tv kaart

V

vladimir

heren,

Gisteren heb ik mijn oude putium 800 incl intel moederboard vervangen.

Op het oude board zat een tv kaard. Nu moet ik een nieuwe kopen.

Wat stellen jullie voor zodat ik het optimaal kan gebruiken voor de schotel.

Prijs, kwaliteit is wel belangrijk

Gr Vladimir.

 
sorry het moet geen tv kaart zijn maar een video kaart

gr vladimir

 
Afhankelijk van je vraag staat je posting wel of niet verkeerd.

Als het om een grafische kaart gaat voor je pc, dus voor je pc beeldscherm mee aan te sturen, dan moet ie in het pc/os forum (daarheen kunnen we hem wel verplaatsen).

Als dat het geval ik ligt het er maar aan wat je wilt gaan doen ermee, als het alleen voor eenvoudige werkzaamheden en spellen is, zou ik een Gforce 4 MX nemen of zoiets. Ik kan niet in je portemonnee kijken dus ook daar moet je een beetje rekening mee houden denk ik. :)

 
ik zat ook te twijfelen :)

Het gaat zeker om een video kaart waar mijn monitor op aan kan sluiten en mijn zoontje een paar spellen op kan spelen, het een voudigen werk.

Misschien zie ik het verkeerd maar ik wil er ook mijn schotel er op aansluiten als dat mogelijk is.

Ik heb er ook een tv kaart inzitten. wat is nu presies mogeliojk

gr Vladimir.

 
Volgens mij haal je een aantal dingen doorelkaar: Je bedoeld neem ik aan een video kaart in je pc??. Dit is de kaart waarop je de monitor aansluit.

Video kaarten zijn geschikt om een signaal UIT je pc te krijgen naar een monitor of een tv (als er tv out opzit). Deze kaart heb je in principe altijd nodig

Je hebt ook TV-kaarten, deze gebruik je om je signaal IN je pc te krijgen (dmv. bijvoorbeeld kabelantenne of een ander video signaal), en evt. te laten zien op je monitor dmv. je videokaart. Of om vakantiefilms vanaf je videorecorder op je hardeschijf te zetten.

Vervolgens heb je ook nog Sateliet-kaarten, op deze kaarten kun je een schotel+lnb aansluiten om satelliet beelden te bekijken.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is. ps; je zit nu in het forum van de sateliet-kaarten.

Matrix

 
Dan ben je dus op zoek naar een VIDEO kaart, zodat je beelden uit je computer op je monitor kunt zien.

Die zat voorheen op je moederbord maar nu niet meer daarom zoek je nu.

Het kaartje waar BT het over heeft zal wel voldoen, en is relatief goedkoop.

Is je kroost nog heel jong en speelt dat nog geen spelletjes dat snel beeld vereist, kun je ook prima uit de voeten met een gforce2, is wat ouder en dus een stuk goedkoper over t algemeen.

Leuk is het dan als ie een video out functie heeft, zodat het ding ook aan de tv of video gehangen kan worden via de scart plug.

Je hebt al een tv kaart, waarmee je naar de kabel kunt kijken, dus dan kun je er ook mee naar het signaal van de schotel kijken.

Het beste is dan als je dat dan niet met de antenne aansluiting doet, maar ook uit de scart kabel.

Dan heb je nog de duurste oplossing.

Das een video kaart die dat allemaal kan.

Die kun je herkennen aan de kreet TiVo

Tv in Video out.

Maarja dan ga je de prijs weer optillen voor iets dat je al hebt.

Hehe op deze manier word t steeds moeilijker.. :biggrin:

 
Gezien we nu weten wat er bedoelt wordt heb ik hem toch maar even naar het juiste forumpie verplaatst.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan