NTFS

J

Josje01

Hoi, ik was zo bij mij eigen aan het denken, eerst maakte ik altijd een volledige HD backup met ghost dit ging altijd goed totzover dus niets aan de hand, nu heb ik de HD omgezet van FAT32 naar NTFS dit bevalt me goed PC nog sneller en lijkt iets meer stabieler als voorheen voor zover we windows stabiel mogen noemen. Mijn vraag is: toen mijn HD nog Fat32 was kon ik gewoon de backup terug zetten. Kan dat nu ook nog nu het bestandssysteem NTFS is????De backup maken met bestandssyteem FAT 32 kan nog steeds goed , maar terugzetten heb ik nog niet geprobeerd omdat ik hier en daar hoor dat dat niet mogelijk is??? Als dat zo is kan ik dan terug naar FAT32 zonder gegevensverlies???

Greetz :Josje01

 
Normaliter kun je -niet- terug van NTFS naar Fat32. Het is waarschijnlijk wel mogelijk met een programma als Partition Magic pro maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Het terugzetten vanuit een ghost situatie maakt verder niet uit.

Als je gewoon tenminste een goed ghost image maakt, dus inclusief bootsector etc.

Indien je een backup maakt in NTFS formaat, zal ghost dat verder worst zijn, die zet hem dan ook gewoon in NTFS formaat terug.

 
BT, hartelijk dank voor je duidelijk antwoord wat betreft NTFS

Greetz :Josje01

 
Graag gedaan. Ik heb laatst de prettige ervaring gehad dat ik een ghost image met EXT3 (linux dus) mocht terugzetten en dat werkte verder ook perfekt (gelukkig!). :)

 
Hmm is het mogelijk NTFS onder WIN98SE te draaien? (met een of andere patch?)

Dat zou een ideaal OS opleveren ;)

 
Nee dat is niet mogelijk en zou ook geen ideaal OS opleveren aangezien win98se geen NT kernel heeft en daarmee tevens een stuk instabieler is dan zijn NT collegae zoals NT, XP en 2000.

 
Da's zund hee.. al was het maar een patch die de 4GB limiet opheft.

Ik blijf op 98SE omdat ik oude harware heb die niet ondersteund wordt, en omdat daar de meeste hobby-programmas het zonder mekken op doen.

Maar als je met video werkt is het lastig, kan nooit een volle dvd naar een mpeg file toe rippen.

 
Da's zund hee.. al was het maar een patch die de 4GB limiet opheft. Maar als je met video werkt is het lastig, kan nooit een volle dvd naar een mpeg file toe rippen.
Je kunt er ook 10 gig in hangen, dan maak je gewoon partities.

Wat betreft het volled dvd naar een mpg file toe rippen dat moet in feite wel kunnen, want mpg is svcd, normaliter past een dvd op 2 svcd's en dat is dus 2x 700 mb zeg maar, dat heb ik zelf ook nog gedaan onder windows98se.

Tenzij het natuurlijk dvd9 is dan word het moeilijker, maar dan moet je tegen je rip programma zeggen dat ie de files niet groter dan 750mb maakt ofzo. Of je moet iets anders bedoelen dan waar ik het nu over heb.

 
Je kunt er ook 10 gig in hangen, dan maak je gewoon partities.Wat betreft het volled dvd naar een mpg file toe rippen dat moet in feite wel kunnen, want mpg is svcd, normaliter past een dvd op 2 svcd's en dat is dus 2x 700 mb zeg maar, dat heb ik zelf ook nog gedaan onder windows98se.

Tenzij het natuurlijk dvd9 is dan word het moeilijker, maar dan moet je tegen je rip programma zeggen dat ie de files niet groter dan 750mb maakt ofzo. Of je moet iets anders bedoelen dan waar ik het nu over heb.

Yes: ik bedoel het omzetten van VOB naar MPG. Dan blijft de data eigenlijk vrijwel ongewijzigd. Een prpgrama als TMPGecn dvd author kan data vanaf een cd kopieren naar de HD en maakt er dan 1 mpeg file van. Handig als je met een dvd recorder iets hebt opgenomen en je wilt daar later in gaan knippen, menus maken etc. Laatst had ik eem mpg van 3.5GB dus dat gaat dan nog net goed.

 
Yes: ik bedoel het omzetten van VOB naar MPG.
Ja dat kan natuurlijk ook. Toen ik nog onder win98 zat, ripte ik met een speciaal proggie, dat zette al gelijk de dvd om naar mpg's.

Op die manier hoefde je geen .vob files of andere dvd files op te slaan op de HD en was ook geen grote HD nodig.

Alleen weet ik de naam inmiddels niet meer van dat proggie, ik had er zoveel, dvdshrink, dvdXcopy, DVDX, NeoDVD, VCDEasy, DVD2SVCD.... volgens mij was het zelfs met die laatste.

 
Yes: ik bedoel het omzetten van VOB naar MPG. Dan blijft de data eigenlijk vrijwel ongewijzigd.
Als de data bijne ongewijzigd blijft waarom duurt dat dan zo ontzettend laaaang.

 
Als de data bijne ongewijzigd blijft waarom duurt dat dan zo ontzettend laaaang.
Duurt helemaal niet lang (??)

Je maakt een project aan in DVD Author. Dan voeg je data in vanaf een DVD en je vinkt aan dat je die data eerst naar de HD gekopieerd wilt.

Dan gaat ie netjes een mpeg file aanmaken.

Overigens werkt dit alleen bij zelf gemaakte DVD's. Koopdvd's zijn gecodeerd, en ook meestal groter dan op een dvd-/+R past en dan moet je de data "shrinken", hoe langer dat duurt des te beter resultaat. Maar daar ging het mij niet om.

Als je een dvd opgenomen hebt met een dvd recorder, en hij zit vol dan wordt de mpeg file ook groter dan 4GB, en dat vindt WIN98SE niet leuk.

Dezelfde ellende met een REC-file van een topfield, maar dan heb je nog een mogelijkheid met een filesplit progje te werken.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan