Nokia 9500 NoOneManIt 1.2 geen signaal meer

P

Peli

Ik had hem op een enkele kop zitten en toen heb ik hem op een dubele kop gezet en toen deed hij het niet meer toen ben ik in de instellingen gaan klooien en nu doet hij het niet meer op de enkele kop.

Ik heb het al gereset (3 knoppen indrukken stekker in en uit)

en heb er nieuwe firmware ingezet met transbox 32. (Dvb1820n_20011225.bin)

Weet iemand wat ik nog meer kan proberen om het op te lossen

 
Doet ie t dan wel op die dubbele LNB ?

Of op beide niet meer ?

Heb je tijdens het vervangen van de LNB de netstekker van de nokia eruit gehaald ?

Is er geen water in de kabel gekomen toevallig ?

Zet m even op RTL4

Ga dan eens met de blauwe knop naar het menu, dan naar 6 voor tuner.

Zie je nu onderaan een grijze balk uitslaan (van links naar rechts) tot ongeveer halverwege het scherm ?

Zo ja, dan ontvang je wel wat maar kan het zijn dat er wat simpele zaken nog niet helemaal goed zijn.

Wanneer dit het geval is, kun je nu op 9 drukken zodat ie de transponder gaat inlezen.

Na een paar seconden krijg je het resultaat van de zoek actie te zien.

Wanneer je nu op 1 van de zenders gaat staan (met knoppies up / down) en dan op OK drukt, gaat ie proberen die zender te laten zien.

Heb je dat balkje waar ik het daarnet over had niet, dan is er dus wat anders aan de hand.

Overigens kun je beter eerst even proberen op een FTA zender.

Zoals SAT1/Pro7.

Deze zitten op transponder frequentie 12480, FEC 3/4 bitrate 27500 en Verticaal.

Dat kun je eventueel in menu (blauw) 6 onder item 1 t/m 4 geloof ik invullen om te proberen.

Wanneer alleen de NL kanalen het niet doen, kun je eens kijken of je probleem niet in je kaartje zit.

Op de site van canal digitaal kun je eventueel je kaartje een signaaltje laten geven als ie de kwijt weg is.

Lijkt me voorlopig even genoeg te proberen..

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan