Eutelsat W2 Op Philips Dsx/7071 ??

A

anton

Nog even een vraag van mij,

Ik had al een vraag gesteld om pro tv international gecombineerd met de asta te ontvangen, dit word volgens vele moeilijk.

Nu ben van plan om een simpele decoder te kopen voor de Nederlandse kanalen, en mijn Philps dsx7071 van 10 jaar oud op de eutelsat W2 te richten.

Ik heb dan dus twee schotels en twee decoders, geeft niet zo gaat het ook. Nu komt het de asta zit op 19 graden, de hotbird op 13 graden en de eutelsat op 16 graden. Dan zou je toch zeggen dat de eutelsat tussen de astra en de hotbird inzit!?

Ik ontvang de hotbird en de astra perfect, maar ik krijg geen signaal tussen deze twee in? Mijn satvinder slaat voluit bij de hotbird en de astra maar hier tussen in niets, niks??

Zou dit aan de software kunnen liggen, ik heb een philips dsx7071van tien jaar oud met een 80 cm schotel nog in de orginele fabrieks versie. Of zou het aan de LNB kunnen liggen. Deze is ook 10 jaar oud hier staat op:

10.7 - 11.7 Ghz low.

11.7 - 12.75 Ghz high.

Het gekke is, ik krijg gemakkelijk 5 -6 satellieten met prima geluid en beeld, maar die eutelsat krijg ik niet?

Wie heeft er een antwoord a.u.b.

Groet,

Anton

 
Hoi anton.

Een origineel canal digitaal goedgekeurde ontvanger met originele software kan absoluut niet overweg met andere signalen dan de astra.

Misschien heb je mazzel dat je er ook wat mee kunt vangen op hotbird, maar dan houdt het al heel snel op.

Om een signaal te meten met de in je ontvangen ingebouwde meter, moet je die ontvanger wel eerst vertellen hoe ie dat signaal kan ontvangen, anders zal ie nooit wat vinden.

Dat is je je probleem nu.

Zoek wat gegevens op die gelden voor de satelliet op 16 oost, en het liefst niet voor naburige satellieten.

Dat moet te doen zijn als je eens gaat kijken op lyngsat (klik!).

De link hierboven brengt je direct bij de zenders die te vinden zijn op 16 oost, je kunt er ook op zoek naar 13 en 19.2 oost.

Maar als je op deze manier de satelliet gevonden hebt, zal je er niet veel verder mee gaan komen.

Je ontvanger kan niet meer dan 999 zenderplaatsen vullen.

Das dus radio en televisie kanalen, maar ook kanalen waar andere diensten inzitten zoals EPG.

Alleen op Astra1 kom je dan al een heel eind, laat staan met hotbird erbij.

Wil je daar nog meer bij doen, dan is dat een stevige uitdaging.

Overigens is je LNB volgens die specificaties een gewone universal LNB zoals die in verreweg de meeste installaties word toegepast.

Die zal zondermeer voldoen voor die satelliet.

Als je zover geïnteresseerd bent in deze materie, is het hoog tijd voor een andere (niet origineel canal digitaal goedgekeurde) ontvanger.

Want de goedkeur van een canal digitaal houdt onder andere in dat je er niet te veel zelf mee moet kunnen rommelen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan