Shatner niet in Star Trek-film

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
William Shatner, beter bekend als Captain Kirk in de originele Star Trek- serie, kan maar niet geloven dat hij niet gevraagd is voor een rol in de nieuwe Star Trek-film. Die film moet in december 2008 in de bioscopen draaien.

"Het is ongelooflijk, ik zit er gewoon niet in!", zei Shatner. Leonard Nimoy is wel weer te zien als Spock. De film gaat over de vroege dagen van de Enterprise- bemannaning.

De inmiddels 76-jarige acteur is nog wel veel te zien op de buis. Eerder zei regisseur JJ Abrams nog dat Shatner waarschijnlijk wel een rol zou krijgen. Nu speelt Chris Pine (27) Captain Kirk.

 
Tja, als Spock er in zit zou Shatner er ook in moeten zitten, alleen vindt ik het persoonlijk een beetje te laat en achterhaald om nu nog een Startrek film te maken over de oude Enterprise bemanning.

 
Dit is geheel in lijn met de Star Trek traditie hoor.

Eerst maak je een tv serie.

Houd dat zo'n beetje op, dan maak je er een film over en laat je de kassa nog es ff flink rinkelen.

Dat ging zo met the original series (TOS), met the next generation (TNG) en nu dus ook met Enterprise.

Enterprise speelt zich af in het pre-Kirk tijdperk.

Zelfs nog in het pre-Pike tijdperk.

(captain Pike was de eerste kapitein van de enterprise die op tv te zien was).

In enterprise is de kapitein Jonathan Archer (ik weet niet of dat in deze film ook zo is, maar zou me niks verbazen).

Enterprise gaat over het eerste warp-5 ruimteschip.

Eh, ja ik ben een trekkie...

 
Dit is geheel in lijn met de Star Trek traditie hoor.Eerst maak je een tv serie.

Houd dat zo'n beetje op, dan maak je er een film over en laat je de kassa nog es ff flink rinkelen.
Ben het hier toch niet met je eens. Het klopt wel dat dit in lijn is met de Star Trek traditie, maar er zijn al films over de oude Startrek zijn er al geweest. Net als films voor de andere Startrek onderdelen.

Terecht noemde je daar Captain Spike die dan ook gelijk in de eerste film of aflevering er uit geschreven werd en dus gingen we verder met Shatner. Ik snap dus niet waarom er nu nog eens een film over moet worden gemaakt.

Overigens mis ik in je rijtje na TNG ook nog DS9 en die laatste aflevering (ben de naam even kwijt) waarin die vrouw kapitein was, hetgeen zich in ongeveer dezelfde tijdsperiode als DS9 afspeelt.

Maar als je een trekkie bent kun je me wellicht ook vertellen wat er dan nog voor Kirk was als je schrijft dat Enterprise zich in het pre-Kirk tijdperk afspeelt? Wat bedoel je daarmee dan? Dat de nieuwe film zich in die pre-Kirk tijd afspeelt?

Zoja, is het dan niet vreemd dat Spock meedoet? Of was die ook al met Spike in dienst van de Enterprise want ik meen me te herinnren dat die pas nieuw aan bood kwam toen de Enterprise afleveringen begonnen.

Doch eerlijk gezegd laat mijn geheugen me wat in de steek de laatste tijd, dus misschien dat je hier even wat kunt updaten en uitleggen.:)

Als ik echter naar je laatste regel kijk zie ik dat je schrijft dat in "Enterprise" de kapitein Jonathan Archer was. Dat is dus pre-Kirk dus feitelijk ook pre-Pike?

Daar heb ik nog nooit een aflevering van gezien, wist niet eens dat die bestond.

 
Tsk, tssk.

Het is niet captain Spike, het is capt. Pike.

Maar goed.

TOS gaat over Star Trek, op de Enterprise.

Ze kunnen daar met warp het heelal door, en ze kunnen ook van en naar het schip beamen.

Dat beamen gaat meestal goed (er zijn wel incidenten geweest).

De warp motor is door Zephram Cochran uitgevonden.

Tijdens zijn testvlucht, trok hij de aandacht van de Vulcaniërs, die gelijk op bezoek kwamen.

Deze Vulcaniërs deden aan ontwikkelingswerk, en hielpen de aarde zich verantwoord (naar hun zin) door ruimte te reizen.

Dat helpen duurde even.

Dus zat er tussen Cochran's prototype, en het eerste warp (5) productie model ongeveer een eeuw.

De serie enterprise gaat over de periode dat het eerste productie model er op uit trok.

Het is de laatste Star Trek serie en heeft het slechts 4 seizoenen uitgehouden.

Vermoedelijk onder andere omdat er in deze serie modernere apparatuur te zien is als de serie die 35 jaar eerder werd gemaakt....

De film waar freggel het over heeft, gaat ongetwijfeld over de introductie van Spock, een "bastaard" van een aardse moeder en een Vulcaanse vader.

Deze film vult dus wat gaten tussen de eerste en de (tot nog toe) laatst gemaakte serie, en heeft dan ook "bestaansrecht".

Er kan nog een hele serie bedacht worden die gaat over de eeuw waarin de vulcaniërs hun ontwikkelingswerk verrichten.

Spock is in aflevering 0 van Star Trek, al te vinden (zag er iets anders uit, maar was ook Leonard Nimoy).

Voor zover ik weet, is de enige andere persoon die deze pilot aflevering overleefde, actrice Majel (Barett) Roddenberry (de vrouw van..).

Zij speelde een zuster in de ziekenboeg, is in zo ongeveer elke serie de computerstem maar is het bekendst als Lwaxana Troi, de moeder van Deanna Troi.

Zij is ook in de meeste series persoonlijk verschenen.

Overigens is captain Janeway (die vrouw) van de Voyager, ook verschenen in films, maar dan als Admiral Janeway.

In de verhaallijn (die steeds ingewikkelder word), is zij dan dus inmiddels teruggekeerd uit het delta kwadrant en staat dan boven Picard.

DS9 is een beetje een vreemde eend in de Star Trek bijt.

Het zit in de zelfde tijd als Voyager (die start de missie vanaf Deep Star 9), sluit aan aan het TNG tijdperk, maar heeft een heel ander verloop.

DS9 is de minst populaire serie.

Het DS9 verhaal heeft een heel duidelijk einde, maar ook daar is nog wel een film van te maken.

Dan ga je weer naar de tijd die vooraf ging aan DS9 en de bouw van dat station als Terak Nor, door een ander ras.

Overigens zou volgens die originele verhaallijn de derde wereldoorlog al afgelopen moeten zijn, en degenen die de fall-out hebben overleefd, nu bezig zijn met het weer opbouwen van de wereld.

Nog steeds met een oosterse en een westerse macht overigens.

Ook zou er al ergens een ruimteschip met gevluchte DNA gemanipuleerde super mensen moeten rondvliegen (de Botany Bay met Khan als aanvoerder).

Meer vragen ? :biggrin:

 
De serie enterprise gaat over de periode dat het eerste productie model er op uit trok.Het is de laatste Star Trek serie en heeft het slechts 4 seizoenen uitgehouden.
Ja met die Cochran heb ik nog een film over gezien, toen gingen ze dacht ik terug in de tijd om die Cochran te helpen, zo kwam ik er eigenlijk achter hoe dat ontstaan was en ook dat contact met die vulkaniërs.

Maar die serie Enterprise die het slechts 4 seizoenen heeft uitgehouden, is dat dan niet de serie van Kirk?

In de verhaallijn (die steeds ingewikkelder word), is zij dan dus inmiddels teruggekeerd uit het delta kwadrant en staat dan boven Picard.
Het loopt me hier door elkaar. Bedoel je hier in de nieuwe film, of in een andere serie?

die start de missie vanaf Deep Star 9
Tsssk tssk... en dat voor een trekkie... Het is Deep Space 9 he.:biggrin:

Een duidelijk einde van DS9? Ontploft ie ofzo? Ik heb een aantal afleveringen gezien maar vond hem inderdaad op een gegeven moment zo saai dat ik er niet meer naar gekeken heb. De minst populaire inderdaad en terecht.

De laatste alinea komt me al helemaal onbekend voor. Want voor zover ik het begrepen heb is die derde wereldoorlog al lang geweest en afgelopen en doen oost en west samen en vormen die aardse Federatie waar je voor niets meer hoeft te betalen, iedereen gelukkig is en je wel nog op de academy kunt studeren voor in de ruimte te mogen werken. Dus iets van een Khan met een Botany Bay en super mensen moet ik dan echt ergens gemist hebben, maar ook dat is niet vreemd want ik ben wel een liefhebber, maar geen trekkie.

Meer vragen? Ja ik had er nog wel een paar dacht ik, die zijn hier genoemd als het goed is.

 
Yeps, tis deep space 9

In de film "first contact", zie je Zephram Cochran, en daar gaat de enterprise met Picard inderdaad terug in tijd.

First contact slaat dan ook op het eerste "officiële" contact met buitenaardsen (de vulkaniërs).

Over Janeway die inmiddels is teruggekeerd, daar gaat het over een van de laatste films, niet een serie.

Over de Botany Bay kun je alles te weten komen als je de tweede film: "the wrath of Khan" bekijkt, met Kirk.

In die laatste alinea ben ik terug in de reële wereld, en zou dus anno 2007 de derde wereldoorlog voorbij moeten zijn.

Khan zou ik meen in 1996 van de aarde ontsnapt zijn met de Botany Bay.

De federatie is niet de aardse federatie, maar is de federation of planets (ofzo), een aards initiatief.

Dat initiatief is ontstaan tijdens de tijdlijn van de serie enterprise.

Oh ja, over DS9 vertel ik niet hoe het afloopt.

Dat moet je zelf maar bekijken ik ga hier geen uitkomsten verklappen voor degenen die het verhaal nog aan het volgen zijn.

Bij DS9 is de serie dus echt volgens een verhaallijn gebouwd (met een regelmatig uitstapje weliswaar).

Dat is overigens ook het geval bij de serie enterprise, maar persoonlijk vind ik die lijn niet zo bijzonder.

 
Pfoeh dan post ik ook eens iets... :biggrin:

Ik wist dat er hier "trekkies" waren, maaruh op deze manier?

Ik moet zeggen dat ik altijd graag gekeken heb naar alle series en films, gemist heb ik er volgens mij nog wel een paar, maar ik blijf ze kijken, en vindt het altijd jammer als er weer en serie voorbij is.

 
De Wrath of Khan heb ik wel gezien, maar kan hem me zo goed niet meer herinneren, op Laserdisk was dat nog... lachen.

Als het goed is heb ik alle Kirk films gezien en volgens mij ook alle Picard films. De rest laat ik fijn de rest. DS9 en Voyager interesseert me niet zo, ik hou ook niet van vrouwelijke kapiteins, net zoals ik James Bond al een stuk minder vindt nu er een vrouw de dienst uit maakt als M en behoorlijk arrogant ook nog eens.

Maar oke da's weer een ander verhaal. Ik blijf het toch "niet kunnen" vinden dat Shatner niet meedoet in de laatste film, maarja het is niet anders.

Maar er is wel kans dat ik die nog eens ga bekijken.

Wist trouwens niet dat je zo'n fan was Mas3. Heb je er ook alles van? Heb een kennis ghead, die nu alles weggedaan heeft, maar die had echt alles, complete video collectie, film collectie, posters, de Enterprise (bouwpakket), volgens mij ook nog een vertaalguide voor het "Worfs" (ben de naam ff kwijt), je kon het zo gek niet bedenken of hij had het wel, zelfs ntsc videobanden omdat ze daar met de series toen al veel verder waren dan hier.

Ook een echte fan dus.:)

 
Trouwens die vrouw is in de serie Voyager.. is niet de laatste serie. Laatste serie is Enterprise. Dat speelt zich af jaren voor Kirk.

 
Nou, zò ver gaat het ook weer niet hoor.

Ik heb hier geen uniform-pyjama's en ook geen Klingon ("worfs") woordenboek.

Ik heb wel een paar videobanden van wat films.

Maar ik ga niet van die mooie dvd cassettes kopen wat das weer een te grote investering.

Ik ga ook niet naar die conventies die met regelmaat in Duitsland gehouden worden en waar dan een aantal van de acteurs aanwezig zijn.

Dus ja, als ik een film of aflevering zie, kijk ik er ook naar (al heb ik m al 4 keer gezien).

Heel veel verder gaat het niet.

Ik onthoud alleen wel vaak zaken die ik gewoon leuk om te weten vind.

Zo van een hoog "wist u dat..." gehalte.

Ik meende dat ik dat ook zo aangegeven had, Hawkeye.

 
Huh? Dus Voyager met Captain Janeway is niet de laatste serie? Dat is me nu duidelijker, dat begreep ik er eerst toch eerlijk gezegd niet uit.

Dan heb ik een serie gemist... da's jammer.

 
Okee, dan doe ik nog een keer een poging.

Dit is de volgorde waarop de series op tv verschenen.

TOS (60'er jaren)

TNG (80 'er jaren)

DS9 (90 'er jaren)

VOY (90 'er jaren)

ENT (2K +)

Maar de tijd waarin de verhalen zich afspelen is anders:

ENT (22e eeuw (en soms 24e eeuw))

TOS (? zal ergens halverwege 22e eeuw zitten)

TNG (23e eeuw)

DS9 (23e eeuw)

VOY (23e eeuw (en soms 24e eeuw))

Aangezien de kalender anders verloopt (stardate), is het wat lastig om een exacte match te maken, maar das natuurlijk heel slim.

Aan de beschrijving van freggel te zien, en als logisch gevolg op de recentst uitgezonden serie, zit de film tussen ENT en TOS in.

Er is dus nog ruimte tussen de film "First Contact" en de serie ENT voor een volgende serie maar die zou dan een heel ander (minder futuristisch) verhaal over ontwikkelingshulp van de vulkaniërs aan de aarde vertellen.

Verder kun je allerlei films bedenken die zich afspelen in een ieder van de eerder genoemde tijdstippen.

Zo zijn er al meerdere verhaallijnen terug te vinden in DS9.

Bijvoorbeeld waarin we zien dat er ook binnen de federatie nog steeds terrorisme bestaat, en het niet allemaal vrij en blij is.

En natuurlijk kunnen we de ontwikkeling van andere rassen dan de mens (zoals de klingons, andorianen, cardassianen en de vulcaniërs) volgen, maar dat zal voor minder mensen echt interessant zijn.

 
Het is me weer helemaal duidelijk, waarvoor dank. Kap'lah! :biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan