Satelliet beginner.. hulp gevraagd!

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Steffan

Ik heb sinds koort een beamer.. alleen omdat daar geen tuner in zit kan ik geen tv meer kijken. Nu ben ik aan het kijken naar een satelliet (pakket).

Het probleemm is dat er zoveel opties zijn dat ik de bomen door het bos niet zie als beginnende satellieter. IK wil de satelliet gebruiken voor het kijken van de nederlandse programma's Ned1t/m3 RTl 4-5-6-7-8 Veronica, tien. eventueel ook discovery en national geographic maar ik weet niet of dat ook gratis zenders zijn.

Als ik het goed heb gelezen dan kan je een smartcard kopen (ongeveer 80 euro) en daarmee de rest van me leven de commericele zenders gratis bekijken.. er zit geen maandbedrag aan vast toch?

IK heb ook al gekeken bij de satshopper.. en daar zag ik het volgende:

http://www.satshopper.nl/index.php?action=toon_artikel&id=1210

Is dit kwalitiatief wat? Dit lijkt mij wat aan de goedkope kant... ik geef ook liever wat meer geld uit aan kwalitatief goed spul dan dat ik straks het beeld niet mooi vindt.

Er staan voor de rest nog meer setjes hier:

http://www.satshopper.nl/index.php?action=toon_subrubriek&id=59

Wat is dan de beste keuze? Ik wil ongeveer gaan tot 300 - 350 euro max. voor alles schotel/ontvanger etc.

Of is het het beter geen pakket te kopen en al onderdelen los bij elkaar te zoeken? Ik kan me goed voorstellen dat er in het pakket niet alle onderdelen zitten met de beste prijs/kwalitiet verhouding?

Maakt het bijvoorbeeld ook nog uit hoe groter de schotel hoe beter de kwaliteit? Wat is goede kwaliteit coax? En waar moet ik nog meer opletten?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen:)

Met vriendelijke groet,

Steffan

 
Als je tien wil ontvangen, zul je wel heel erg snel moeten zijn.

Bovendien zit tien (overmorgen dus RTL8) in het goedkoopste betaalpakket van zo'n 9 euro per maand.

Ook Discovery en NGC zitten in dat pakket.

Voor wat betreft de eerste link, dat ding is echt niks.

Als je wat wil experimenteren is het prima.

Ook voor op de camping.

Maar als je wat fatsoenlijks wil moet je niet aan zo'n setje beginnen.

Want dan gooi je 'm over 6 - 12 maanden weg om een fatsoenlijke set te gaan halen.

En dat vind ik persoonlijk zonde.

Ook je budget is wel wat karig.

Maar als dat het is, dan zul je goed moeten zoeken naar combinatie leuk en bruikbaar.

Houd er rekening mee dat het spul ook nog geïnstalleerd moet worden en bekijk van te voren of er geen regelgeving is over schotels in je wijk en vanuit een eventuele woningbouwvereniging.

Inderdaad is het over het algemeen zo dat hoe groter de schotel, des te beter de ontvangst kwaliteit.

Maar het betekent ook dat het uitrichten nauwkeuriger moet geschieden..

Goede coax is H125 (van Belden), tot een lengte van zo'n 35 meter.

Daarboven moet je goed op gaan letten en kan het noodzakelijk zijn dat je een versterktertje plaatst.

Ik zou wel gaan voor een complete aanbieding, eventueel door een goede handelaar samen te stellen.

Want als je het allemaal zelf moet doen, maak je het je als beginner wel knap lastig.

 
Allereerst welkom op Satellite Fun.

Er zijn verschillende goede ontvangers die je kunt kopen, alhoewel we liever hebben dat je merken en type's noemt dan gelijk commerciele links gaat plaatsen.:)

Maar het zij je even vergeten.

Ik heb momenteel weinig tijd maar kan je wel uitleg geven over de kaart.

Deze kost tussen de 70 en 80 euro afhankelijk van waar je ze koopt.

Het is echter zeer zeker niet zo dat je dan je leven lang gratis naar de commercielen kunt kijken.

Helaas heeft Canal Digitaal dit gewijzigd en kun je alleen nog gratis naar de 3 publieke zenders en BVN kijken.

De commercielen erbij kost inmiddels al 49,95 per jaar.

De rest van de reply laat ik even aan anderen over of ik kom er later op terug, maar dan weet je dat deel van de kaart alvast.

 
Ah kijk, tegelijk met Mas3, die jongen is ook altijd zo vreselijk snel.:biggrin:

 
als er een posting binnen komt, gaat bij Mas3 de telefoon, zijn pager gaat, de elektrische deken uit, start zijn auto, begint de douche te lopen, gaat de universeel meter automatisch aan het soldeerstation begin heet te worden......enz enz....

die gast mist niets .... ! hehehe :biggrin::biggrin:

 
Hahaha... ja zo had ik het nog niet bekeken, maar het lijkt er inderdaad op.:biggrin:

 
hallo allemaal,

Jammer.......................

Ik ben ook een beginner en zou ook wel antwoorden willen van lezers op dit forum.

Ik zie dat er dik over de 140 bezoekers hebben "gekeken", maar heeeeel weinig antwoorden, ook ik had een vraag gesteld in deze rubriek, voorheen, en ook daar zeeeeeeeeer weinig antwoord.

jammer dat er toch veel te weinig mensen moeite nemen om een beginneling te helpen of hem in ieder geval OP weg te helpen.

Ik dacht altijd dat daar een forum voor was ?

Met alle respect voor de moderator, die altijd iedereen snel en duidelijk beantwoord.

groetjes Raffie

 
Er staan intussen volgens mij al wel wat duidelijke antwoorden, dacht ik...

Voor wat betreft de vraag als je een kaart koopt, marg ik aannemen dat je een officiële c-plus kaart bedoelt, die zit idd rond die prijs, maar er komen weldegelijk kosten bij het kijken naar de bepaalde kanalen! Neem nu alleen maar het settopboxpakket zit je al op een €4,- ( en nog een beetje) per maand, wil je meer dan kost het ook meer, maar dan kun je beter even kijken op de site van canalplus zelf. ;)

VWB de aanschaf van een schotelset, tja daarin is iedereen verschillend, de 1 zegt koop een leuk campingsetje, heb je al vanaf een kleine €100,-, en voor het budget wat jij aangeeft heb je van dat spul al een hele leuke set.

Iets anders is bijvoorbeeld een Dreambox, neem nu de 500 die zit rond de €200,-, schoteltje erbij 2 lnb's ( regionale die op 23,5 zitten... ) kaartje en nog wat andere spulletjes om aan je netwerk te hangen, en dan zit je ook aan die prijs, maar dan moet er als je het leuk wilt houden wel iets of wat computerkennis zijn. ;)

Kortom er is een legio aan mogelijkheidheden, maar kijk eerst eens wat je precies wilt. ;)

Snuffel ook eens op diverse satellietsites in de tweedehandsmarkt.

Zo ik hoop dit jou nu een beetje tevreden steld. ;)

 
Maar wel sluiten dit topic wel, want eerlijk gezegd Raffie, wat je nu doet noemen we "topic stelen".

Je gaat namelijk een heel andere vraag stellen, in een draadje wat een andere schrijver is begonnen en dat is "not done" zoals ze dat zeggen.

Daarnaast staat het nog in de verkeerde sectie ook. Voor op- en aanmerkingen betreffende het forum hebben we het "kwaliteits- en ideeënbus" gedeelte.

Gaat het over gebruikers of algemeen, begin dan zelf een topic in beginners/algemeen of in de Kletspaart.

Maar a.u.b. geen hele andere zaken aankaarten in het topic van iemand anders. Dat maakt de zaak alleen verwarrend en onduidelijk voor andere lezers met eenzelfde probleem.

Om nog even een antwoord te geven op je vraag... onder het aantal keren "gekeken" moet je ook zoekmachines tellen.

Verder probeert men zeker beginnelingen te helpen, dat is zelfs het doel van ons forum, maar ook wij danwel onze gebruikers, zijn niet altijd in staat om alle vragen te beantwoorden, wij weten ook niet alles helaas.

Daarnaast is je reactie ietwat overdreven. Je hebt in totaal 3 vragen gesteld waarvan er 2 beantwoord zijn en eentje hebben we waarschijnlijk over het hoofd gezien, dat is deze:

http://www.satellitefun.org/forum/index.php?topic=9862

En die gaan we nu verder bekijken.

Nog een tip:

Als je na een paar dagen geen antwoord hebt op een vraag, zet je er gewoon een reply onder van "niemand een idee?", dan wordt je vraag weer als "nieuw" aangemerkt en komt hij ook weer onder de aandacht, vaak helpt dat.:)

No hard feelings hoor, ik hoop dat je de uitleg begrijpt en zoals gezegd, voor adviezen, ideeën maar ook opbouwende kritiek kun je altijd in het "kwaliteits en ideeénbus" forum onderdeel terecht.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan