Signaal Versterken?

P

pvrooij

Ik heb even een vraag:

Mijn schotel staat in mijn tuin en ik heb ongeveer 50 meter kabel gelegd. Ik krijg echter geen signaal binnen en de de motor wil ook niet draaien.

Is er een versterker, die het signaal kan versterken maar ook de stroomtoevoer voor de motor versterkt?

Misschien is het een stomme vraag maar ik kom er niet uit.

Bedankt!

 
De versterkers voor het signaal bestaan wel, maar om de disecq pulsen te versterken, naar mijn weten, niet.

De oplossing is een 36volt motor, met bijbehorende positioner, en een goede kwaliteit kabel (H125), eventueel met een versterkertje na de LNB.

Je kan ook een LNB gebruiken met een hoog uigangsniveau.

(rond de 65 db ofzo)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als de schotel goed staat lijkt het me erg vreemd dat je met 50 meter geen signaal krijgt. Met een rol van 100 meter ertussen moet je nog beeld hebben. Met een beetje redelijke kabel, moet dat draaien volgens mij ook gewoon kunnen.

Krijg je wel spanning aan de Lnb ? Zo`n motor kun je meestal ook met knopjes onder de motor ook draaien, lukt dat ook niet ?

 
Schotel staat goed.

Ik krijg geen spanning op de Lnb, en mijn motor kan ik helaas niet draaien d.m.v. knopjes.

Maar jij zegt 100 meter kabel moet lukken?

Ook met een disceq motor?

 
Helemaal niet ?

Heb je gemeten aan de connector die in de LNB zou moeten zitten ?

Als dat zo is, heb je een ander probleem.

Kunnen er 2 zijn denk ik.

1. als je een originele ontvanger hebt, dan kan het zijn dat je je LNB spanning simpelweg niet aan hebt staan, kijk ff bij de antenne instellingen waar je ook kijkt met dat rood/oranje/groene balkje of je wel ontvangst hebt./

(menu 7 1)

2. Kortsluiting ! in je kabel.

Hoe langer de kabel, des te groter de kans daarop.

Begin dan eerst ff te kijken naar de connectoren, zit daar niet toevallig nèt 1 draadje van de mantel om de kern gedraaid ?

Dat gebeurt vaker dan je zou denken.

Ik ben het niet helemaal eens met vriend Ptje die zegt dat je met 100 meter kabel nog beeld moet hebben, maar je moet in ieder geval bij de signaal meting dan wel iets zien.

Dat je motor sturing niet werkt kan dan trouwens eigenlijk ook alleen maar met sluiting te maken hebben.

Sluit ff de coax direct op de LNB aan en haal dus de motor er ff tussen uit.

 
en wat voor kabel heb je exact gebruikt?? en zitten hier ev ook koppelingen tussen?

groeten opeltje

 
Ha vriend Mas :laugh:)

Hoe liet men een strong met software versie 15 dan kanalen zoeken, zodat ie niets oversloeg ? Juist met 1 hele rol coax ertussen hangen. Na het inlezen vond ie alle kanalen en had je ook gewoon beeld. (dit bij gebrek aan een dempertje) Dat je met 100 meter kabel niet het mooiste signaal overhoud, dat begrijp ik. Het ging mij vooral om het feit, dat ie vertelde, dat ie geen signaal had. Ik heb hier 4 kabels liggen en allemaal zo`n beetje 45 a 50 meter. Sluiting is inderdaad meer voor de hand liggend hier, of kabel breuk.

Of domme opmerking misschien ? Lnb spanning staat toch wel aan ?

 
Wow wat een reacties!

Alvast bedankt allemaal voor het reageren!

Ok, ik begrijp dat 50 meter geen probleem moet zijn.

De LNB spanning die staat aan en ik heb satellietkabel gebruikt v.d. Gamma.

De kabel is opgedeeld in 2 stukken en inderdaad met een connector er tussen, dat is de enige die ik nog niet gecontroleerd heb. Ik ga deze eens ff (nou ff) nakijken.

 
De LNB spanning die staat aan en ik heb satellietkabel gebruikt v.d. Gamma.

De kabel is opgedeeld in 2 stukken en inderdaad met een connector er tussen
Ik hoop dat de gamma fatsoenlijke kabel heeft, ik zal het daar in ieder geval NOOIT gaan halen.

Kabel in stukken met een connector ertussen ?

Alsjeblief zeg me dat dat niet van die tv coax stekkers ofg erger nog een coax verbinder is, maar dat het dezelfde stekkertjes zijn als die aan je receiver aangesloten worden.

F connectoren dus en een koppeling.

Anders dat als eerste maar es veranderen!

 
Hahaha, dat zeg ik, Gamma!!

beste Pvrooij, sorrie dat ik even in de lach schiet maar het is ook wel een ontzettend grappige situatie.

Ik zou de kabel inderdaad eens controleren op kortsluiting en op goede verbindingen.

Zelfs met coax van de Gamma moet je toch wel iets van signaal op je beeldscherm krijgen dus denk ik, net als de mede sathobbyisten, dat er iets niet goed is.

Misschien kun je aan beide kanten de kabel los trekken (draaien) en de multimeter er eens aanhangen om te controleren of er misschien kortsluiting in de kabel zit.

Als er geen kortsluiting te meten valt, kun je de ene kant van de kabel even kortsluiten en aan de andere kant meten of je nu wel een kortsluiting meet.

Dit laatste is om te controleren of de kabel daarwerkelijk goed contact maakt.

Als bovenstaande tips correct zijn gelopen kun je de kortsluiting weer ongedaan maken (da's wel handig als je wilt kijken) en het setje opnieuw aansluiten.

Nu moet je, als je schotel goed staat uitgericht, beeld kunnen krijgen.

Enne, zoek een goede satelliethandelaar op die H125 coax kan leveren.

Deze kost gemiddeld 1 euro per meter en is 100x beter als die rom... eh, kabel van de gamma. (waar ik het kabelsignaal niet eens mee wil transporteren) :)

succes!

 
inderdaad is het kl#te kabel. mijn broerje had ook zo´n gamma rol gehaald van 25 meter.......analoog was er ver weg wat te zien, laat staan digitaal........na veel speurwerk de kabel maar vervangen door een duurder type van de satzaak,,,,,, en zie daar perfct signaal.

groeten opeltje

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan