Beeld op zwart

W

wilco2007

Goedemorgen,

Ik heb een probleem met mijn "nieuwe" en tevens eerste satelliet set.

De ontvanger, een Philips DSX7072, geeft sinds het opnieuw installeren van alle kanalen geen beeld meer.

BVN etc geeft wel beeld.

Canal Digitaal geeft aan dat er een software update overheen moet.

Hoe kan ik dit het beste doen?

Mijn schotel is voorzien van een monoblock lnb. Een dubbele lnb dus.

Voor mijn gevoel kan ik meer uit deze set halen dan ik momenteel doe.

Wellicht kunnen jullie mij een receiver adviseren.

De huidige gaat er wat mij betreft namelijk uit, vanaf het begin al problemen gehad en nu dus blijkbaar een software update welke ik niet zelf kan uitvoeren.

Nou ja, ik wacht jullie reacties af.

Gr Wilco

 
Lijkt me meer een probleem dat je de flips niet begrijpt op het ogenblik dan dat er wat mis is.

Als je met een monoblock werkt zit er in jou ontvanger al geen originele software meer van CDS een update "over the air" zal dan ook weinig uithalen.

Je zou je eens goed kunnen inlezen over over de Philips 7072 op een site als "lexfiles" (even googlen) als je er alles uit wil halen.

En je update zal dan niet door de lucht gaan maar met een seriele kabel of een oslink, ook schijnen ze een hulpteam te hebben wat je de eerste keer kan helpen als iets niet lukt.

 
Lijkt me meer een probleem dat je de flips niet begrijpt op het ogenblik dan dat er wat mis is.Als je met een monoblock werkt zit er in jou ontvanger al geen originele software meer van CDS een update "over the air" zal dan ook weinig uithalen.

Je zou je eens goed kunnen inlezen over over de Philips 7072 op een site als "lexfiles" (even googlen) als je er alles uit wil halen.

En je update zal dan niet door de lucht gaan maar met een seriele kabel of een oslink, ook schijnen ze een hulpteam te hebben wat je de eerste keer kan helpen als iets niet lukt.
Bedankt voor je antwoord. Ik heb me inmiddels een beetje verdiept in de materie.

Wat valt dit tegen zeg, haha.

Ik ben toch behoorlijk technisch maar wist niets van sateliet af.

Nu wordt ik min of meer gedwongen me te verdiepen hierin.

Ik moet zeggen; het is wel erg leuk.

Wat ik in mijn inleiding niet vertelde, maar wel belangrijk is voor het verhaal:

Ik heb deze sateliet set 2e hands gekocht van iemand die werkzaam is in een sateliet verkoop punt.

Vandaar de duo lnb monoblock en de aanpassingen in de software.

Ik heb nu een aantal zaken geprint van de website en ga vanavond eens wat uitproberen.

Ik hoop binnen afzienbare tijd wat beter thuis te zijn in deze materie zodat mijn newbie vragen jullie bespaart blijven :)

Groeten Wilco

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan