Sab Explorer en installatie?

N

NEO

beste mensen.. ik heb wat gekocht waar ik niet echt van weet wat ik er mee moet... een sateliet ontvanger, een SAB explorer pvr sc en er zit ook nog iets bij dat de DUO LNB heet 19,2 + 23,5... lol zegt me helemaal niks... jah kan digitale tv kijken neem ik aan en heb een schotel nodig.. maar daar houd het wel een beetje op, kan iemand me misschien wat advies geven;),heb ik rotzooi gekocht of is het wel goed spul? alvast bedankt.

 
Hoi Neo en welkom op Satellite Fun.

Ik heb om te beginnen even je threadtitel iets gewijzigd, zodat duidelijker is wat de vraag feitelijk is.

De SAB explorer is best wel een aardige ontvanger, dus mijns inziens geen rotzooi gekocht.

De Duo lnb is voor het kijken naar 19,2 en 23,5 en derhalve bedoeld voor het Nederlandse pakket op Astra 1 en de lokale NL TV zenders op 23,5 oost.

Een schotel heb je inderdaad nog nodig, maar dan komt het afregelen.

Wat je feitelijk moet doen is de zaak goed inregelen, dus schotel plaatsen, duo-lnb monteren en dan zeer goed uitrichten.

Daarna de diseqc instellingen doen in de ontvanger.

Nu heb je wel een leuk setje, maar het uitrichten kost al veel moeite, dat moet je met digitale televisie feitelijk met een meter doen.

Daarom is het wellicht het beste je even te laten helpen door iemand die zo'n meter in bezit heeft. Als je zo iemand vindt, heb je goede kans dat hij je ook wel even kan helpen met het instellen van de ontvanger.

Maar zoals gezegd, in principe geen rotzooi gekocht, best wel goed spul.

 
gelukkig... was ook niet echt slim om zo maar wat te kopen.. maar t blijkt mee te vallen dus, nou nog iemand regelen die het in kan stellen voor me;), aan welke kant van het huis hang je zon schotel?.. en oja.. ik ben nogal fan van muaythai en ik vraag me af of er ook thaise zenders te onvangen zijn met dat ding... dat is ook de eerste reden dat ik m gekocht heb:p en bedankt voor je reactie:cool:

 
Je vraag is niet uniek, en dus al vaker gesteld.

Laatste keer was in deze thread (klik!).

Deze heb ik terug gevonden door de zoekfunctie (boven in de balk, vlak bij je eigen nickname) te gebruiken en te zoeken naar het woord "thaise".

Als je dat ook doet, krijg je nog een paar vragen met dit onderwerp te zien.

 
V.w.b. de antwoorden, graag gedaan hoor, in de link waar Mas3 naar verwijst zie je ook waar je een paar Thaise zenders vindt, onderaan de thread.

aan welke kant van het huis hang je zon schotel?..
Aan de goede kant.:biggrin:

Nee serieus, dat ligt er aan. Belangrijk is vrij zicht op het zuiden of althans zeker op een bepaald deel van het zuiden, iets links daarvan, daar zitten de Astra en Hotbird satellieten. Dus als je weet waar het zuiden ligt, weet je ook gelijk aan welke kant van het huis je schotel moet komen.

Als dat aan de voorkant is, dan wordt het vaak moeilijk omdat veel bouwverenigingen, maar ook veel gemeenten (in geval van eigen huis) daar niet blij mee zijn.

Vaker helpt het dan om een buis tegen de achtergeven te plaatsen en de schotel dan zo over het dak heen te laten kijken, of wat verderop in de tuin achter het huis.

Maar als je iemand laat komen om dat te plaatsen, kan die je precies vertellen wat de mogelijkheden zijn.

 
en hoe zit dat dan met die paketten?... heb op canaal digitaal zitten kijken maar als ik zon paket neem zitten die thaise zenders er toch niet bij?:confused:

 
Canal Digitaal is het Nederlandse pakket, daar zitten normaliter geen andere paketten bij.

Maar net als met de "aardse" televisie is het bij de satelliet tv ook zo dat er een heleboel zenderse gewoon gratis zonder kaart en pakket te bekijken zijn.

Dit noemen ze FTA zenders oftewel Free To Air.

En nu weet ik het niet meer zo uit mijn hoofd, misschien staat het wel in die thread, maar volgens mij zijn die Thaise zenders ook FTA.

 
Er zijn hier in Europa zegge en schrijven twee Thaise kanalen te ontvangen en die zijn FTA (free to air) te zien op de Hotbird sateliet op 13 oost, nu heb je een duo lnb die is voor Astra1 op 19.2 oost en Astra3 op 23.5 oost daar kun je dan weer niet de Hotbird mee vangen.

Van de twee op Hotbird is één religieuze zender bij dat is DMC op 10949 V 27500 3/4 de ander is wel een gewone zender dat is Thai TV op 12207 H 27500 3/4.

Misschien met een beugeltje dat je er een lnb voor Hotbird er bij kan hangen maar ja Thai TV heeft natuurlijk ook niet de hele dag muaythai het zal af en toe wel eens komen maar wanneer weet ik ook niet.

 
dus je hebt niet alleen de zenders die in je pakket zitten... en het maakt dus ook niet veel uit welk pakket dat je neemt om die gratis zenders te onvangen, heb iemand gevonden die de schotel wil ophangen... hopen dat ie t goed doet;) hartelijk dank voor jullie reacties.

 
Graag gedaan, succes alvast met de installatie!

 
en klopt het dat als je die thaise zenders wil ontvangen dat je een schotel van 80 cm moet hebben of moet dat met een 60 ook lukken??

en kunnen jullie mij een goeie schotel aanbevelen of maakt dat niet veel uit welke ik neem?:)

 
Laatst bewerkt:
Ga voor een 80 cm triax (merk) schotel.

Daarvoor zijn namelijk veel beugeltjes verkrijgbaar waarin je 2 of 3 LNB's kunt hangen, en dat zal jou goed uitkomen.

 
ok veel dank voor jullie reacties.. kan ik teminste wat mee:biggrin:, en idd die zender lijkt me ook wel goed, al ben ik meer voor de echte muaythai, ik hoorde van iemand dat ik kans had om met een 80 schotel nederland 1 enz niet meer te kunnen zien? lijkt me onzin of niet?

en je bedoelt dus zoiets? http://www.zwaanbeemster.nl/lnb's1.htm

 
Laatst bewerkt:
Ja, op die pagina staat een triax 78 cm (is wat ik als 80 aanduidde) schoteltje.

Overigens is de link een commerciële link, en das eigenlijk niet de bedoeling op ons forum.

Aangezien het je puur zal gaan om te wijzen naar het model wat je daar ziet en niet om die shop te promoten, laat ik 'm nog maar ff staan.

Overigens zou ik niet snel zaken doen met een shop die prijzen van meer dan een jaar geleden op hun site hebben staan, en nog spullen aanprijzen waarvan ze op een ander gedeelte van hun site zeggen dat ze die niet meer verkopen...

Die gast die je gesproken hebt over 80 cm en Nederlandse zenders, mag je gerust ook op onze site wijzen.

Want hij kan nog wel wat leren.

 
lol von het al raar,zal het tegen hem zeggen dat ie terug naar school moet;) en sorry van de link, en waar kan ik dan het best zon schotel halen of mag je hier helemaal geen reclame maken:biggrin:

 
Als je daar woont dan ga je toch daar je schotel halen, ik zou er geen 100 km voor gaan rijden.

En anders kijk je toch even naar de startpagina verkooppunten,

http://satelliet-verkooppunten.startpagina.nl/

Kijk naar de prijs en als het in de buurt is en de satdealer heeft hem op voorraad dan lijkt het me niet zo moeilijk.

 
Als er reclame gemaakt word, moet er ook voor betaald worden natuurlijk !

Nee,even serieus, linken mag wel en zeker als het gaat om iets specifieks.

Maar voor zoiets als een schotel van genoemd merk zijn er ook wel genoeg links te vinden die niet op een pagina vol aanprijzingen staat, en daar gaat dan uiteraard de voorkeur naar uit.

Soms is er gewoon niets anders dan zo'n commerciële link en als het nodig is om je verhaal duidelijk te maken dan word dat ook toegestaan.

Moet het natuurlijk weer niet uit de hand lopen.

De opmerking over de indruk die ik van de door jou aangehaalde site heb, gaat over mijn twijfels over de betrouwbaarheid van die club.

Ik ken ze verder niet, maar zoals je aan die opmerking kunt zien heb ik die site wel vaker gezien.

Wanneer je een prijslijst uit juni 2006 in September 2007 nog online hebt staan, ben je mijn interesse daar iets te kopen in ieder geval kwijt.

En dan blijkt dus ook dat er artikelen (uit 2006) worden aangeboden die ze heden ten dage helemaal niet meer voeren.

Nou, dan kijk ik nog wel even verder.

Wil helemaal niet zeggen dat het een slechte shop is en ook niet dat ze niet betrouwbaar zijn, want dat weet ik helemaal niet.

Wel betekent het dat ze het niet zo nauw nemen met jou als internet shopper.

Dit zijn dingen die je zelf dus heel goed kunt bekijken.

Je moet niet alleen maar naar de laagste prijsbelofte kijken.

Wanneer je iets verder kijkt, zullen er vast nog wel meer aanbiedingen te vinden zijn van hetzelfde artikel.

Persoonlijk zou ik overigens voor een schoteltje zelf eerst gaan kijken bij de lokale handelaar.

Alleen als ik iets speciaals zou zoeken wat die lokale handelaar niet heeft of vele malen duurder is ga ik dat ergens anders vandaan halen.

En bij internet aankopen moet je ook even de totale kosten berekenen want verzend en behandelingskosten krijg je meestal pas op de laatste pagina voor je de bestelling de deur uit doet te zien.

Maar dat moet ieder dus voor zichzelf weten.

 
die shop wordt het dus niet;) woon in breda dus zoek er daar wel een.. en iig alweer heel veel dank voor de reacties en het zal me nou wel moeten lukken, alleen laten de (schotel hangers het tot nu toe wel even afweten maar zal er vast wel een vinden:biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan