humax/uniden combinatie

J

jdsm

Een echt Humax probleem nu :

Ik gebruik een Uniden analoog ontvanger ( hoofdzakelijk voor positioneren van de schotel ) en daarop als decoder aangesloten de humax 5400 . Als ik humax TV-out met decoder1 met scart kabel verbind krijg ik ofwel grijs/wazig beeld of schuingetrokken beeld. Als ik humax video en audio outs (cinch ) gebruik werkt het systeem perfect. , maar dan heb ik problemen met aansluiting van hi fi installatie. Ik kan dan wel zowel analoog als digitaal ontvangen. Nu los ik het op door humax rechtstreeks als receiver te gebruiken en uniden enkel als positioner.Kan dan echter niet analoog ontvangen! Ik heb via web probleem gesteld aan Humax Korea. Antwoord was dat video instellingen niet correct waren . Dit is het echter niet , heb alle instellingen geprobeerd.

Iemand enig idee?

PS : Black Tiger je had gelijk de PW/Nova thread af te breken.

Sorry!!!

 
Probeer het eens anders:

Sluit de humax volledig aan en sluit de analoge ontvanger aan op de VCR-scart.

Waarschijnlijk laat de 'decoder-scart'van de analoge ontvanger niet de juiste signalen door. De VCR-scart van de Humax doet dat wel... :biggrin:

Grtz Wiz

 
Hi Wiz ,

Heb juist schakeling humax/uniden gemaakt zoals je voorstelde en alles OK !!

Is nu wel zo dat als ik uniden inschakel (power on )om schotel van positie te veranderen , dat uniden priority krijgt. M.a.w. moet na herpositioneren de uniden uitschakelen om humax te gebruiken. Ik zie niet goed hoe dit te veranderen.

In alle geval bedankt!

 
Ik heb mijn analoge ontvanger achter de humax.

ik kan die ook gebruiken maar niet 13/18 v schakelen. dat kan wel weer als ik de humax uitzet, de analoge ontvanger kan dan volledig gebruik maken van de LNB.

h/v kan dus alleen op de analoge otnvanger als ik de humax uitzet. is een prima oplossing.

Enige probleem dat ik heb is dat de humax de diseq switch bij het uitzetten altijd weer op astra zet (grr)..

Gr, T.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan