meerdere avis op één dvd

luca

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
1.014
Waarderingsscore
1
Punten
38
Leeftijd
71
ik heb hier een paar films in avi formaat van ongeveer een 600Mb

Kan ik met een of ander programma er een stuk of 5 op één dvd gooien

er zou met dat progje een menutje moeten worden aangemaakt waarin ik de een of de andere film kan kiezen

heeft er iemand een idee

 
Oef met avi zou ik dat zo niet weten. Ik heb wel al eens vaker een paar films in MPG formaat op 1 dvd gezet.

Daar heb ik zelfs een handleiding voor geschreven ooit.

http://www.satellitefun.org/svcd2dvd/

Staat wel dat het voor 2 of 3 films is, maar kun je ook gebruiken voor meer films.

Maar hoe het met avi zou moeten... geen idee.

 
Ja hoor.

Is prima te doen met Nero Burning ROM.

Avi's branden als DVD-rom ISO.

Film worden automatisch achter elkaar afgespeeld, maar er is ook 'n menu waar je kunt kiezen.

Ook dat wordt automatisch aangemaakt.

Maar dan moet je natuurlijk wel 'n DVD-speler hebben die DIVX aankan.

 
Hei nono bedankt , maar daar ik mij met dat brandgedoe niet veel bezighou wist ik dat niet

fijn we weten weeral iets bij

thanks

 
Wacht even, volgens mij klopt er iets niet Nono:

Avi's branden als DVD-rom ISO.
en dan

Maar dan moet je natuurlijk wel 'n DVD-speler hebben die DIVX aankan.
Dit strookt toch niet echt met elkaar, want in feite maakt Nero er dan geen DVD-rom iso van maar een dvd-divx-iso.

Als er echt een dvd-rom iso gemaakt zou worden zou je geen dvd speler nodig hebben die divx aan kan want dan zou het formaat geconverteerd worden naar mpg bijv. of (s)vcd formaat.

Weet je zeker dat je dus zo'n speler moet hebben die divx aan kan?

 
Ja dat weet ik heel zeker, ik doe haast niets anders meer sinds ik 'n DVD-speler heb die DIVX aankan.

Bij Nero Burning Rom klik je dus dus op DVD-rom (ISO) en bestanden blijven AVI.

Of CD-rom (ISO) als je AVI film op 'n cd(rw) past.

Wil je echte DVD, dan moet je kiezen voor "DVD video maken" vanaf Nero StartSmart en dan wordt AVI omgebouwd.

 
Heb dit even geprobeerd maar kom nergens een menu tegen.

Heb je enig idee waar ik die vind ??

 
Ik gebruik sinds kort het programma DVD Flick een gratis

programma dat AVI omzet naar DIVX.

Programma kan ook andere vormen omzetten en brand ook DVD's.

Effe googlen op DVD Flick.

Multispeed

 
Heb dit even geprobeerd maar kom nergens een menu tegen.Heb je enig idee waar ik die vind ??

Als je je schijfje in de stand alone DVD-speler stopt moet je automatisch het menu krijgen (althans dat krijg ik wel)

Welke versie van Nero gebruik je?

 
Als je je schijfje in de stand alone DVD-speler stopt moet je automatisch het menu krijgen (althans dat krijg ik wel)Welke versie van Nero gebruik je?

6.6.1.4

 
Oh da's nog een antieke, de laatste was dacht ik de 6.6.1.8 en zelfs die kon dat niet of ik heb er niet op gelet.

Volgens mij heb je versie 7 nodig.

 
Ik heb geen flauw idee of het met versie 6 kan, dat is d'r inderdaad eentje van voor de oorlog, ikzelf heb versie 7.5.9.0 (en dat is niet eens de laatste momenteel), dus misschien dat de oude versie 6 het probleem is.

 
Zou het met V7.8.5.0 lukken ???

Die ga ik proberen..

 
Ik heb 5 films op één dvd gekregen , op de pc kan ik ze afspelen , maar niet op mijn standalone dat is nog een oudje , maar het kan ook zijn dat hij die RW's niet slikt

maar een menu aanmaken heb ik niet tegengekomen met de 7.8.5

Maar nu kan ik ze tenminste opslaan zonder al te veel dvd's te verprutsen

Ik heb de helpfiles van Nero eens gedownload misschien raak ik daarmee iets wijzer

Ik ben zoals iedereen hier , eerst proberen en daarna pas de gebruiksaanwijzingen lezen

 
Menu wordt automatisch aangemaakt, daar hoef je dus niets voor te doen.

Op de DVD speler in mijn computer zie ik dat menu niet, daar moet ik via de verkenner selecteren, op mijn stand alone zie ik daarentegen wel 'n keuzemenu.

Ja hoewel, ik schrijf dat nou wel; het is natuurlijk ook mogelijk, dat mijn stand alone DVD speler dat menu zelf maakt, zoals die ook bij MP3 alle mappen en submappen laat zien.

Ik heb inderdaad een vrij nieuwe speler (Kenwood 3300).

Als ik klaar ben met de (kleine) verbouwing, zal ik mijn oude dvd speler nog eens aansluiten om te kijken wat die laat zien.

Oh nee, dat heeft geen zin, want die kan geen avi aan.

Nou, wordt het toch nog 'n moeilijk verhaal zo.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan