Digitale video bewerken

K

kirech

Ik werk met een AMD 1200 PC (XP)

Ik heb fftje gestoeid met Premiere video om video's (binnegehaald via firewire) te bewerken maar dat is zo Traaaaaagggg !

Ik heb gelezen dat er bepaalde kaarten zijn (Matrox RT.xxx) die realtime kunnen renderen. Heeft er daar iemand ervaring mee , en zijn er naast Matrox andere goedkopere kaarten die dit kunnen ?

Kirech

 
De Matrox RT2500 is inderdaad een goede kaart die het rekenwerk voor het grootste deel van de processor overneemt, en bovendien een uitstekende beeldkwaliteit heeft.

Een nadeel is de prijs, die ligt n.l. ruim boven de 1.000,- euro...

Op dit forum worden ook andere kaarten beschreven, en kun je al je vragen kwijt over dit onderwerp.

 
Mijn overbuurman heeft er ook eentje, en daar zat ook nog eens versie 8 bij van euh.. zo'n filmbewerkingsprogramma bij, ik dacht dat het Omnipage pro versie 8.0 was, Hawkeye weet precies hoe die heet.

In elk geval een pracht van een ding, werkt perfekt. Het is me niet bekend of die kaart rekenwerk van de processor overneemt, maar zoals Ducom al zegt, ga eens op zijn link kijken misschien staat ie er wel bij, er is zoveel te doen op videobewerkingsbied van zo'n 100 euro tot tienduizenden euro's.:)

 
Omnipage pro is een ocr pakket.

Als je met videobewerking aan de gang gaat is regel1: sluit een externe rgb monitor aan.

Ik had altijd een Pinnacle-dv200, maar aangezien Pinnancle's support voor dit soort kaarten bij de deur eindigd, heb ik nu een p4/1800 met adobe premiere 6.5, met een gewoon huis-tuin-en-keuken firewirekaartje van 20 euro, en dit werkt zeer naar behoren. Op je pc is het edit vensterbeeld niet zo best, maar op de externe monitor is dit prima, zonder schokken, ook tijdens het timeline editten.

 
Jaaah... dat was het Pinaccle 8 met een Pinaccle kaart... Nu weet ik het weer.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan