Ervaringen Strong 6825/ Strong H-H motor

A

Alcyone

Hallo allemaal, mijn naam is Alex en ben nieuw op dit forum.

Ik heb wat ellende met de receiver en zal dit eens uitleggen, hopelijk kan iemand me helpen of een andere receiver adviseren, aangezien ik momenteel heel erg de balen heb van het merk Strong.

Mijn moeder heeft zo'n Gamma all-in pakket aangeschaft van Elro, de SAT 60CDZ. Aangezien ze graag meer buitenlands wilde ontvangen en niet zo geinteresseerd is in Canaal Digitaal, hebben we gekozen een Strong DiSEqC motor ertussen te hangen. Deze motor doet het prima. Voor de montage van dat apparaat heb ik handmatig de schotel afgesteld op de Astra en kreeg heel net beeld op een heleboel kanalen, maar sterker dan 80% kreeg ik het signaal nooit ondanks de satfinder module.

Waar ik voornamelijk over val is het feit dat de receiver veel nieuwere firmware (7.16.07) bevat dan de meegeleverde handleiding, en dat alle nieuwere handleidingen die ik gevonden heb nog steeds niet kloppen qua menustructuur en manieren om in te stellen. De technische dienst van Strong heeft me beloofd een nieuwe manual te emailen maar dit niet gedaan.

Het positioneren van de satelliet mbv de receiver geeft me de meeste hoofdpijn: de receiver bevat geen "goto x" commando, en geeft geen feedback hoeveel graden de schotel draait of gedraaid heeft. Met veel pijn en moeite, zodra ik de Astra of Hotbird heb gevonden, wil het kreng niet de positie opslaan. Het lijkt dat te doen maar zal niet uit zichzelf draaien tussen de twee posities. Hoger dan 75 procent signaalsterkte krijg ik de boel ook niet, maar wel kwaliteit 100. Hoe dan ook, met de schotel zo precies als mogelijk op zuid, met de elevatie en declinatie ingesteld op mijn locatie (51.9 graden, Leerdam Z-H) en na draaien een brandende signal LED en de balken groen, zal het ding nog steeds geen kanalen installeren.

Een ander punt is de jungle die niet wordt uitgelegd in de manual en ik niet kan vinden wel type LNB ik heb. Universeel B blijkt wel iets meer te werken, maar ik vind het knettergek dat de software 0/22Khz en 13/18V omdraait, ik krijg niet de kans om handmatig een transponderfrequentie in te stellen, etc.

Wie kent deze ellende en kent een oplossing? Eigenlijk wil ik nu van Elro een andere receiver want de hele opzet van de software stuit me tegen de borst. soms reageren de knoppen niet eens, zonder aanwijsbare oorzaak!

Alvast bedankt.

 
Hoi Alcyone, welkom op het satellite FUN board !

Volgens mij gaat het fout in de mens-machine interface.

Met andere woorden:

De machine snapt jou niet, maar jij snapt de machine ook niet.

En dan is er maar 1 van die 2 die daar wat aan kan doen..

Die strong ontvanger is volgens mij een officiële CDS ontvanger.

Dat betekent dat ie er software in heeft zitten die door CDS gedicteerd en dus beperkt is.

Die software ondersteunt wel DiSEqC, maar geen DiSEqC motor.

Alleen een zogenaamd monoblock of een tweeweg switch.

Daarom heeft je ontvanger het ook over LNB A en LNB B.

Misschien zou je dit aan het werken kunnen krijgen, maar dan moet je de positie van Hotbird als LNB A instellen, en de positie van Astra 1 als LNB B.

Maar dit is niet de bedoeling van je motor, je wil dan doorgaans meer dan 2 of 3 satellieten kunnen ontvangen.

Dat is een verklaring voor de volgende stelling:

Neem een ontvanger die DiSEqC (1.2) ondersteunt, maar geen officieel goedgekeurde software bevat.

Stop daar eventueel een CI module in om de NL kanalen te kunnen bekijken.

(er zijn ook ontvangers die geen CI module nodig hebben om de NL kanalen te laten zien, maar das dus onofficiëel en dus weet je nooit hoe lang dat goed zal gaan)

Het moge duidelijk zijn dat je dat geld gaat kosten.

Maar dan kun je dus wèl doen wat je eigenlijk met je motor wil doen.

Ik heb hier een weliswaar oude, maar wel werkende ontvanger staan die dat kan.

Dat is een strong 4375 (die ik overigens niet meer gebruik).

Je probleem heeft dus meer met de door CDS opgelegde beperkingen te maken, dan met het merk van de ontvanger.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan