Jump to content
Sign in to follow this  
Black Tiger

WAARSCHUWING! Beveiligingslek in Windows Update methode!

Recommended Posts

Kwaadwillenden hebben een gat ontdekt in de methode (BITS) die Microsoft gebruikt voor zijn Windows Update.

Lees en huiver!

http://www.webwereld.nl/articles/46360/-hackers-smokkelen-malware-langs-firewall-via-windows-update-.html

Hier is niets tegen te doen en inmiddels heb ik al van 2 personen klachten gekregen dat er na een update problemen met de pc waren.

Daar moet ik nog naar gaan kijken trouwens maar wie weet....

Het enige wat je enigszins misschien een beetje hiertegen beschermen kan is de windows updates niet op automatisch te zetten maar alleen op "kennisgeving ontvangen". Dan krijg je een bericht als er updates zijn maar er wordt niets geupdate.

Daarna kun je dan zelf handmatig via de site van Windows Update je updates gaan binnenhalen, dan weet je tenminste dat je de goede hebt.

Een nog betere methode zou zijn om voorlopig de windows update service gewoon in zijn geheel uit te schakelen en af en toe eens handmatig op updates checken, totdat Microsuf een oplossing voor dit probleem heeft.

Greetings, Black Tiger

Probleem van mijn 2 vrienden nu waarschijnlijk ook bekend.

Buiten bovenstaande situatie vind Microsoft het ook nog eens nodig om de boel zelf te verklooien:

http://tweakers.net/nieuws/47505/Reparatie-defecte-XP-patch-levert-nieuwe-problemen-op.html

Hoe is het mogelijk he? En dan maken ze gauw een hotfix en die heft het probleem nog steeds niet op.:D

Greetings, Black Tiger

ik heb mijn eigen hotfix gemaakt , autoupdate uitzetten, en het nodige zelf ophalen bij MS

groeten Luca

Ja da's precies 1 van de 2 hotfixes die ik al omschreef, goed gedaan Luca.;)

Greetings, Black Tiger

je had ze alle twee eropstaan , sorry voor de plagiaat , maar dit is ook de beste methode als je met een Xtralegale windowsversie werkt , dan heb je meer tijd voor een :biertje:

groeten Luca