Jump to content

Recommended Posts

hoi,

de oude hotbird 1 satellite staat nu op 28,5 oost en is hernoemd in eurobird 2.

hotbird 8 zal worden gelanceerd op 4 augustus as.

verschilende transponders van astra 1C zijn overgeheveld naar astra 1E.

het gaat om de volgende transponders: 11244h,11052h,11082h,11145h en 10936v.

via de astra 1kr is op 11479 v een analoog pal testbeeld te zien met testtonen via de subcarriers 6,50,7,02,7,20,7,38,7,56,7,74 en 7,92 .

de lokale omroep MK-TV uit engeland wil in de herfst van 2006 starten via satelliet(info:http://www.mk-tv.co.uk/ en dan op press office ).

via hotbird op 12360 h 3/4 27500 heeft dr dish tv test uitzendingen gedaan in een veel betere kwaliteit dan via het challenger kanaal.

groet uit het vrije friese land

De astra 1C gaat nu ook met pensioen begrijp ik?

Och, na ruim 15 jaar trouwe dienst is dat ook niet zo gek.

"Al het goede in het leven is illegaal,immoreel of dikmakend"

Guest MrBeam

Quote: de oude hotbird 1 satellite staat nu op 28,5 oost en is hernoemd in eurobird 2.

Weet je dat van die naam wel zeker?

De "oude" Hotbird 5 heeft destijds de naam Eurobird 2 gekregen (en zo heet hij nu nog steeds volgens de Eutelsat site) en verhuurd aan Arabsat die hem in eerste instantie Arabsat 2d en later Badr 2 noemde.

Zover ik nu ff snel kan nagaan heeft de Hotbird 1 wel 13 oost verlaten en zou hij nu rond de 20 oost hangen. Wel is de satelliet ondertussen ongeveer 0,4 graden inclined.

Verder een leuk bericht (als het klopt). Noch Lyngsat en kingofsat zijn hiervan op de hoogte.

De Astra 1c zou volgens de laatste berichten naar 5 oost worden verplaatst tbv proffesionele diensten.

naar 5 oost worden verplaatst tbv proffesionele diensten

Is Televisie dan geen professionele dienst? :)

Greetings, Black Tiger

hoi,

dat van hotbird 1 had ik gelezen via een telekstpagina in het frans en angezien mijn frans niet best is kan ik het dus verkeerd begrepen hebben.

groet uit het vrije friese land