Netwerk in slaap

P

Ptje

Nu mijn signaal probleem met de Dream is opgelost, ga ik alle mogelijke dingen proberen. Iets vreemds dat ik al heb, zolang ik hem heb, is dat de netwerk verbinding van mijn Pc naar de Dream, na een tijdje in slaap valt. Enkel het rebooten van de tuner helpt om de boel weer in de lucht te maken. Heel ernstig is anders, maar ik ben benieuwd of dit op te lossen is. Ik werk met Multyboot op de hd, maar ook de image die in de flash staat, heeft dit probleem. Heb ik iets verkeerd ingesteld, of heeft iemand andere ideeen ?

Telnet werkt ook niet dan.

 
Heb je box rechtstreeks aan je PC?

In dat geval moet je maar eens kijken naar je netwerkkaart.

Mogelijk wordt deze in energiebeheer uit geschakeld.

Ik draai met verschillende images via dreamflash op HD. Het netwerk is bij mijn box nog nooit uitgevallen.

 
Ik had uitschakelen in energie beheer al uitgezet, maar dat kon het eigenlijk niet zijn. Dit omdat ik via een router naar mijn dream ga en de Xbox die ook in het netwerk hangt, geen problemen geeft op dat moment. Toch bedankt voor je idee.

 
Wat mij opgevallen is, dat dit precies 2 uur duurd, voor ie slaapt. Ik zie tijdens opstarten wel iets voorbij komen over 120, maar kan niet zo snel lezen wat dat is. Waar vind ik die opstart ergens in de software ? Die 2 uur, is geen toeval.....

 
Kijk eens in je timer settings, misschien dat daar iets ingesteld staat?

 
Als je via het configuratiescherm de energie opties uitzet, moet je ook nog eens kijken bij: systeem>apparatenbeheer>netwerkadapters>eigenschappen(rechtermuisknop op je gebruikte netwerkadapter)> tabblad energiebeheer.

Deze kan ook nog aangevinkt staan, alhoewel je in je energiebeheer alles hebt uitgezet, kan het zijn dat deze hieromheen frubbelt.

Have Fun

 
Klinkt knullig, maar DHCP van de Dream uitgezet en klaar, opgelost.

 
Tja. Het gooit vaker roet in het eten, zeker als je een router gebruikt. Hier staat meestal de DHCP standaard aan.

Maar het fenomeen van in slaap vallen was mij ook niet bekend.

Zal wel afhangen van de hele combinatie van je netwerk.

Mijn router gaat in dat geval IP nummers aanmaken welke ik niet meer verwijderen kan. Zo heb ik er nu een lijst met lege IP nummers in zitten welke niet meer beschikbaar zijn.

Bij de laatste images welke ik gebruikte stond DHCP standaard uit. Ik controleer het nu altijd.

 
Dat hoort men meer dat DHCP op de dream niet lekker werkt.

Bij de rudream 16-4 is dat ook zo. Werkt wel, maar alles behalve de DNS wordt geupdate. En de werking van de doos is ook niet zo lekker.

Dus ik laat het maar fijn statisch.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan