PC beveiligen met bijv, Funcard.

F

flup

Kan dit?

Ik zou niet weten waar ik op meot zoeken met google ofzo.

En kan dit met een mastera (zal wel) en een funcard?

En welk programma heb ik nodig?

Grtz

 
Er bestaan "sloten" voor op je pc, maar daar heb je weinig aan. Ik dacht ooit zoiets gezien te hebben middels een pcmcia slot in je pc, daar moest dan een kaart in om de pc te kunnen laten opstarten.

Maar dan moet je bijv. ook die bescherming van de kast aanbrengen, dat de pc niet meer opstart als de kast open is geweest. Het heeft allemaal weinig zin.

Een betere optie als je toch wenst te beschermen is een password in de bios gooien.

Bij de nieuwere biossen werken de bekende "override" passwords van vroeger niet meer, maar ook daar geldt weer van kastje open, bios leeg gooien en klaar.

 
Hmmmz, dan laten we het maar zo :)

Trouwens, ik heb mijn PC ge-casemod :)

Ik zal eens een topic openen met wat info (of een simpel HTML paginatje) en wat pics :)

 
Nu kom ik wel eens ergens en zag ik dus bij een relatie van ons bedrijf dat al hun pc's waren voorzien van een kaartlezer.

Nu is het zo dat een ieder op de machine van een ander kan werken door zich te melden met hun smartcard en hun persoonlijke instellingen op die machine geladen worden vanaf de server.

Heb je ook in Win XP zitten ,daar kun je je ook aanmelden met cntr/alt/del of met je kaart.

(Waarschijnlijk is die voorziening voor mensen die de alt toets niet kunnen vinden :laugh:

Of er leuke tooltjes voor zijn (dat is toch waar dit topic over gaat) weet ik niet ,ongetwijfelt zal er iets voor zijn maar waar? en of het met een funcard gaat ?

 
Dat neem ik aan dat het met een funcard gaat.

Die is immers te programmeren

 
Dat hangt ervan af wat er dus in een originele kaart zit ,het is best mogelijk dat de emu niet in een fun past ,zolang je niet weet wat er in de originele kaart zit ,is het koffiedik kijken.

 
in de overbekende conrad catalogus staan ook smartcardlezers met kaartjes voor beveiliging :biggrin: helaas geen funkrtjes, maar andere soort. kijk maar eens op hun site .nl en .de

enjoy

 
Daaruit had ik dus het idee.

Ik heb hier (geloof ik) nog een cardlezer liggen dus het

is dan wat dom om gelijk 89€ (ofzoiets was het) uit te geven.

Dus ik wil eerst ff wat verder kijken dan mijn neus lang is,

maybe dat ik een goedkopere oplossing kan vinden :)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan