Spider box

C

chrisjan

Heb veel gelezen van "Spider Box"...Wie heeft daar reeds ervaring mee?..;en is hij zo goed als DREAMBOX 8000,met dezelfde en zelfs meer mogelijkheden?....en véél GOEDKOPER?...Klopt dit allemaal?....

1000 x thanks

 
Ik kan niet veel zeggen er over, maar als ik naar de naam van het apparaat kijk, lijkt het me van dezelfde fabrikant af te komen als de IPbox 9000HD.

Duur zijn ze in elk geval zeker niet. Kost ongeveer evenveel als de DM800 clone dus ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar meer ervarings informatie.

 
De overeenkomst zit alleen in die 9000 (en 7000) die in de naam van de IP box variant zit, de fabrikant heeft geen nummer meer in de naam zitten.

Verder zijn er geen overeenkomsten.

Het zijn twee single S2 tuners (niet modulair) en een S tuner.

Geen mogelijkheid tot inbouwen van een harde schijf, dat kan alleen via de USB aansluiting.

Ook kun je een software upgrade uitvoeren via die USB poort, maar geen idee of dat een Linux variant is of dat er op andere wijze meerdere smaken te verkrijgen zijn.

Het ding is duidelijk gericht op Engelse gebruikers en biedt uit de doos een grote hoeveelheid kanalen via externe cardsharing, waaronder CDS kanalen (stand eind 2009).

Met zulke boxen is het tot nog toe voor wat betreft ondersteuning altijd ver te zoeken geweest, en ik heb geen reden om aan te nemen dat het hier anders zal zijn.

Bovenstaande is geen ervaring, maar het resultaat van 5 minuten googlen.

 
Ik heb niet naar de specificaties gekeken maar ook gewoon even gegoogled. Doch zoals je zegt was dat eind 2009, het meeste uit november wat ik zelf tegen kwam.

Daarin kon je zien dat er met CCcam gewerkt kon worden, maar ik kon zo vlug niets vinden over bijvoorbeeld alternatieve firmware, operating system etc. Dus dat is nog twijfelachtig.

Vandaar dat ik zelf nieuwsgierig was naar ervarings informatie aangezien die meer de huidige stand van zaken misschien kan aangeven.

Maar wie weet heeft Chrisjan ook al voldoende aan de door jouw geboden info. De meesten willen tegenwoordig toch graag een HD kunnen inbouwen in het apparaat immers.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan