Laptop wachtwoord kwijt

D

danny27

hoi allemaal wie kan mij helpen ik heb een laptop hp nx6325 nu als ik hem op start dan vraag hij een pastwoord hoe kan ik die er uit halen kaner niks meer mee wie kan me helpen

 
Kun je aangeven wanneer precies er om een wachtwoord gevraagd wordt?

Er zijn namelijk 2 mogelijkheden, namelijk meteen al nog voordat je het windows scherm ziet, we spreken dan van het bios wachtwoord.

Als dat actief is geworden en je weet het wachtwoord niet dan heb je een probleem bij moderne laptops.

Of zie je windows wel starten maar wordt er dan voor een wachtwoord gevraagd voordat windows helemaal opgestart is?

Verder is het handig in het laatste geval, welke windows je hebt draaien, XP of Vista en sinds wanneer het probleem met dit wachtwoord zich voordoet.

Overigens welkom op Satellite Fun.:)

 
als ik de laptop aan zet dan vraagt hij me meteen het wacht woord ik zie dan een blauw scherm en er staat in (Power-on Pasword met een sleutel) kan niks ander doen kom ook niet in het bios ik kan wel de harde schijf op een andere pc zeten dan doet hij het wel maar op de laptop niet ik heb er windows xp op draaien de pc is van 2006

 
Laatst bewerkt:
Oeps, ja dan zit je met het bios wachtwoord. Dan hoop ik dat je in de bios zelf nooit "stringent security" gekozen hebt, anders kun je je moederbord gaan vervangen.

Ken je toevallig Engels?

Kijk hier (klik) in de service handleiding van deze notebook.

Kijk bij 1.2 bladzijde 1-4.

Dit is het feitelijk in het kort: Haal je laptop uit elkaar tot je bij de cmos batterij kunt komen (staat beschreven onder paragraag 5.3). Haal de batterij er ongeveer een 5 minuten uit. Plaats daarna de batterij terug en zet de computer weer in elkaar.

Daarna opstarten en dan zou je er zo weer in moeten kunnen komen.

Maar zoals gezegd, heb je stringent security enabled in de bios kun je dat vergeten, heel misschien dat een servicebedrijf je dan nog helpen kan, maar volgens de service manual moet dan het moederbord vervangen worden.

Succes.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan