen nokia 9500 hier :sad::(, alleen een humax 5400 en een pace.

Pace al een tijd niet gebruikt (ooit eens gekregen met orig kaart) en nu ff opgezocht om een kennis te matsen die zonder kabel zit.

Hoe zit dat eigenlijk met de .crd files??

zijn deze nodig om de kaart te reanimeren???

 
doe er anders een goldkaart in ben je er ook van af

fun mag ook

 
Heb er ook een goldkaartje in zitten, maar omdat ik de orig. kaart niet goed kreeg wilde ik weten hoe dat zit.

De werking van een orig. kaart is natuurlijk ook interesant om te leren, ook al is het een oud systeem.

 
Onder de handleidingen alhier vind je:

Kaart clonen alles op een rij

Maar het zoals Tech al zei, geen beginners werk en probeer er eerst eens achter te komen wat er allemaal met je kaartje gebeurd en de achterliggende materie te snappen met HMK,Hexserial,Provid en chid voordat je je kaartje gaat killen en weer reanimeren. Dit laatste is tijdrovend (soms) en vergt dus echt fysiek handwerk.

MTB

 
Thanks

Zal ik eens rustig nalezen en kijken of ik er wat van begrijp.

Ieder geval wat om mee te stoeien.:)

 
Als je die gelezen hebt, zijn de clonefiles die je nodig hebt voor de 10sec. clonemethode bij mij op verzoek per email verkrijgbaar.

Alleen voor SM leden.

 
als je die clone files gebruikt is je kaartje wellicht niet meer auto update canal plus wisselt al enkele jaren niet meer van key maar wat niet is kan komen

is het niet beter om de prov id te veranderen

dat kan als je de juiste masterkey hebt

die zijn er genoeg gelogt

dan hoef je alleen de provider id maar weer terug te zetten

dan hoeft het kaartje ook niet gekild

of praat ik nu onzin

herbies

 
Een HMK en serial erop clonen van iemand met aan abo ;)

Of een funkaartje pakken waar je je eigen HMk/PMK etc inzet. dan krijg je toch eventuele updates.

Gewoon een fun 5in1 ofzo, coco op 0-card..

Maar wat warschijnlijk gebeurt is dat na de seca-2 swap de kanalen helemaal van irdeto af gaan. Die paar abonnees geven ze dan een tijdje gratis abo als ze een seca doos kopen.

 
Dat is de beste oplossing, maar zelfs als je de provider ID wisselt moet je een werkende hebben.

Het is bekend dat C+ een beetje op deze manier werkt (voor degenen die wat programmerkennis hebben moeten dit wel begrijpen)

If provider id's zijn goed (uit database) then update

If provider id is niet gelijk aan database, then schakel kaart uit.

Als je van tevoren je kaart goed uitleest, dus provider id, hexserieel, Hexmaster en plainmaster, en je gebruikt de clonemethode dan is hij altijd weer origineel te maken zoals hij was alvorens je hem ging nullen.

Dus ook dat hoeft het probleem niet te zijn.

Een betere oplossing is een funkaart gebruiken inderdaad.

 
Een hoop stof om weer eens lekker me te stoeien :):)

Als een kaart van c_ rood/blauw terug gaat naar alleen het basis pakket, betekent dit dan dat de kaart nog in de database zit, en dus nog een geldige hmk heeft, of zecht dit niets ????

@BT

zou jij mij die files kunnen mailen?? ik heb hiervan nog weinig gevonden.

alvast bedankt.

 
Nee zegt niets, want zoals ik al zei zetten ze ook aan wat bekend is (bijv ook als ze bekend is in het basis pakket) en zetten ze alles uit wat niet in de database zit, dus 00 00 00 tot ff ff ff om maar eens een dom voorbeeld te noemen.

Als je kaart er wel in zit krijg je update codes en tevens updaten ze je kijk-rechten, dus krijg je de volgende twee commando's

1.) wis alle chids op prov 00

2.) plaats ff fe en ff f5 op prov 00

Daardoor is dan ff f3 die c+ 1 en 2 geeft, weer pleitmans en je beeld zwart.

Kan ook zijn dat ff f3 de C+ 1 en 2 geeft, maar weet ik niet meer echt uit mijn blote hoofd, feit is in elk geval dat die van de vrije zenders dan blijven staan.

Ze hebben diverse methoden gebruikt, ik weet niet welke ze nu gebruiken. Vandaar ook dat er toendertijd die hardware blokkers zijn uitgevonden.

Ik doe je die files wel ff mailen.

 
@BT

ik zal eens wat proberen, ieder geval bedankt voor de hulp (en de files, zal ze gelijk ff ophalen).

Ik hoop alleen dan de baas me iets meer vrije tijd geeft :biggrin::biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan