Internet per satelliet

E

evaellenjoan

Ik overweeg een contract af te sluiten voor internet DSL via satelliet en had graag geweten of iemand van jullie dat al heeft en de pro en contra's.

Ik woon namelijk in een gebied in Spanje zonder telefoonkabel en heb enkel telefoon per tracksysteem waardoor DSL niet mogelijk is (en alles zo traag verloopt (50-52kbps).

Dank voor alle info

Eva

 
Ik weet er niet zo gek veel van, maar wel dat de betaalbare versie eigenlijk een een-weg systeem is.

Dat wil zeggen dat je kunt downloaden via de satelliet, maar het upstream gedeelte (dus inloggen, usernaam, downloads aanvragen, websites opzoeken etc.) moet via een inbelverbinding.

Het is me niet bekend of jouw telefoonverbinding daar geschikt voor is.

Als het goed is heeft er nog een heel stukje in deze of de vorige Satellite over gestaan.

 
Tweerichting verkeer is gewoon mogelijk, en in jouw geval is dat ook eigenlijk een van de erg weinige mogelijkheden een redelijk snelle verbinding te bemachtigen.

Inderdaad, in vergelijk met een verbinding via een koperdraad is het wel duur, maar das dus voor jou geen optie.

De verbinding kan heel vlot zijn en je kunt beschikken over een snelheid van enkele Mb's.

Maar het probleem zit 'm in de relatief grote afstand die overbrugd moet worden.

Heel simpel gezegd: het signaal gaat eerst van jou omhoog naar de satelliet, die 'm afhandelt en dan op een andere frequentie weer naar beneden stuurt.

Daar worden je gegevens verwerkt en daarna word het resultaat in omgekeerde volgorde naar jou terug gestuurd.

Dit alles resulteert in een redelijk grote vertraging tussen het opvragen van een site, en het ontvangen van die site.

Maar ook wanneer er een aantal bitjes onderweg verdwijnen, moet jouw pc die weer opnieuw opvragen en dan weer afwachten tot die binnen zijn.

Dergelijke vertragingen zijn wel bekend als "lag", en met deze systemen is de lag dus relatief groot.

Je zal dat merken als je dit systeem ook wil gebruiken voor VoIP telefonie.

Je kent het effect wat dan zal optreden wel als je naar een rechtstreekse journaal verbinding kijkt, je ziet dan dat er wel 2 seconden zit tussen het stellen van een vraag, en het terug krijgen van een antwoord van de journalist.

Natuurlijk is de lag niet zo groot, maar het is een goed vergelijk.

Verder is het zo dat sommige van dergelijke verbindingen met een "carroussel" werken.

Dat betekent dat sommige data met enige regelmaat voorbij komen en als je die data wil hebben, moet je wachten tot die toevallig voorbij komt (vandaar dus de naam).

Ik weet niet of dat nog steeds zo is, maar dat werd gedaan om bandbreedte te besparen bij populaire bestanden (downloads bijvoorbeeld).

Want dan kunnen ze met 1 keer uitzenden meerdere klanten tegelijk bedienen in plaats van voor elke klant de informatie nog eens te verzenden.

Voordeel:

+ Verbinding op de meest onbereikbare plekken.

Nadeel:

- Hoge kosten

- Grote lag.

(- mogelijk raak je in de carroussel verstrikt)

 
Ik overweeg een contract af te sluiten voor internet DSL via satelliet en had graag geweten of iemand van jullie dat al heeft en de pro en contra's.Ik woon namelijk in een gebied in Spanje zonder telefoonkabel en heb enkel telefoon per tracksysteem waardoor DSL niet mogelijk is (en alles zo traag verloopt (50-52kbps).

Dank voor alle info

Eva
Wij hebben het een tijdje gehad toen hier nog geen ADSL en Kabel internet mogelijk was.

Verwacht er niet teveel van voor een beetje browsen en mailen een goede oplossing.

Gamen via Internet en ramp!!

Maar zoals eerder gezegd in deze topic voor jou mischien de oplossing.

Schrik niet van de prijs (aanschaf instalatie en abbo)wij betaalde een aantal jaren geleden 159,00 euro per maand voor een (snelleverbinding).

Misschien dat het nu iets is verbeterd maar wij zijn na een halfjaar afgehaakt omdat de beloofde snelheid niet werdt gehaald en omdat er toen al heel snel adsl werdt geintroduseert in onze woonplaats.

Hier staat het een en ander op de site van BySky.

http://www.bysky.nl/index.php/Product_overzicht

Hoop dat je er wat aan heb

 
Vermoedelijk is de topic starter al niet meer aan het zoeken het topic was al een paar maanden oud.

Op het ogenblik hoeft het niet zo duur te zijn een 100 euro instalatie en vanaf 19.95 duurder en sneller mogelijk.

Je zou dan hier Astra2connect moeten nemen dat gaat via de Astra 3 sateliet maar helaas voor de topicstarter in Spanje komt de beam daar helaas niet.

Hier zou het goed mogelijk zijn gezien de beam van de Astra 3 en ze leveren overal waar ontvangste mogelijk is.

Zie dan onderstaande link,

http://www.filiago-shop.de/sess/utn;jsessionid=15469c665fa8686/shopdata/index.shopscript

 
Dat het topic al een paar maanden oud is, is niet zo erg, de ontwikkelingen staan niet stil en er zijn toch altijd wel mensen naar op zoek.

Dit soort antwoorden wordt in de zoekmachines mee geindexeerd en kan aldus toch nog een oplossing bieden voor deze poster of andere mensen die hier nog vragen over hebben.

Dus beiden bij deze toch bedankt voor jullie reactie met de interessante informatie!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan