Ik in de hopperguide?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Dit las ik ergens anders:

Wat mij verder opviel was een ingezonden brief van Black Tiger, de admin. van een ander Sat-Board. Dit zal ongetwijfeld wel weer voor de nodige onrust zorgen. (helaas) Erik Nijhof reageerde hierop met een rustig en neutraal antwoord.
Ik vraag me hier af waarom er staat dat mijn bericht voor de nodige onrust zou zorgen.

Ik heb Erik aangesproken op een uitspraak van hem in een vorige Hopperguide dat NL satboards niet samen konden werken. En terecht, hij beweerde dat in Belgie het bewijs was dat het daar wel kon, terwijl wij in 2001 al bewezen hebben tijdens onze dag in Oosterhout dat het in NL ook wel degelijk kan met meerdere boards. De toenmalige dag werd georganiseerd door boardleden, Satnerds en Satellitefun.

Daarop heeft een email uitwisseling gevolgd tussen ons beiden.

Het is mij niet bekend welk bericht hij nu in de Hopperguide geplaatst heeft, en ik moet erbij vertellen dat mij ook niet gevraagd is of er uberhaupt een van deze emails als ingezonden stuk geplaatst zou mogen worden.

Dit is op zijn zachts gezegd niet netjes van Erik Nijhof, gezien onze voor de rest best aardige email uitwisseling.

Temeer daar ik ook enige tijd niets meer van hem vernomen heb. Dit is geen plusplunt voor de Hopperguide. Misschien kan Erik zich nu beter voorstellen waarom ik in een van mijn emails opmerkte dat steeds meer mensen zich terughoudend opstellen t.o.v. de Hopperguide. Even vragen was wel zo netjes geweest.

Aangezien ik dat blad zelf niet heb zou ik het op prijs stellen als iemand het stuk hier kan copyen en pasten, dan wil ik er best uitleg over c.q. bij geven, want ik sta achter mijn woorden.

Dat die nu eens gepubliceert zijn is misschien nog niet eens zo slecht, maar toch is het netter even te vragen.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ach, lamaarlulle. Je moet gewoon denken ".. ik heb toch de grootste.." ;) ;)

(ps. op die van mij na dan..)

 
Ik dacht de houthakker.

 
het lijkt erop dat " " " " onze " " " " (heel veel aanhalingstekens)

Eric Nijhof , een koffie adres heeft gevonden.

eenzijdige gedachtes over " verhalen" die al jaren de ronde doen, en niet bepaald de satgedachte met zich mee dragen.

de oorzaak hiervan moge insiders duidelijk zijn, (de echte jongens, die ook in mei nog bezig zijn ).

vreemd is het dan ook dat een relatief vergeten persoon (ja we kennen je nog!) op deze manier, middels een ongevraagd geplaatst ingezonden stuk de boel nog eens lekker overhoop haald.

je zou er bijna iets van denken.

maargoed zoals onze Black tiger al vermeldde, staan wij achter onze gedachte en woord.

die van die " vage servers " vond ik wel leuk, een teken dat Eric duidelijk de boodschap hieromtrent gemist heeft.

das oude koek, maar wel een verzekering dat we niet onnodig pegels hoeven op te hoesten, wanneer er een vage maatregel ophanden is van bv Canal+ of hen die zich daarvoor moeten uitgeven., zodat we weer op zoek moeten naar iemand die geen moeite ermee heeft onze site hosten.

wij hebben daarom onze eigen voorzieningen getroffen.

tenslotte snap ik de (per ongeluk of bewuste) plaatsing van het ingezonden mailtje wel..

iets wat mij al eerder opgevallen was, een weinig objectieve instelling wat zich dan Hopperguide noemt,,

ga je schamen Eric , dit is gezien alle omstandigheden in het satforum wereldje " de kat op het spek binden".

misschien is er opzet, maar ik hoop van ganser harte dat ik me vergis !!

 
Ik heb t nog niet gelezen, maar :

1 ding weet ik zeker ;

Er ontstaat nu dus een hoop stampij in de doelgroep.

Dus vliegen de guides nu ineens wel weer de deur uit.

Want het was een tijdje lang tanende met de cijfers van dat blad, welke zelf al een tijdje uit de gratie was bij de 'kenners'.

(recentelijk nog es een serieuze (geloofwaardige) test gezien in dat blad ?)

 
Ach en ze zijn zoooo braaf die belgen he. Niks geen illegaal gedoe, nee... Ik geloof best in de integriteit van de BSH en ik denk dat het ook goed is om de hobby te scheiden van de zakkenvullers. Maar helaas kun je niet ontkennen dat bepaalde informatie bestaat en ook voor niet-commercielen (lees techneuten) best interessant is.

Toch hoop ik dat de providers door nieuwe kaartjes/systemen de hobby weer hobby te maken, ontvangers weer echte leuke technische ontvangers en geen illegale kijkdozen. Wat dat betreft hebben die belgen gelijk.

Maar ik vind dat ze het wel érg benadrukken. Ik geloof er geen moer van dat die lui nooit met een pic processortje hebben zitten spelen. Dat maak je mij niet wijs.

En wat betreft verschil in forums: gelukkig dat er die zijn. Als iedereen zo'n beetje hetzelfde denkt dan wordt het saai. Ik hou niet alles bij maar vind het leuk dat er heel verschillend soorten forums zijn. Alles heeft zijn eigen charme en wat je niet trekt dat laat je voor wat het is. Dat is hetzelfde als met de TV kanalen. Je kijkt naar wat je interesseert. (en da's weinig, alhoewel met die oorlog nu....)

Hopper Guide schrijft dat Sathopper hetzelfde zou zijn. Enige verklaring BT?? Ik heb de Hopper Guide wel en moet zeggen dat hun tests van apparaten en commentaren allesbehalve "advertorial" zijn. Er wordt gewoon uitgelegd wat de plussen en minnen zijn en de fabrikanten zien dit denk is als tips voor verbetering van hun apparaten.

Wat zo langzamerhand WEL uit de HG kan is waar het mee begonnen is: de frequentielijsten.

Een waardevolle aanvulling op het abo zou toegang zijn tot een website met de gegevens die wél bijgewerkt zijn en waar je settings kun downen voor je receiver. Een eigen site voor abonnees, zoals vroeger Veronica als experiment heeft gedaan (maar dan beter).

Het betalen voor toegang tot actuele info en lijsten, programmeertools etc dat is iets wat me best interessant lijkt.

Daarmee bundel je de technisch geinteresseerden op internet.

Een speciaal abonnee forum en bijeenkomsten hoort dan ook tot de mogelijkheden. Ik vond in elk geval de bijeenkomst van Veronica Satellite indertijd (10 jaar geleden oid.) met de start van Veronica interaktief erg leuk. En daar was Erik Nijhoff toen ook bij. Mocht hij dit lezen dan is dit een suggestie ;)

Verder kan Hopper guide zich beter ver houden van achterkamertjespolitiek tussen satforums. Dat lost zich wel op op een of andere wijze.

 
Wie was het overigens die voor het eerst met vage verre servers begon te werken........ juist dat wilde ik maar zeggen

En oh wat was dat supersafe toen..... de logjes liggen nu nog steeds van onze vriend SNAKE bij NDS :)

Als Eric zich een beetje verdiept had in de materie dan had er heel makelijk kunnen achterkomen dat juist op dit board er van alles aan doet om te voorkomen dat het geen vrijschakelboard is.

 
Nog meer :

Als je goed leest (jawel, inmiddels heb ik m ook gelezen), zie je dus dat het niet gaat om een ingezonden brief, maar om een hele (e-mail) uitwisseling.

Compleet met updates over de satdag.

Vriend erik behandelt het verder als een enkele ingezonden brief, waarop bij nogal (onnodig) bits van zich afbijt.

Hij heeft mailtjes van BT dusdanig tot een geheel verweven dat je het ook als 1 brief zou kunnen lezen, en reageert dan op die ene brief.

Daar klopt iets niet, want het kan niet anders dan dat het hier een hele mail uitwisseling betreft.

Ik doel op dat stukje waar ie het heeft over de redactie benaderen als je het met inhoudelijkheden van de HG niet eens bent.

Dat is dus precies zo gebeurt als waar erik de voorkeur aan schijn te geven, maar hij brengt alsof dat anders is.

Hij heeft een hekel aan de anonimiteit die op de satboards heerst, en welke bij zijn belgische vrienden niet aanwezig zou zijn.

Blijkbaar heeft ie zelf ook nog wat te verbergen.

Hij weet hier ook de weg, want heeft t over anonieme postings op boards waar ie niet op wil reageren.

(zoals deze thread nu ook neem ik dan even aan ?)

 
Dit is nu -exact- waar ik al bang voor was.

De eerste email van mij, waarin de klacht opgenomen was dat hij onterecht uitspraken deed over de NL satscene, was aan de hopperguide geschreven omdat ik zijn email adres niet wist.

Alle overige mails (in totaal een stuk of 5) waren bij mijn weten prive.

Wat nu gebeurt is, en dat kun je inderdaad ook uit de tekst opmaken, is dat hij een aantal emails verweven heeft tot 1 ingezonden stuk, wat dus totaal niet klopt, en wat ook de zaak nogal uit zijn verband trekt.

Over die vage servers en anonimiteit heeft hij in een later schrijven gereageerd en ook daar heb ik hem antwoord op gegeven, waarom dat hier bij een aantal mensen noodzakelijk was.

Ook wordt compleet uit zijn verband getrokken dat er vergadert zou moeten worden over het wel of niet inschakelen van de Hopperguide.

Heel duidelijk heb ik hem gemaakt dat IK daar GEEN bevoegdheid over had, en dat de organisatie dit zou moeten doen.

Daarbij heb ik duidelijk gesteld dat ik de organisatie dit voorstel had voorgelegd en dat zij zich daarover zouden beraden.

Hij vond inderdaad vreemd dat men zich daarover beraden moest, en daarop kwam toen pas in de volgende email mijn antwoord dat hij dat niet vreemd moest vinden gezien een aantal van de mensen die aan de organisatie meededen, de Hopperguide niet in een echt hoog vaandel hadden zitten.

Ja ik bedoelde met Sathoppers inderdaad de Hopperguide overigens.

Essentiele stukken uit de emails zijn dus weggelaten en daarmee wordt het verhaal dus ook deels uit zijn verband getrokken.

Geweldig dus weer zoiets.

Als hij zich nu beperkt had tot de eerste email, dan had ik me daar wat bij kunnen voorstellen omdat die naar de Hopperguide geschreven was.

Het feit dat hij nu een deelse samenvoeging van alle emails genomen heeft en daarop dan ook een samenvoeging van zijn antwoorden is geen goede zaak, trekt de boel uit het verband en dat is dus precies waar ik ook bang voor was dat dit zou gaan gebeuren.

Hiermee bewijst hij dus zelf dat onze gedachten om wantrouwig te zijn t.o.v. Erik en de Hopperguide meer dan terecht is.

Uiteraard is dit de eerste en laatste keer dat ik contact gezocht heb met dit blad of met Erik.

Als je dan iets wilt plaatsen, plaats dan het eerste bericht en je reactie daarop, of plaats alles, maar ga niet zelf maar wat samenvoegen want dit slaat nergens op.

Ik ga op zoek naar de email uitwisseling als ik die nog heb maak ik in een nieuw topic, dan kan men alle vragen van hem en antwoorden van mij en hem lezen en dan krijgt men mijns inziens toch wel een andere indruk van het verhaal.

Het moge dus duidelijk zijn dat ik me distantieer van het verhaal zoals het nu afgedrukt is omdat het mijns inziens de zaken deels niet in juiste context weergeeft.

 
Erik Nijhof ga je heel diep SCHAMEN!!!!!!!!

Ik begrijp niet waarom je de boel zo aan het belazeren bent.

In het verleden hebben we best wel leuk tel-contakt gehad waardoor ik in de veronderstelling was dat je wel OK was.

Wat heb ik me vergist!!!!

Juist DIT board staat ervoor dat er GEEN illegale activiteiten plaats vinden.

Ik schaam me nu diep dat ik lid ben van de Hopper Guide,en zal zeker mijn abonnement beeindigen.

Ghost.

 
Inderdaad @Ghost!

Zoiets heb ik ook al gepost in het andere topic over dit onderwerp!

We moesten ons abbo maar eens herzien.....

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan