Verbinding valt steeds weg.

E

exDumber

Hoi,

Heb hier sinds enkel dagen het probleem dat mijn adsl verbinding er steeds uitgaat soms na enkele minuten soms pas na een half uur , werk al meer dan een jaar met XP en deze adsl verbinding zonder problemen. Er is niets aan de instellingen gewijzigd en toch doet zich dit probleem voor. Krijg steeds de melding "error 680 there was no dial tone". Heb al eens opnieuw de modemdriver geinstalleerd maar noppes. Wie heeft een idee wat de oorzaak kan zijn. Alle hulp is welkom.

Bij voorbaat dank,

 
Laatst bewerkt:
Een vriend van me heeft zoiets ook al eens gehad, was iets met zijn modem.

Hij is daar toen achter gekomen door KPN in te schakelen , aangezien die de verbinding regelen.

Dus ik zou die eens bellen.

 
Heb dit verschijnsel al 2x meegemaakt, steeds met een interne Belgacom modem. Nu hebben ze een externe met USB aansluiting geplaatst en deze schijnt het toch uit te houden. Wat typisch Belgacom is, deze hoeven geen garantie te geven op hun "bazaar", ze hebben mij die drie stuks doen betalen. Bij weigering snijden ze gewoon uw lijn af. Eenvoudig toch als je alleen-heerser bent.

Ik heb verder ook Telenet als tweede provider, hier ben je niet beter af, het is nooit hun fout als er iets mis gaat, zoals onlangs hun geplaatste toestellen die van de muur vielen. In plaats van deze op de muur vast te vijzen, hadden zij die met dubbelzijdige kleefband op de muur geplakt. De faktuur volgde wel ... niet betalen? Geen probleem, ze wippen er U onmiddellijk uit.

Je zou dan zeggen, het werk is uitermate net uitgevoerd, wel nee, midden op de muur in de living ... prachtig zeg, gelukkig hebben wij er nu een kast voorgezet, dat oogt wat beter.

 
Alleenheerser? Ik weet het niet, een kennis van me heeft skynet.be dat is toch weer een ander of niet?

Die had laatst soortgelijke problemen. Maar hij had een router, en doordat er meerdere pc's aan de router hingen, en bij het uitvallen van de verbinding ook het interne netwerk uitviel, konden we daaruit concluderen dat de router strange deed.

Andere router erop gehangen, probleem opgelost.

Aan de oude router was niets verandert, alle instellingen stonden goed, waarom ie zo strange deed is ons onbekend gebleven maar stuk was ie wel, een warmteprobleem kon het eigenlijk ook niet zijn want hij stond op een plek waar ie koeling genoeg kreeg.

Heel opvallend: Zo gauw er een poortscan werd gedaan op het systeem viel de router uit.

Daar kwamen we achter door op grc te testen, toen telkens bleek dat bij elke test de router uitviel was het probleem snel gevonden.

Verder deed hij bepaalde poorten niet meer op de juiste wijze in stealth zetten of afsluiten, heel vreemd.

Overigens hoorde ik van KPN Nederland er er met Viatech chipsetop mainboards ook een probleem zich kan voordoen met USB modems, dat is bekend.

Het blijkt dan dat de chipset niet voldoende spanning op de usbpoort kan leveren waardoor het modem niet wilt.

Ook een te lange platte kabel kan linesync problemen opleveren.

Ondanks dat werkt het bij mijn zus met 20meter platte kabel en bij een kennis met 17m platte kabel prima.

Maar het blijkt dus dat er vanalles mis kan gaan met adsl aansluitingen.

 
Heb al begrepen dat het niet makkelijk zal zijn de oorzaak van dit probleem te vinden. Zal alle oplossingen eens uitproberen, mijn pc hangt idd in een netwerk van 3 pc's + dreambox. De modem is een alcatel speed touch usb modem. Aan iedereen, bedankt voor de tips !!!

 
Ga ook eens bij de eigenschappen kijken van het modem.

In XP is daar ergens een optie te vinden die zegt "energiebeheer mag dit apparaat uitschakelen".

Dit staat standaard aangevinkt. Ik heb al gehoord dat mensen met een soortgelijk probleem de oplossing verkregen door daar het vinkje weg te halen.

Wil niet zeggen dat dit bij jou ook het geval is, maar proberen kost niks he.:)

 
Als ik de modem rechtstreeks aan mijn pc hang blijft het probleem ook, dus de hub kan niet de oorzaak zijn, het gaat hier om een usb modem dus Sateliet zijn oplossing komt niet in aan merking en BT je laatste tip heb ik ook geprobeert maar helaas :sad: , zit hier nog steeds met het probleem. Dus zal ik de wijze raad van Activ maar volgen en morgen even kontakt nemen met mijn provider misschien komen we dan tot een oplossing.

Bedankt iedereen,

 
Probleem opgelost !! Op aanraden van mijn provider opnieuw de modemdriver geinstalleerd en weg is het probleem :) . Hoe het komt dat een modemdriver na meer dan een jaar correct te werken het plots niet meer doet is mij ook een raadsel. Waarschijnlijk zal er toch ergens iets gewijzigd zijn geweest.

Bedankt

 
Dat kan gebeuren op het moment dat je een nieuw programma of spel installeerd die "ruzie" maakt met je modem driver.

Ook vervuiling vanaf het internet kan een oorzaak zijn.

Er gebeurt meer in het register van windows dan dat je denkt...

"dat zeg ik, gammel"

 
Klopt, er zijn zat utility's die gebruik maken van bijv. de comdlg32.ocx (meestal modemdrivers ook) en als een van die utility's die bijwerkt of vernieuwt op een niet al te juiste manier dan heb je het ook al plakken.

Het is inderdaad vlug gebeurt.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan