satelliet via pc

S

speedking

Hoi allemaal,

Ik heb me een Smart tv satellite card van hercules aangeschaft en zou graag wat meer info gewilt hebben.Is het mogelijk om een motor gestuurde schotel aan te sluiten .

Ben al een tijdje opzoek naar info maar vindt niks... Is er iemand die mij eventueel kan helpen met dit

Alvast bedankt

 
Op een commerciele site vond ik het volgende:

Compatible avec les paraboles motorisées et les paraboles munies de plusieurs têtes de réception (protocoles supportés : DiSEqC 1.2, Mini-DiSEqC, USALS)

Kaart ondersteunt dus diseqc en daarmee een draaibaar systeem;-)

 
hoi

Weet jij wat voor type motor ik eventueel kan gebruiken... nokia , of ander merk . en heb ik een apparte motor stuuring nodig , want volgens iemand die sat systemen verkoopt wel....

alvast bedankt voor je reaktie

greetz SpEeDKiNg!

 
Als ik het goed begrijp zou je een diseqc motor kunnen nemen en bij mijn weten werkt een vseqc motor dan ook.

In elk geval geen motor kopen waarbij je een positioner nodig hebt, want dat is een apparaat wat via 38 volt of zoiets je motor aanstuurt en dat werkt niet middels diseqc, daar zijn die diseqc en vseqc motors voor uitgevonden.

 
Me again,.....

Bedankt voor de info als ik me een motor aangeschaft heb zal ik het laten weten als het lukt

Thanxs

SpEeDKiNg!

 
Graag gedaan hoor, en we zouden het inderdaad fijn vinden als je zoals je zegt je ervaringen weer schrijft, dat is dan weer handig voor andere users die er mee willen beginnen.

Suc6.

 
heeft zo'n sataart wel geoeg power om een moter aan te sturen

ik kan me voorstellen dat de spanning voor de moter beter via een andere bron betrokken kan worden als via de lnb aansluiting van je satkaart

anders fikt de kaart mischien wel uit

herbies

 
hi

Ik heb een tijdje geleden gemailt naar hercules , waar kaart vandaan komt maar krijg ik maar geen antwoord op terug...

maar een DiSEqC 1.2 motor heeft 13v /18volt dus ik denk dat dan wel geen probleem zou zijn.. (laat het ons hopen :) ) en wordt rechtstreeks gestuurt door coax aansluiting van satelliet.... Moest er iemand zijn met meer ervaring omtrend dit zou reactie welkom zijn.... maar denkt dat dit hier nog in de kinderschoenen staat ...

vriendelijk groeten

SpEeDKiNg!

 
Speedking ?

Zat er geen boekje bij dat kaartje ?

Want het antwoord op jouw vraag wordt heel goed uitgelegd in de gebruiksaanwijzing die erbij (zou moeten) zit(ten).

De mogelijkheden van het kaartje en de betreffende software staan daar duidelijk uiteen gezet, inclusief de DiSEcQ en USALS mogelijkheden.

Voor wat betreft het voedings probleem dat sommigen verwachten, we praten niet over de spanning, maar over de te leveren stroom bij die spanning.

En een normale satelliet ontvanger levert 400 tot 500 mA (een halve ampère dus), waar DiSEcQ het dan ook mee moet doen.

Het lijkt mij geen probleem dat uit het kaartje te halen.

De goed geïnformeerde satelliet handelaar in jouw omgeving moet je een prima werkend draaibaar systeempje kunnen leveren wanneer je van DiSEcQ uitgaat.

Als je op de site van hercules gaat kijken, kun je daar ook voldoende info vinden over je kaartje, en bijbehorende software.

Ik stuur je de link per PM, zodat je lekker gemakkelijk direct in de juiste hoek kunt zoeken.

Suc7.

 
Laatst bewerkt:
hi

Ja , ik ben hier echt nog leek in . Ik heb noch maar pas mijn kaart besteld op het net en zou elk ogenblik moeten aan komen. Maar omdat ik zeer weiniig info van een sateliet dealer kreeg, wou ik al info verzamelen en aangezien ik de meest woorden of gebruiken ken in de sat wereld ben ik deze treath gestart en heb ik al veel bij geleerd....

Bedankt voor jullie reaktie

 
Je hebt m nog niet.

Merk dan op dat het woord gebruiksaanwijzing in mijn eerdere reply onderstreept is en verkleurt wanneer je er met de muis overheen komt.

Dat betekent dat het een link is.

Als je daarop klikt, wordt er een ander browser scherm geopend waarin je de gebruiksaanwijzing te zien krijgt (in dit geval heb je de acrobat viewer nodig daarvoor), of kunt downloaden.

Dan kun je je alvast inlezen en ken je het ding al voordat je m in huis hebt :)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan