Nieuw adsl abonnement & router, Dreambox down.

L

leonmariong

Gdm gebruikers,

heb sinds kort nieuw adsl abb van online, met nieuwe router.

Router aangesloten, internet werkt, telefoon ook, maar dreambox niet meer.

gegevens als volgt: adsl abb: Adsl extra (incl. telefoon) van Online.

Computer met Windows XP prof.

Router Speedtouch Thomson ST706, verbonden met Dreambox dmv vaste kabel.

Oude werkende opstelling: Adsl abb: Adsl basic van online.

Computer met Windows XP prof.

Router Topcom wireless webracer1254 A verbonden met Dreambox dmv vaste kabel.

Heb zojuist het nieuwe IP adres in de dreambox ingegeven maar krijg m niet aan de gang. De FTA zenders wel, rest niet.

(oude IP was 192.168.1.100 nieuwe is 81.70.21x.xx)

heeft iemand wat advies, want ik ben geen deskundige in deze tak van sport.

bvd.

 
Laatst bewerkt:
Kan niet, ip adres van de dreambox moet in de 192.168.x.x liggen

Heb je met DCC al laten zoeken naar het ip adres?

En anders effe de stop mode gebruiken

 
Hoi Kees,

Mijn nieuwe IP adres heb ik via mijnip van internet gehaald. Ik dacht dus dat ik dit in de DB moest zetten.

In de DB stond 192.168.1.100, en dit heb ik veranderd omdat ik als ik de kabel van de DB in m"n router stopte m'n PC begon te gillen dat er in IP conflict was met 'n ander app in het netwerk.

Wat is DCC??

bedankt voor snelle reactie. ben al 2 dagen bezig, kwordt er gek van!!!!!!!

 
Hoi leonmariong, welkom op het Satellite FUN Board !

Zoals je ziet, heb ik je "online" IP adres veranderd.

Dat gaat namelijk niemand iets aan en doet hier verder niet ter zake.

Als je een conflict krijgt doordat je een vast toegewezen IP (in je box) koppelt aan je netwerk, moet je inderdaad een aanpassing maken in dat apparaat.

Maar daarvoor moet je ook weten hoe dat conflict ontstaat.

Als je box Ip 192.168.1.100 is en een conflict veroorzaakt, heeft een ander apparaat dat IP al.

Dat kan je PC zijn, maar ook je router (al is dat wel onwaarschijnlijk) of een ander apparaat zoals een printer of laptop.

Als jij niet wist dat dat IP al vergeven is, dan heeft dat andere apparaat dat waarschijnlijk automatisch verkregen.

De truuk is het dan dus om ervoor te zorgen dat je vast ingestelde IP nooit kan botsen met automatisch verkrijgbare IP adressen.

Je kunt in je router kijken welke DHCP bereik er ingesteld is.

DHCP is het mechanisme dat zorgt voor toewijzing van IPs, en normalerwijze verzorgt je router dat.

Ook is het normaal dat het aantal beschikbare IPs beperkt is.

Wanneer je een bereik van een stuk of 20 IPs neemt, is dat meestal wel voldoende.

Dan kun je dus het bereik instellen van 192.168.1.100 tot 192.168.1.120 .

Meestal geef je alleen op hoeveel IPs er beschikbaar moeten zijn, plus een start adres dus bijvoorbeeld 20 en 192.168.1.100.

Je kunt hierna je dreambox een IP geven dat niet binnen het bereik van je DHCP pool ligt, maar ook niet hetzelfde is als dat van je router.

Aangezien je een Thomson router hebt, is dat IP waarschijnlijk 192.168.1.138.

Dus als je in de genoemde voorbeelden je dreambox een vast IP 192.168.1.50 toe zou wijzen, zit je dan prima.

Een vast IP zou ik overigens ook doen met een eventueel aanwezige printer, accesspoint en een netwerk schijf.

Oh ja.

DCC is het Dreambox Control Center en dat is een handig "alles in een" programmaatje waarmee je instellingen in je dreambox kunt doen, en hem zelfs op afstand kunt bedienen.

Het is te vinden in onze download sectie, rechts van dit scherm, of door op deze link te klikken.

 
Laatst bewerkt:
Hoi leonmariong, welkom op het Satellite FUN Board !
Zoals je ziet, heb ik je "online" IP adres veranderd.

Dat gaat namelijk niemand iets aan en doet hier verder net ter zake.
Hoi MAS3,

mille grazie voor de info,het klinkt allemaal kristal helder, ksnap t nu denk ik.

kga morgen even hobbyen met jouw info en laat je aansluitend ff t resultaat weten.

nogmaals hartstikke bedankt.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan