Jump to content
Sign in to follow this  
aart44

Canal Digitaal en TV Vlaanderen vragen basispakketabonnees bijdrage voor nieuwe smart

Recommended Posts

De Nederlandse satelliet-tv aanbieder Canal Digitaal en de Vlaamse aanbieder TV Vlaanderen zullen beiden voor abonnees van het zogeheten basispakket een verwerkingsbijdrage verlangen bij de ontvangst van de nieuwe Mediaguard3/Nagravision smartcard. Abonnees van hogere pakketten hoeven deze bijdragen niet te betalen. De smartcard is benodigd om via satelliet ontvangst te hebben bij een abonnement op Canal Digitaal, resp. TV Vlaanderen. Voor TV Vlaanderen-abonnees zal voor de basispakketkijkers de gevraagde bijdrage 12,50 euro zijn. Canal Digitaal wil op voorhand niet bekend maken hoe hoog die bijdrage zal zijn, maar die zou volgens welingelichte kringen circa 10 euro bedragen. Bij Canal Digitaal zullen houders van een settopboxpakketabonnement en een standaardregistratie (voor de publieke zenders) ook moeten betalen voor de nieuwe smartcard. Abonnees op het zogeheten Toppakket, combipakket, entertainmentpakket en familiepakket hoeven niet te betalen. Bij TV Vlaanderen hoeven abonnees op het Pluspakket en Toppakket ook niet te betalen voor de nieuwe smartcard die ze krijgen toegezonden. Klanten worden per brief gefaseerd geinformeerd.

 

Bij TV Vlaanderen zullen de nieuwe smartcards de komende periode worden bezorgd tot aan 19 juni aankomende. Bij Canal Digitaal worden de nieuwe smartcards voor familiepakketabonnees nog tot en maart bezorgd; entertainmentpakket, combipakket en Toppakket-abonnees kunnen die in de periode maart/april verwachten. Abonnees met de optie van het HD-pakket kunnen die uiterlijk de eerste weeek van maart verwachten, opdat ze vanaf dan ook het per 3 maart toe te voegen MTVNHD kunnen zien. Basispakketabonnees zullen de nieuwe smartcard in de periode april tot en met juni kunnen verwachten. Er is nog geen planning voor de settopboxpakket abonnees en de standaardregistratie-smartcardhouders. Alle ontvangers van de nieuwe smartcard hebben 3 weken lang beeld op nagenoeg alle zenders (behoudens Film1/Sport1/ManX). In Vlaanderen wordt voor de basispakketabonnees ook een aanbieding gedaan om op te waarderen naar een pluspakket, waarbij geen verwerkingsbijdrage wordt gerekend bij die aanbieding.

 

Basispakketabonnees betalen bij TV Vlaanderen 9,90 euro per maand; in Nederland 9,50 euro per maand. Eind 2003 werd bij de invoering van Mediaguard2 destijds door Canal Digitaal geen bijdrage bij de omwisseling gevraagd. Volgens een woordvoerder van TV Vlaanderen maakt het bedrijf kosten voor de nieuwe smartcard die niet gedekt worden door de reguliere abonnementskosten. Kopers van een TV Vlaanderen smartcard uit de afgelopen zes maanden hoeven de bijdrage overigens ook niet te betalen. In Nederland dienen relatief nieuwe klanten bij Canal Digitaal deze de bijdrage volgens een Nederlandse woordvoerder wèl te voldoen. Sedert 1 december worden bij de aanschaf nieuwe Mediaguard3/Nagravision smartcards vergeven. Bij de operator-afhankelijke satellietontvangers is de smartcard meegeleverd. Indien een losse smartcard wordt aangekocht zijn de totale kosten voor een werkende smartcard circa 110 euro (zijnde 79 euro voor de smartcard en 29,95 euro voor de registratie).

 

“We vragen een bijdrage in de administratiekosten. Je ziet dat de pakketten waar we dit bij doen relatief goedkoop zijn; het is niet goedkoop om een kaartwissel te doen,” aldus Martijn van Hout van Canal Digitaal die er op wijst dat de kosten uiteindelijk uit de lengte of de breedte moeten komen. Destijds werd bij een omwisseling van Irdeto1 naar Irdeto2 een forse bijdrage gevraagd; maar die werd niet gevraagd bij de omwisseling van Mediaguard1 naar Mediaguard2. Volgens de Nederlandse en Vlaamse woordvoerder worden nu aan de basispakketabonneees niet alle kosten gevraagd. TV Vlaanderen heeft in totaal meer dan 75.000 klanten. Canal Digitaal heeft naar schatting meer dan 1 miljoen smartcards uitstaan bij naar schatting meer dan 750.000 klanten. Hoe het onderscheid in de pakketten zit bij de klanten is onbekend.

 

Bron:http://dutchmedia.nl/blog/

Share this post


Link to post
Guest osjohn

Het is toch raar een eigen bijdrage, CD moet toch zorgen voor een goede beveiligging en niet over de rug van de klanten.

Eerst 75 euro voor een kaartje incl de slechte beveiligging, dan nog het hoge inschrijfgeld en dan nog het abo !!!!

Ik heb hier de kabel en ook het abo van CD, dat laatste gaat er nu uit om de bovenstaande rede.

 

John van Os

Share this post


Link to post

Als je een abo hebt van CD hoef je als het goed is dat kaartje niet te betalen.

 

Wat ik wel bijzonder kwalijk vindt is het volgende:

Canal Digitaal zullen houders van een settopboxpakketabonnement en een standaardregistratie (voor de publieke zenders) ook moeten betalen

Dat ruikt dus naar oplichterij. Aangezien mensen die een settopbox pakket abonnemet hebben, al zo'n 60 euro per jaar betalen.

Dat is echt niet alleen voor doorgifte van de commerciële kanalen, maar C+ heeft altijd er naar gewezen dat je ook een nieuwe smartcard krijgt als bijv. je huidige kaart stuk zou gaan. Dat doen ze dan ook netjes als hij stuk gaat.

Maar om nu mensen met een settopbox pakket ook voor de kaart te laten betalen, is in feite dubbel geld vangen en dat ruikt mijns inziens naar oplichterij aangezien het verstrekken van nieuwe kaarten in dat pakket zit opgenomen.

 

Nu valt de prijs nog mee als het inderdaad 10 euro of 12,50 gaat worden, maar het is gewoon principieel onjuist.

Het is dat ik niet meer zo'n settopbox abo heb, anders had ik ze verwezen naar de contractvoorwaarden en een gratis kaart geeist.

Misschien echter als er genoeg publiciteit aan gegeven wordt, dat Canal Digitaal zich toch nog bedenkt over de settopbox paketten.

 

Net vanwege dit soort onzinredenen, en de jaarlijkse onnodige verhoging van het settopbox pakket met 10 euro, hebben wij hier die CD bende ook de deur uit getrapt.


Greetings, Black Tiger

Share this post


Link to post
Guest MAS3

Behalve de buitenproportionele jaarlijkse verhoging met 10 euro waarvan ik recentelijk bericht mocht ontvangen, is dit verhaal ook weer reden om bijzonder ontevreden te zijn over deze club.

Voor 10 euro extra per jaar krijg ik exact niets erbij.

Oh sorry, das niet waar.

Ik krijg meer reclame op de zenders.

Die zenders zijn gratis, en kosten dit jaar dus maar ZESTIG euro.

Volgend jaar zullen ze 70 euro gaan kosten, zonder twijfel.

Wie weet vind men daar 75 euro beter "bekken" dus kijk er maar niet van op als dat het nieuwe bedrag zal worden.

 

Maarja.

Ik heb een grote schotel op het dak, die je al kunt zien als je de wijk hier inrijd.

Ik heb en wil per se dat brakke kabel signaal hier niet binnen de muren.

En ik heb dus geen keuze dan meer te gaan betalen.

Waarom is er geen marktwerking in schotelend Nederland ?

Net als in kabelend Nederland overigens (kom niet met de theoretische mogelijkheid want in de praktijk bestaat die niet).

En..

In digitennend Nederland is het er ook niet (maar dat geld ook voor beeldkwaliteit aldaar).

 

Er is dus geen concurrentie op radioverkeer in Nederland, maar de rechten op verspreiding van deze signalen zijn wel gecommercialiseerd.

Wat zou er in dit verhaaltje niet kloppen ?

De gewone man ziet het direct.

De politicus is blind.

 

Dat is Nederland ten voeten uit.

We treffen geen maatregelen.

Hooguit halve maatregelen.

En die werken we zeker nooit goed uit.

We hebben namelijk wel een naam hoog te houden.

Share this post


Link to post
Guest osjohn

Wat bied CD nu meer als de kabel," Filmkanalen" de computerfreaks halen al de getoonde films vooraf van het internet in een geweldigge kwaliteit die CD niet levert.

"Sport" de nederlandse sportclubs met de zeer hoogbetaalde spelers is ook geen genot om te kijken, wij moeten kwaliteit leveren voor ons geld wat bij de clubs nagelaten wordt.

"sport Engeland" is dan het enigste kanaal wat dan toonbaar is.

 

Verder levert de kabel alles wat CD ook levert maar alles draait alleen maar om de investeerders meer geld te laten opstrijken.

Deze week belde ze mij nog op voor een abo op de sportkanalen aan te preken, geld, geld, geld, is alles waar het omdraait.

Ik met mijn transportbedrijfje heb al 10 jaar moeten knokken om aan een droge boterham te komen, dat is de grote onvrede waar wij mee zitten.

 

 

John van Os

Share this post


Link to post

Ja dat is de huidige maatschappij, alles draait om geld, menselijkheid en service is toch bij velen (en groeiend) ver te zoeken.

 

Overigens is Canal Digitaal wel nog goedkoper dan de kabel. Wij betalen hier 16,50 per maand. Nja, oke nu met digitale decoder krijgen we dan mee zenders maar anders slechts 32. Dan krijg je voor 7,50 of zelfs 9,95 per maand bij C+ toch wel veel meer.

 

Maarja, wij kunnen de kabel hier nog doorlussen naar meerdere TV's in huis. Bij satelliet of digitenne of digitale kabel moet je dan weer meerdere decoders hebben en/of schotels c.q. lnb's etc.


Greetings, Black Tiger

Share this post


Link to post
Guest Matrix

De brief met smartcard is binnen....

 

"Zoals u zult begrijpen zijn er kosten verbonden aan het verbeteren en vervangen van uw oude smartcard. Omdat we trouwe klanten zoals u waarderen, neemt CanalDigitaal het grootste deel van de kosten voor haar rekening. We vragen uitsluitend een eenmalige bijdrage van 9,95 voor de verwerkingskosten."

 

en "op uw nieuwe smartcard ontvangt u als aardigheidje 3 weken alle zenders twv. ruim 40,-".... tsss... Deze zenders wil ik helemaal niet!!!!! als ik snel het machtigingsformulier invul, kijk ik 3 maanden gratis naar het Entertainment-pakket... Dat pakket wil ik ook niet, ik heb momenteel helemaal geen tijd om naar tv te kijken.

 

Nu vraag ik mij af of dit een vrijwillige bijdrage is, of dat je deze verplicht dient te betalen. Kan iemand uitsluitsel geven?? Nergens staat dat het verplicht is om te betalen en ook staat nergens dat als je niet betaald, geen kijkrechten meer hebt. Dit lijkt mij een prima zaak voor de consumentenbond of Kassa..

Share this post


Link to post
Guest pikkie

Matrix kerel een pilletje jongen want cd drijft je tot wanhoop...:schieten:

Share this post


Link to post

Hmmz... ik ben benieuwd wanneer geregistreerde kaarthouders die geen abo meer hebben maar dus wel nog de publieke zenders bekijken, een brief van C- krijgen....


Greetings, Black Tiger

Share this post


Link to post

Ik eigenlijk ook.

 

Ik heb hier normaal gesproken nog een geregistreerd kaartje, maar ik heb nog niets gehoord van cd?


Happy Funboardin'

Share this post


Link to post
Guest Kees

Verleden week dit schrijven aan de Consuwijzer doen toekomen:

 

Zoals u wellicht gehoord of gelezen hebt is Canaldigitaal momenteel bezig met een kaartwissel van hun smartcards. Deze kaartwissel is enkel en alleen nodig ter beveiliging tegen hackers. Het heeft niets met de kwaliteit van het zenderaanbod te maken, zoals ze in een begeleidend schrijven willen doen geloven. Maar omdat de beveiliging van de huidige smartcard achterhaald schijnt te zijn, vind canaaldigitaal het nodig om deze te vervangen. Echter, voor deze vervanging wordt een bijdrage van 9,95 euro door hun gevraagd. Dit stuit mij tegen de borst, het is toch van de zotte dat ( omdat hun beveiliging tegen hackers niet meer afdoende is) dat de abonnees daarvoor moeten betalen! Bovendien bezitten zij een monopoliepositie zodat er geen alternatieve zijn. Je wordt dus als klant gedwongen te betalen of het risico lopen dat je over een poosje geen beeld meer hebt. Wat mij ook bevreemd is dat er met twee maten gemeten wordt, de abonnees welke een uitgebreider pakket hebben genomen behoeven geen 9,95 euro te betalen. Ik vind dit een vorm van rechtsongelijkheid, die z.g.n betere beveiliging dient toch voor alle pakketten? Ik vermoed dat ze aan abonnees met het standaard- of basispakket te weinig verdienen en op deze manier de kans hebben gezien om van die abonnees wat meer geld te genereren. Stel dat de nieuwe smartcard binnen de kortst mogelijke keer wederom gehackt wordt, en er wederom een andere smartcard nodig zou zijn, moet de abonnees dan wederom hun knip trekken? Zo kunnen we wel aan de gang blijven. Ik vind dat de beveilliging van de smartcards onder de verantwoordelijkheid van Canaldigitaal valt en kosten i.v.m.wijzigingen c.q vervangen van smartcards niet op de abonnees verhaalt dienen te worden! Mijn vragen aan u: *Mag Canaaldigitaal nogmaals geld vragen voor een smartcard ( je hebt er tenslotte al voor betaald bij de 1e aanmelding!!) * Mag er onderscheid gemaakt worden tussen de goedkopere en duurdere pakketten? In afwachting van uw reactie en met vriendelijke groet,

 

Dit was hun antwoord:

Hartelijk dank voor uw e-mail van 2 april 2009. Uit uw e-mail komt naar voren dat Canal Digital bezig is met een kaartwissel van hun smartcards omdat deze beter geveiligd moet zijn voor hackers. Volgens u heeft het in ieder geval niets met de kwaliteit van het zenderaanbod te maken. U dient echter wel 9,95 te betalen voor de nieuwe smartcard. U zegt dat canal digital een monopoliepositie heeft en u daardoor niet de keuze heeft om naar een andere aanbieder te gaan. U wordt gedwongen om dit te betalen. U vraagt zich daarom af wat u kunt doen en of u vrplicht bent hiervoor te betalen. Wij kunnen u als volgt adviseren.

 

Bij overeenkomsten met een langere looptijd, zoals een abonnement, kunnen prijsverhogingen in de voorwaarden zijn geregeld. Dat betekent echter niet dat de dienstverlener vrij is zijn prijzen zomaar te verhogen. Een prijsverhoging moet redelijk zijn en passen bij omstandigheden waardoor de ondernemer genoodzaakt is zijn prijzen te verho gen. Dit moet in de voorwaarden staan omschreven. Bovendien moet u tijdig in kennis gesteld worden van de prijswijziging. De aanbieder moet wijzigingen in de algemene voorwaarden minimaal vier weken van tevoren bekend maken. Als een wijziging voor u als consument - op welk punt dan ook - nadelig is, mag u op dat moment zonder verdere kosten uw abonnement opzeggen/ uw overeenkomst ontbinden.

 

De aanbieder moet u actief wijzen op deze mogelijkheid. De aanbieder moet de abonnee op de hoogte stellen van de inhoud van de voorgenomen wijziging.

 

Prijsverhogingen die niet passen in de in de voorwaarden geregelde situatie geven u ook het recht om de overeenkomst te beëindigen met ingang van de wijziging. Prijsverhogingen binnen drie maanden na sluiten van een abonnement worden altijd als onredelijk beschouwd.

 

Wat kan ik doen?

 

U kunt, indien u niet tevreden bent met de manier waarop uw aanbieder een dergelijke wijziging heeft aangekondigd, bezwaar maken tegen de w ijze van informeren. Wij adviseren u uw klacht schriftelijk (aangetekend) in te dienen bij uw aanbieder. Mocht dit geen resultaat hebben dan kunt u overwegen uw geschil in te dienen bij de rechter. Voor informatie omtrent uw specifieke rechtspositie en eventueel haalbaarheid van een rechtzaak verwijzen wij u door naar het Juridisch loket (T) 0900 - 8020, (I): http://www.juridischloket.nl) of (indien van toepassing) naar uw rechtsbijstandsverzekering.

 

Economische machtspositie

 

Overigens geldt voor ondernemingen met een economische machtspositie, dat zij op basis van de Mededingingswet geen buitensporige hoge tarieven mogen vragen. De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) ziet er op toe dat ondernemingen zich aan deze wet houden.

 

Een onderneming heeft een economische machtspositie, indien zij haar gedrag kan bepalen zonder rekening te houden met concurrenten, afnemers of leveranciers. Daarbij is het van belang op te merken dat het niet verboden is om een economische machtspositie te hebben. Slechts het misbruiken van een dergelijke dominante positie kan een overtreding van de Mededingingswet betekenen.

 

Canal Digitaal heeft geen economische machtspositie op de markt voor doorgifte van radio- en televisiesignalen. Tot deze markt behoren ook bedrijven die doorgifte van radio- en televisiesignalen verzorgen via de kabelnetwerken, de ether (Digitenne), glasvezelnetwerken en DSL (Internet). Canal Digitaal heeft slechts een beperkt marktaandeel op deze markt.

 

Indien u niet tevreden bent met de dienstverlening van Canal Digitaal, zou u dus over kunnen stappen naar een andere aanbieder van (digitale) radio- en televisie.

 

Wij danken u voor uw melding. U hebt hiermee een signaal afgegeven aan de toezichthouders achter ConsuWijzer: de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa), de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) en de Consumentenautoriteit. Deze toezichthouders hebben wettelijke middelen om in te grijpen als bedrijven zich niet aan de regels houden.

 

Waarom laat ConsuWijzer mij niet persoonlijk weten of een toezichthouder actie onderneemt op mijn klacht?

 

De toezichthouders ontvangen via ConsuWijzer jaarlijks tienduizenden meldingen. Helaas kunnen toezichthouders tijdens een onderzoek vaak niet bekend maken om welk bedrijf het gaat en wat er onderzocht wordt. Dat kan het onderzoek belemmeren. Het bedrijf zou met die informatie immers haar voordeel kunnen doen. Maar de uitkomst van een onderzoek kan natuurlijk ook zijn dat een bedrijf de wet níet overtreedt. Meestal moet er dus eerst een uitspraak zijn voordat een toezichthouder de bedrijfsnaam en overtreding bekend kan maken. Uitspraken die openbaar zijn communiceert ConsuWijzer onder andere via http://www.consuwijzer.nl en in kranten.

 

Wij vertrouwen erop uw vraag hiermee beantwoord te hebben. Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact op met ConsuWijzer, bij voorkeur per telefoon. Het telefoonnummer is 088-0707070. Vermeld daarbij uw contactnummer 2988710. Op http://www.consuwijzer.nl vindt u naast informatie over uw rechten als consument ook handige infobladen en voorbeeldbrieven.

 

Met vriendelijke groet,

 

Mw. mr. P.C.M. Bijlenga

Hoofd ConsuWijzer

(T) 088 - 070 70 70

Postbus 1031

 

 

Nogmaals een poging gedaan:

 

Geachte mevrouw Bijlenga,

 

Hartelijk dank voor uw snelle reactie.

 

Graag wil ik u op het volgende wijzen;

 

U schrijft:

 

Canal Digitaal heeft geen economische machtspositie op de markt voor doorgifte van radio- en televisiesignalen.

 

Voor doorgifte van de betreffende zenders via de kabel heb je helemaal geen smartcard nodig, en ik heb toch duidelijk in mijn schrijven heb aangegeven dat de problematiek over de smartcard gaat.

 

Voor doorgifte via de satelliet heeft Canal Digitaal wel degelijk een economische machtspositie!!!

 

Canal Digitaal heeft slechts een beperkt marktaandeel op deze markt.

 

Canal Digitaal heeft voor de ontvangst via de satelliet een 100% marktaandeel voor wat betreft het doorgeven van de Nederlandse zenders!!

 

Ik zou iig niet weten welke andere aanbieder hiervoor in de markt is.

 

Het opzeggen van het abonnement ( zoals u diverse malen in schrijven adviseert) is dus geen optie.

 

met vriendelijke groet,

 

Hierop het antwoord van Mevr. Bijlenga:

 

Vriendelijk dank voor uw reactie. U stelt dat Canal Digitaal wel een economische machtspositie heeft. Wij kunnen u hierover de volgende informatie geven.

 

Of een bedrijf een economische machtspositie heeft, hangt af van het marktaandeel. Om dat te berekenen moet je eerst weten wat de relevante markt dan precies is. OPTA heeft gezegd dat de relevante markt hier de markt voor het doorgeven van radio- en televisiesignalen is. Op deze markt heeft Canal Digitaal zoals gezegd geen economische machtspositie. Er zijn namelijk alternatieve manieren, zoals televisie via de kabel, digitale televisie of via internet. Satelliet televisie is dus geen aparte productmarkt.

 

Omdat Canal Digitaal geen economische machtspositie heeft, kan de NMa niet optreden. Zij mogen dus geld vragen voor een nieuwe kaart.

 

Voor meer informatie over een misbruik van een economische machtspositie verwijs ik u graag naar de speciale pagina op de Consuwijzer: http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Misbruik_van_economische_machtspositie

 

Wij vertrouwen erop uw vraag hiermee beantwoord te hebben. Mocht u naaraanleiding van deze e-mail nog vragen hebben, neemt u dan gerustcontact op met ConsuWijzer, bij voorkeur per telefoon. Het telefoonnummer is 088-0707070. Vermeld daarbij uw contactnummer 2989710. Op http://www.consuwijzer.nl vindt u naast informatie over uw rechten als consument ook handige infobladen en voorbeeldbrieven.

 

Met vriendelijke groet,

 

Mw. mr. P.C.M. Bijlenga

Hoofd ConsuWijzer

 

 

Conclusie:

Ze zijn daar doof en blind, en weten beslist niet waar ze over praten.

Share this post


Link to post
Guest MAS3

Je conclusie is niet juist.

 

Ze kiezen er daar voor doof en blind te zijn.

Ze weten zeer wel waar ze het over hebben.

 

NMa heeft bepaald wat de markt is.

Consuwijzer is een extensie van onder andere NMa, het contact met "de gewone man".

CDS is inderdaad wel degelijk een monopolist.

Zij kunnen bestaan omdat ze zijn ingedeeld als een verspreider van signalen.

De manier waarop dat gebeurt, ziet NMa liever niet als meetpunt om vast te stellen of het gaat om een monopolie positie.

Want dan hebben ze ineens een probleem, bijvoorbeeld met hun goedkeuring van de overname van Digitenne door KPN.

Ook KPN is monopolist op het gebied van DVB-t, zoals CDS monopolist is op het gebied van DVB-s.

En de kabelaar is monopolist op gebied van DVB-c, hoewel daar wel degelijk stappen worden ondernomen om werkelijke concurrentie te creëren.

Die kabel markt is vele malen groter dan de andere DVB varianten, en daarom commercieel wel interessant.

Maar zover is het nog lang niet, en dus monopoliseren ze maar lekker door.

 

Dat er voor elk van de door mij genoemde technieken specifieke apparatuur benodigd is, en daarbij die voor DVB-s het meest kostbaar is, doet er lekker niet toe.

Dat het de prijs opdrijft en daarom eigenlijk alleen maar interessant is voor hobbyisten en Nederlanders in het buitenland is dan jammer voor die mensen.

CDS is nog lang niet klaar met de prijsverhogingen.

Dit houden ze nog wel een jaar of 10 vol.

Of eerder 12 als je de inflatie meetelt.

Tegen die tijd zitten ze qua abonnementskosten op een vergelijkbaar bedrag, als de kabelaar.

Zo'n 15 euro per maand dus, en betalen per maand.

 

Wie weet zijn ze tegen die tijd wel overgenomen.

En heb je de keuze uit KPN en UPC als het om "de markt voor doorgifte van radio- en televisiesignalen" gaat

 

Wat er dan wel tegen te doen is?

Niets.

CDS heeft bovenstaande vrijbrief van mevrouw Bijlenga en NMa.

Die kunnen dus maar doen waar ze zin in hebben, en hoeven daar helemaal niets tegenover te stellen.

Als het je niet bevalt, dan ga je toch lekker naar een andere aanbieder ?

Share this post


Link to post
Als het je niet bevalt, dan ga je toch lekker naar een andere aanbieder ?

Die er dus niet is. Ja op die wijze maken ze zich er gemakkelijk vanaf inderdaad.

 

Maar toch wil ik bij deze mijn complimenten uiten aan Kees op de wijze waarop hij contact gezocht heeft en geprobeerd heeft e.e.a. eens aan de kaak te stellen.

Daarbij ook fijn dat hij deze ervaringen met ons heeft willen delen en op het forum plaatsen!

 

Goede actie Kees!


Greetings, Black Tiger

Share this post


Link to post
Guest JoostA

Alles goed en wel, maar wat zal de gemiddelde kijker zich druk maken. Ik ben na de zoveelste prijsverhoging vorig jaar (waar feitelijk - TV Oranje telt niet - niets tegenover stond) overgestapt naar Digitenne. Dat loont voor een heleboel mensen die niet veel meer dan het basispakket (dwz, NL 1,2,3 en de commerciëlen inclusief Discovery, Animal en NGC) willen hebben.

Gedurende acht maanden heb ik de gelegenheid te baat genomen de kwaliteit van satelliet en Digitenne onderling te vergelijken via mijn werkelijk niet erg kleine CRT (= gewone beeldbuis) televisie en ik heb het verschil niet gezien (ondanks allerlei stellige beweringen dat dit verschil er wel zou zijn).

De storingsgevoeligheid van Digitenne blijkt (hier) ook nihil. Zodoende is, nadat ik Canal Digitaal er in september 2008 uit heb geknikkerd, samen met de schotels (die ik natuurlijk wel heb laten staan), het totaal aantal zenders dat ik sinds vorig jaar kan ontvangen er alles bij elkaar genomen alleen maar op toegenomen terwijl de prijs daarvoor is gezakt. (Nu zit overdag op 1 van die eredivisie kanalen ook nog het Cartoon network, weer een extra zender).

 

Natuurlijk, wie kent ze niet, de mensen die een paar meter plasma scherm hebben staan en de nieuwste films willen zien. Daar zeg ik van: als je denkt dat dit een fantastisch beeld geeft en als je voorop wilt lopen moet je ook niet bang zijn de hoofdprijs te betalen...

 

Tien jaar geleden liep ik voorop met mijn installatie en, gezien het feit dat HD televisie verre van een praktisch gerealiseerd feit is, blijf ik persoonlijk liever even achteraan hobbelen in de race voor de nieuwste techniek.

Share this post


Link to post

Digitenne is wel een alternatief maar heeft niet alles wat Canal Digitaal heeft, er is geen andere satelliet aanbieder, dat bedoelde ik dus eigenlijk.

 

Maar het klopt wel, als het meezit en je hebt een goede dekking van Digitenne is het een goed alternatief te noemen.

Overigens loop ik ook liever wat de nieuwigheidjes achterna dan mee voorop te lopen. Allereerst is het financieel niet mogelijk om mee voorop te lopen, daarnaast heb je vaak hetzelfde voor vele malen minder geld als je wat tijd hebt om te wachten.

Als je nu bijv. kijkt welke contrast ration's die LCD HD TV's aan kunnen, daar moest je eerst een Plasma van een paar duizend voor hebben.


Greetings, Black Tiger

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  




  • Hosting Fun

×
×
  • Create New...

Important Information

By clicking the accept button you specifically agree to our Terms of Use and Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. If you don't agree, please leave this site.