Meerdere satellieten

R

Robrecht

Hallo,

Ik ben een echte leek op het vlak van satelliet TV en wou graag een schotel en ontvanger installeren .

De vereisten zijn :

1° meerdere satellieten te ontvangen (2-4)

2° High definition waar mogelijk - dus een HDMI uitgang

3° Kunnen opnemen via harddisk ofwel via USB2.Liefts 1 kanaal bekijken en een ander opnemen.

Mijn keuze tot nu toe :

Technomate TM-6900 Combo

Triax schotel van 78 cm

Multiblock LNB (4 lnb's)

Heeft er iemand ervaring met bovestaande of een andere en betere aanbeveling .

Alvast bedankt voor de reakties.

;)

 
Aangezien nog helemaal niemand gereageerd heb zal ik nog even mijn ervaring(en) vertellen des ondanks ik niet op alles kan antwoorden aangezien ik met sommige dingen (nog) geen ervaring(en) heb.

Ik heb zelf een 80cm (archsat) schotel met 3 LNB's (astra1/2 en hotbird) waar astra3 (dat wordt de 4de lnb) er nog bij moet komen. Ik ben met 3 LNB's begonnen aangezien astra3 er nog niet was of dat er (nog) niks leuks op te vinden was.

Het uitlijnen/mikken van hotbird en astra1 was niet zo moeilijk maar astra2 erbij was een kleine studie en extra geduld voor nodig want dat was (bij mij) niet zo 123 gedaan. Als ik alles over zou doen zou ik nu voor een Visiosat Bi-satellite G3 (nu een G4) gegaan zijn. Je kan bij visiosat de lnb houders op een bepaalde hoogte zetten/instellen en aangezien ik daar mee heb lopen vechten om astra2 te krijgen vind ik dat wel een aanrader.

Bij de schotel die ik heb zit wel een multi lnb houder zodat je 3/4 lnb's kan plaatsen maar ondanks dat je hem schuin moet zetten moet astra2 eigenlijk net een stukje hoger kunnen om op alle lnb's het sterkste signaal te krijgen! Het werkt astra1 en hotbird hebben iets minder signaal dan als ze alleen zouden zitten maar het werkt goed genoeg.

Jij bedoeld deze: http://www.satontvangst.nl/triax-multiblock-lnb-houder-p-115.html en dan heb je dus het zelfde "probleem" als wat ik had. Vergeet ook niet dat je een DiSEqC switch 4in1 (2x voor TWIN volgens mij) om tussen de LNB's te kunnen switchen als je wat anders wil kijken!

Zelf ga ik nu voor een Dreambox DM7020 (of tijdelijk een DM500 die later naar de slaapkamer verhuist) aangezien HDTV het toch nog niet is en zeker voor de normale kanalen denk nog een tijd opzich laat wachten! We hebben tenslote pas nog 16:9 (breedbeeld) gekregen en gekker moet het niet worden ;) (racasme, maar dat lijkt me duidelijk).

Ik zit er over te denken om geen TWIN receiver te nemen want kijken doe ik weinig en kijken+opnemen dus nog minder en omdat ik toch de dvd/hd recorder met een/de DM500 uiteindelijk naar de slaapkamer verhuis kan ik evt. daar iets opnemen als we in de woonkamer iets anders wil bekijken.

Ik wil zelf een aantal lnb's vervangen (zijn nu singles) voor quads maar niet allemaal aangezien je van sommige (zoals bv. hotbird) toch niks gaan opnemen en/of iets anders moet kijken als er iemand ergens anders zin in heb.

Ik hoop dat je er wat aan heb en mogelijk heeft er iemand anders opmerkingen op mijn ervaringen, bweringen en/of ideeen..

Cya,

NINjak

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan