Canal Digitaal veroorzaakt beeldproblemen bij abonnee's.

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.836
Waarderingsscore
1.027
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Canal Digitaal heeft, zoals een aantal mensen al ervaren hebben, de afgelopen weken lopen prutsen met zenders, vooral overdag.

Als resultaat blijkt dat bij een aantal ontvangers er problemen zijn ontstaan met rtl zenders en sbs6.

Reden voor dit gerommel is dat Canal Digitaal de codering wat heeft aangepast om piraterij tegen te gaan. Over afzienbare tijd zal ook de Seca V2 vervangen worden door V3.

Een en ander was te lezen in de Telegraaf waarvan hieronder het artikel staat.

======================

Bron : Telegraaf, door Jouke Schaafsma

AMSTERDAM - Voor duizenden televisiekijkers is het beeld van Canal Digitaal gestoord nu de aanbieder van satelliettelevisie het signaal op een nieuwe manier heeft beveiligd tegen piraterij.

Gedupeerde tv-kijkers hebben in het verleden een ontvangkastje gekocht om het gecodeerde signaal om te zetten naar beelden. Een deel van de kastjes was echter nooit door Canal Digitaal goedgekeurd en blijkt nu ook niet in staat om te gaan met een nieuwe vorm van codering. Dit terwijl de kijker wel geabonneerd is op Canal Digitaal.

Bij de aanbieder van het zenderpakket zijn inmiddels honderden telefoontjes binnengekomen met klachten. Volgens Canal Digitaal, dat circa 1 miljoen klanten heeft in Nederland, is het probleem daarmee relatief. „We zullen de mensen die hinder ondervinden een speciale aanbieding voor apparatuur doen”, zegt woordvoerder Martijn van Hout.

Fabrikant

Leverancier van satellietapparatuur SMH Digitaal uit Odijk stelt dat het probleem uiteindelijk bij de fabrikanten en de winkeliers ligt. „Zij hebben producten geleverd die nu niet meer goed werken. Het gaat waarschijnlijk om enkele duizenden klanten. Mensen die met door Canal Digitaal goedgekeurde ontvangers tv-kijken hebben geen probleem”, zegt Cor Jagtenberg, tevens lid van een werkgroep voor dealers van deze apparatuur.

Sinds deze week wordt het signaal van Nederland 1, 2 en 3 gestoord, eerder gebeurde dat al met SBS6, Veronica en Net 5.

Kosten

„Klanten die er last van hebben zullen een nieuwe ontvanger moeten kopen of hun huidige apparatuur indien mogelijk moeten wijzigen. De kosten lopen uiteen van 70 euro tot meer dan 150 euro”, zegt verkoper Edwin Roels van M-Sat in Axel.

Canal Digitaal laat weten dat de omschakeling voor hen noodzakelijk is. „We verwachten dat de oude wijze van versleutelen, de Seca 2-code, binnen afzienbare tijd gekraakt wordt. Daarom bereiden we ons voor op het in werking treden van de nieuwe codering, Seca 3”, zegt Van Hout.

=========================

Hopelijk komen de fabrikanten van de ontvangers met problemen dus snel met een update.

 
hoi,

in het eerste kwartaal van 2009 wordt begonnen met de omruil van de seca 2 smartcard bij de consumenten voor een seca 3 smartcard.

bron: canaldigitaal nieuwsbrief november 2008

er staat nog meer hierover in de nieuws brief maar weet niet of ik de link hier mag plaatsen.

 
De link? Heeft Canal+ de nieuwsbrief online staan dan?

Wat mij betreft mag je hem wel plaatsen als er geen commerciele reklame informatie van C+ in staat.

 
Ik kwam dit tegen in de bovenvermeldde link van de nieuwsbrief van CDS:

Quote

Uitbreiding zenderlijst CanalDigitaal

Met ingang van 10 november is de zenderlijst van CanalDigitaal uitgebreid met de belangrijkste vrij te ontvangen zenders die beschikbaar zijn op de ASTRA 28,5-satellietpositie.

Deze zenderlijst is niet te ontvangen via ontvangers als de DSR 2210, 2211 en 2212 en de Thomson TS4H aangezien deze ontvangers niet de mogelijkheid hebben de ASTRA 28,5 satellietpositie te ontvangen.

Unquote

Ik was met mijn DSR 2211 aan het spelen en ik kreeg gewoon bij "snel kanalen installeren" de Engelse kanalen erbij; Vervolgens draaide ik mijn schotel naar 28,2E, en kon gewoon alle Engelse zenders van de zaplist van mijn DSR 2211 bekijken.

Groetjes,

Bones

 
Men bedoelt met die opmerking dat deze officieel goedgekeurde satellietontvangers, niet de mogelijkheid heeft om de schotel te draaien naar-, of de LNB van een derde satellietpositie te kiezen.

 
@MAS3

Thx 4 info & Klopt precies wat je zegt!

FYI: leden, maak je schotel draaibaar!

Groetjes,

Bones

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan