Satelliet opnemen kan toch niet moeilijk zijn...? Of wel?

J

Jabadoo

Allen,

Tot op vandaag hebben we hier analoge kabel aangesloten op een XP Media Center Edition 2005 met een dubbele tuner card.

Nu hebben we een plasma-scherm in bestelling, en willen graag ook een vervanging voor onze analoge kabel, aangezien dat beeld er toch maar erbarmelijk uitziet op een groter en beter scherm.

Dus zitten we te denken aan een satelliet-oplossing. Kan iemand ons hierbij helpen?

Het resultaat dat ik wil bekomen is dat ik 2 programma's tegelijk kan opnemen, of naar eentje kijken en tegelijk een ander opnemen. Liefst in HD, maar dat is niet de prioriteit. In 2 winkels waar ik al geweest ben, horen ze het in Keulen donderen als ik die vraag stel. Blijkbaar is dit toch nog geen mainstream... Of ga ik naar de verkeerde winkels?

Kan iemand mij op weg helpen in het oerwoud van receivers, recorders, etc...? Welke apparatuur, kaartjes, abonnementen, etc... moet ik hebben om dit te kunnen verwezenlijken?

De tijd van goeie ouwe VCR inpluggen en wegwezen lijkt ten einde...?

Bedankt alvast voor reacties.

Jabadoo added 6 Minutes and 0 Seconds later...

Voor de duidelijkheid : Het hoeft geen oplossing te zijn van de Media Center, want uiteindelijk maakt die me een beetje teveel lawaai, en vermoed ik dat een update naar een HD-machine even duur gaat zijn dan een bestaande oplossing.

 
Laatst bewerkt:
Jabadoo welkom op Satellite Fun.

Misschien ben je toch inderdaad naar de verkeerde winkels geweest of zijn de verkopers aldaar nog niet goed geinformeerd.

Wat jij wilt betreffende opnemen is al langere tijd mogelijk middels zogenaamde twin-tuner ontvangers. Deze liggen wel over het algemeen in de duurdere prijsklasses.

Als we over merken gaan spreken, dan heeft bijv. Topfield zich wat dit betreft al bewezen als een zeer goede ontvanger.

Ook de Dreambox 7025 komt hiervoor in aanmerking, doch deze ontvanger is meer een ontvanger voor de hobbyist die er wat meer uit wenst te halen, om het maar even zo te zeggen, alhoewel hij ook stabiel kan draaien als je er verder niets aparts mee doet.

Er zijn ook HD ontvangers, het is me niet bekend of en zoja wat Topfield of andere merken hiervan hebben. Deze komen nu pas goed op de markt en de ervaringen komen ook pas een beetje opzetten echt nu.

De oude VCR inpluggen en wegwezen is overigens nog steeds mogelijk, maar het zou jammer zijn die nog te gebruiken als je gewoon al met een ontvanger met HD fijn digitale opnames kunt maken en daarmee dus ook veel betere kwaliteit behaald.

Misschien dat een andere gebruiker of moderator die reeds ervaring met HD ontvangers hebben hier wat meer over kunnen vertellen.

 
Black Tiger,

Bedankt voor deze uitleg. Ik had zelf al wat rond zitten googelen, en had zo'n oplossingen tegengekomen. Maar ik wil zeker zijn, voor ik een kat in een zak koop.

Ik denk dat de dreambox eerder iets naar mijn slag gaat zijn, ik heb me ook - ondanks de zenuwen van mijn vrouw - redelijk lang beziggehouden met het goed aan de praat krijgen van mijn Media Center. Dus ik ben niet vies van een beetje zoeken en tunen.

Hebben jullie nog wat nuttige links (goede dealers, installatie, e.d.)? Ik ben van Vlaams-Brabant, dus liefst in de regio. En als iemand prijzen heeft, graag.

Ik ben alvast heel erg blij met de uitzonderlijk vlugge respons! Ik weet al meer dan ze mij in de winkel konden vertellen.

 
V.w.b. de uitleg graag gedaan. Volgens mij heeft de Dreambox nog geen HD-ontvangst on board maar het is wel een leuke ontvanger.

V.w.b. goede dealers kunnen misschien onze Belgische gebruikers je van dienst zijn, want ik heb geen ervaringen met Belgische dealers.

De Dreambox 7025 PLUS is al verkrijgbaar vanaf 529 euro met 2 jaar garantie bij Cardwriter in Nederland. Die is echter wel bijna altijd goedkoop met zijn spullen, maar die gebruik ik meestal als richtprijs, hetgeen betekend dat je er eigenlijk niet meer dan 560 a 570 euro aan moet uitgeven bij andere handelaars.

Er is wat verschil met de gewone 7025 maar op websites kun je wel de specificaties bekijken of die verschillen interessant genoeg voor je zijn.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan