Digital CI-Receiver DCI 15 (Art.-Nr: 39724)

A

alan zlodi

Hallo ik heb een reciever gekocht,maar wat ik ook doe en draai ik krijg geen signaal nu zit er een ca module sleuf in moet ik eerst een module kopen om de zenders automatisch op te zoeken,in het menu vraagt men eerst een pas word maar die heb ik niet kan iemand mij uitleg geven.

 
Het merk is skymaster digital satellite reciever DCI 15 met een CA sleuf,ik moet er wel bij zeggen dat ik er geen kaart bij heb.Wie kan mij uit de brand helpen.

 
Beste Alan.

Normaliter heb je geen CI module nodig om met de ontvanger te werken, je zou feitelijk gewoon de FTA (free to air oftewel vrij te ontvangen zenders) zoals bijvoorbeeld Sat1, Pro7, ZDF etc. moeten kunnen ontvangen mits de schotel is uitgericht op 19.2 oost.

En daarmee zitten we misschien al aan het begin van je probleem. Is je schotel wel goed afgesteld en is hij op de juiste satelliet uitgericht? Is hij op Astra 19.2 oost uitgericht of op een andere satelliet?

En wie heeft dat gedaan en op welke wijze?

Het wachtwoord kan ik nog niet opzoeken, er zijn handleidingen te downloaden maar de site van skymaster.de is op dit ogenblik niet bereikbaar.

 
Ik heb hem ongeveer afgesteld,maar zo te horen moet dat precies gebeuren ik ga nu even op zoek naar de juiste graden en ga het nog een keer proberen.

----- Added 29/11/2008 at 12:24:27 -----

Nee, wat ik ook doe ik krijg gewoon geen signaal volgens mij moet er toch eerst een module aan wezig zijn want de automatische zoek functie kan ik ook niet inschakelen want er word steeds een wachtwoord gevraagt en die heb ik niet.

 
Laatst bewerkt:
Nee hoor, een module heb je normaliter niet nodig. Het zou me al heel erg verbazen als dat bij deze ontvanger anders zou zijn.

Het wachtwoord wat er gevraagd wordt is om in de menustructuur te komen alwaar je dingen kunt instellen, dat staat los van het wel of niet aanwezig zijn van een module.

Afstellen kun je het beste met een meter doen, als je die niet hebt dan is het gokken en krijg je het nooit goed want het is geen analogen schotel, dit luistert op de millimeter nauwkeurig.

Een optie is om een analoge ontvanger te lenen en hem daar zo goed mogelijk mee te zetten, als je dan de digitale aankoppelt zit je in elk geval in de buurt van waar je zitten moet.

Helaas is de site van Skymaster nog steeds niet bereikbaar. Ik zou anders eens contact opnemen met de winkel waar je het apparaat gekocht hebt zodat er een fatsoenlijk handleiding bij geleverd word.

 
Het passwoord wat hij vraagt weet ik ook niet maar normaal bij de meeste receivers is het 0000 of 1234 of 1111 dus probeer wat.

Ja en er hoeft geen ci module in de kaartgleuf om signaal te krijgen dus goed uitrichten maar dat is makkelijker gezegd als gedaan.

 
ja hij doet het het was 0000,ik heb hem proberen af te stellen maar inderdaad het is erg moeilijk,ik denk eraan om een motor bij te kopen en alles perfect te laten af stellen,dus weten jullie iemand wie er in mijn buurt zit die dat kan doen omstreken denbosch.Hoe kan ik dat vinden bijv;op google Bedankt voor jullie reaktie's

 
Er zullen meerdere zaken zijn die dit doen maar wij maken liever geen commerciele reklame indien dit niet nodig is.

Als je op internet wilt zoeken zou je hier (klik) eens kunnen gaan kijken, daar staan er een aantal bij elkaar.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan