Meerdere satellieten

R

Robrecht

Hallo,

Ik ben een echte leek op het vlak van satelliet TV en wou graag een schotel en ontvanger installeren .

De vereisten zijn :

1° meerdere satellieten te ontvangen (2-4)

2° High definition waar mogelijk - dus een HDMI uitgang

3° Kunnen opnemen via harddisk ofwel via USB2.Liefts 1 kanaal bekijken en een ander opnemen.

Mijn keuze tot nu toe :

Technomate TM-6900 Combo

Triax schotel van 78 cm

Multiblock LNB (4 lnb's)

Heeft er iemand ervaring met bovestaande of een andere en betere aanbeveling .

Alvast bedankt voor de reakties.

;)

 
Aangezien nog helemaal niemand gereageerd heb zal ik nog even mijn ervaring(en) vertellen des ondanks ik niet op alles kan antwoorden aangezien ik met sommige dingen (nog) geen ervaring(en) heb.

Ik heb zelf een 80cm (archsat) schotel met 3 LNB's (astra1/2 en hotbird) waar astra3 (dat wordt de 4de lnb) er nog bij moet komen. Ik ben met 3 LNB's begonnen aangezien astra3 er nog niet was of dat er (nog) niks leuks op te vinden was.

Het uitlijnen/mikken van hotbird en astra1 was niet zo moeilijk maar astra2 erbij was een kleine studie en extra geduld voor nodig want dat was (bij mij) niet zo 123 gedaan. Als ik alles over zou doen zou ik nu voor een Visiosat Bi-satellite G3 (nu een G4) gegaan zijn. Je kan bij visiosat de lnb houders op een bepaalde hoogte zetten/instellen en aangezien ik daar mee heb lopen vechten om astra2 te krijgen vind ik dat wel een aanrader.

Bij de schotel die ik heb zit wel een multi lnb houder zodat je 3/4 lnb's kan plaatsen maar ondanks dat je hem schuin moet zetten moet astra2 eigenlijk net een stukje hoger kunnen om op alle lnb's het sterkste signaal te krijgen! Het werkt astra1 en hotbird hebben iets minder signaal dan als ze alleen zouden zitten maar het werkt goed genoeg.