LNB problemen

P

poppp1

Ik heb een Brainwave quattro switch LNB ik heb er 2 ontvangers op aangesloten en de andere 2 uitgangen met afsluitweerstanden afgesloten. Ik heb nu alleen maar meer de horizontale frequenties, bij de vertikale geeft het geen signaal zegt de ontvanger(humax 5400 ToH 2.3) Wie weet hoe dit komt en heeft een oplossing?.

Alvast bedankt.

Gr. ArrowsBoy

 
Bij LNB's met ingebouwde switch (ook de dual LNB's).

Heb je al geprobeerd of t helpt als je beide uitgangen naar 13 volt (vertikaal) zet ?

Dat helpt wel es

Maar das niet echt de bedoeling natuurlijk.

Ik vermoed dus een rotte LNB

 
Sorry voor mijn onnozelheid maar hoe doe ik dat met mijn hummie?

Gr. ArrowsBoy

 
Domme vraag misschien, maar moeten er wel afsluitweerstanden op ? Ik heb hier een philips lnb liggen en die werkt prima zonder afsluitweerstanden.

 
Volgens mij heb je en verkeerde LNB.

er zijn twee types LNB met 4 aansluitingen, een quattro en een quad. De een kan 4 ontvangers voeden, de andere is voor aan een switch welke b.v. 8 ontvangers van signaal kan voorzien.

ik denk dat jij de laatste hebt, 1 aansl vert. hoog, 1 aansl. hor. hoog, 1x vertikaal laag en 1x herizontaal laag.

Als je dus een van die aansluitingen gebruikt zi je dus allen het horizontale of vertikale signaal.

Oplossing:

Andere LNB kopen

Extra switch (geen diseq) kopen

suc6

 
Dan staat je hummie op 13 volt want vertikaal ingesteld.

Maarreh

Wat de vorige poster zei, zou ook wel es kunnen.

Dus kijk ff op de LNB zelf of er iets bij die aansluitingen geschreven staat.

Als je er toch niet meer dan 2 ontvangers op aansluit, waarom dan niet een dual LNB ?

En..

Ja Ptje !! als je het goed wil doen moet je wel afsluitweerstanden gebruiken. :biggrin:

Denk wel dat de meesten dat niet doen, en dat er geen verschil waarneembaar zal zijn, maar de theorie schrijft dat wel voor.

 
Sorry collega :laugh:

Ik heb Lnb zo gekregen en hij werkt, dus ik weet niet beter.

 
Ben er toch maar even mee naar de winkel geweest, door gemeten: bleek toch rot te zijn jammer dus.

Oh ja, het is een LNB voor 4 ontvangers, want er hebben altijd 4 opgezeten en funten prima.

Gr. ArrowsBoy

en bedankt voor de moeite

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan