Graag jullie advies over het aanschaffen van een compleet pakket

J

justin

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ook ik wil graag satelliet zenders ontvangen :)

Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen, wil graag wat advies inwinnen, voordat ik wat aanschaf.

Ik ben al bij een winkel geweest om na te vragen wat ik nodig heb en hoeveel alles kost.

Hoofdzakelijk gaat het mij om de volgende hindoestaanse zenders zoals Zeetv, Zee Cinema, B4u.

Ik wil de volgende dingen ermee doen:

- Ik wil kunnen opnemen, externe harde schijf eraan koppelen is voor mij geen probleem, daarnaast hoef ik geen twin tuner.

- Ik wil films/muziek kunnen streamen naar de dreambox.

- Ik wil zenders streamen naar mijn computer.

In de winkel bieden ze mij een compleet pakket aan voor 450,- euro inclusief montage/installatie van alle spullen.

Dit pakket bevat de volgende onderdelen:

- Draaibare TRIAX 64 cm schotel, dus met motor.

- Dreambox 500, voor 50 euro extra kan ik een dreambox 500+ krijgen.

- Per maand 20 euro abonnementskosten.

ik had me nog niet ingelezen op de verschillende fora hierover, dus ik heb niet veel vragen kunnen stellen in de winkel.

Ik heb de volgende vragen voor jullie:

1. Is dit niet te duur voor de aangegeven onderdelen en zenders die ik wil?

2. Verschil tussen een dreambox 500 en dreambox500+ is het geheugen, zijn er nog meer verschillen en is het wel de moeite waard om een dreambox500+ te nemen ipv de normale 500.

3. Waar moet ik op letten om te zien of ik geen dreambox clone krijg aangesmeerd als noob?

4. Gezien het aanbod van de winkel zal het waarschijnlijk gaan om een cardsharing, dus niet met een smartcard, oftewel illigaal. Dit heb ik overigens nog niet nagevraagd. Zijn de hindoestaanse zenders ook op de legale manier goed te verkrijgen, dus met smartcard o.i.d?

5. Kan ik de met de dreambox500 of 500plus de dingen volgende dingen doen:

- Ik wil kunnen opnemen, externe harde schijf eraan koppelen is voor mij geen probleem, daarnaast hoef ik geen twin tuner.

- Ik wil films/muziek kunnen streamen naar de dreambox.

- Ik wil zenders streamen naar mijn computer.

- Internet radio afspelen op mijn stereoset via de dreambox

6. Is een draaibaar schotel noodzakelijk voor de zenders die ik wil verkijgen?

7. Tot slot, hebben jullie nog tips waar ik op moet letten bij het aanschaffen?

Alvast bedankt,

zie jullie advies graag tegemoet.

;)

•Wat moet je apparatuur allemaal kunnen


Bijvoorbeeld voor ontvangers:



Moet hij ook extra's kunnen (evt. later) die meer op het illegale vlak liggen?


ja, dat is wel de bedoeling.

Wil je meer een gewone strakke stabiele ontvanger, of liever iets waarmee je ook nog wat kunt hobbyen.

Hobbyen.

Wil je er wel/niet mee opnemen en zoja wel/niet kijken naar 1 zender en opnemen van de andere

Wel opnemen, maar niet perse opnemen op 1 zender en kijken naar een andere.

Welke aansluitingen moeten er opzitten ?

Standaard aansluitingen, dus hoef geen HDMI

Zijn er speciale visuele of andere eisen (bijv. alfanumeriek display).

Nee

•Welke satellieten/zenders/programma's wil je kunnen ontvangen.

Hindoestaanse kanalen, zoals zeetv, zee cinema,b4u

•Moet dat al direct vanaf het begin, of wil je het later kunnen uitbreiden

Direct.

•Hoe groot is je budget

500 euro

•Hoe handig ben je met apparatuur, bijvoorbeeld kun je een beetje met een computer overweg?

ik ben aardig ervaren met de computer.

•Welke ervaringen heb je al met dergelijke spullen

geen ervaringen met schotel/satelliet spullen.

•Hoe goed is je talenknobbel (in verband met gebruiksaanwijzingen en dergelijke)

Wel goed

•Hoe ga je je schotel monteren (op voet, aan schoorsteen, aan een paal noem maar op)

Word in de tuin aan de muur gemonteurd (acherkant van mijn huis),

buren hebben het op dezelfde plek bij hun in de tuin.

•Kun je er straks nog bij als dat nodig mocht blijken

Ja ik kan er makkelijk bij via mijn raam. Is een gebouw met 3 verdiepingen.

 
Hoi Justin. Allereerst welkom op Satellite Fun.

Aangezien ik momenteel wat weinig tijd heb zal ik kort je punten proberen te beantwoorden maar er zullen zeker ook anderen zijn die je verder op weg kunnen helpen.

1.) DM500 = 220 euro, motor 50 euro, schotel 50 euro samen 320 euro. Misschien 350 euro met wat kabel erbij (beetje globaal geteld), ik vind 450 dus wel degelijk nogal prijzig.

2.) Durf ik niet te zeggen, daarvoor ken ik de plus te weinig.

3.) Dat is heel moeilijk te zien, veelal aan bepaalde kleinere schroefjes aan de achterkant, bij de clone zijn ze even groot. Verder mist er tussen de lnb aansluitingen bij de clones ook vaak een gaatje of schroefje. Via Google kun je daar wel het e.e.a. over vinden.

4.) Ik twijfel er bijna niet aan dat het inderdaad om cardsharing gaat in die winkel en daarmee ligt hij gemiddeld ook 5 a 10 euro hoger dan anderen. Maar da's illegaal dus dat bespreken we op dit forum niet.

Er zijn volgens mij niet of in elk geval niet eenvoudig legale smartcards te krijgen voor de door jou genoemde zenders.

5.) Ja, maar niets met externe hd, je zult bijv. een NAS of een pc moeten mounten op je Dreambox. Daar zijn handleidingen voor, maar werkt niet altijd even perfekt bij iedereen. Wil je opnemen kun je beter de 600 nemen misschien of een DM7020.

6.) Vermoedelijk niet maar als het al wel zo is, dan is het sowiezo dom om daar een 64cm schotel voor te gebruiken. Die zijn daar niet echt geschikt voor. Om draaibare te gaan kun je sowiezo het beste al minimaal 80cm of groter gaan. De meesten gebruiken daar een 95cm of 110m Triax voor.

7.) Gezien de prijsstellingen en het feit dat ie je een 64cm op een motor wil plaatsen lijkt me dat je beter een andere handelaar eens kan raadplegen voor info en dan de gekregen informatie vergelijken.

 
BT heeft je al een hoop info neer gezet.

Een dm 500 zou ik niet meer kopen.

Ik heb er zelf ook een 500 en de dingen die je wil gaan dit lukken.

Met een 7020 gaat het e.e.a. perfect.

Je kan in de 7020 zelf ook een hd inbouwen.

Je zou ook nog kunnen kijken naar een vu+ solo kost 300 euro.

 
Hoi Justin,

Jan Blues heeft helemaal gelijk in wat hij aangeeft.

Die handelaar zou ik een schop onder zijn kont geven want die is je echt geld uit je zak aan het kloppen.

Bovendien is die volgens mij gewoon met een illegale payserver bezig.

Stel dat die hem opdoekt heb jij geen beeld en ben je je geld kwijt.

Ik doe zelf ook installaties en ik ben er van overtuigd dat het goedkoper kan.

De VU+ solo is in jouw geval denk ik een goed alternatief, met de 500 ga je beslist teleurstellingen tegemoet en over een paar maanden geef je weer dubbelop geld uit omdat het niet naar je zin is.

Bovendien snapt die beste man het niet helemaal, het slaat echt nergens op om een 66 cm schotel op een rotor te plaatsen.

De kans dat het echt lekker zal werken met wat jij wilt is vrij klein.

Mocht je nog vragen hebben, laat maar horen, we beantwoorden je vragen hier op het forum graag.

Gr.

Wing

 
Ik zou zelf net niet voor de VU+Solo gaan kiezen omdat je aangeeft dat je er mee wilt gaan hobbyen.

En op dit moment is er slechts 1 alternatieve firmware maker en Pli, een grote bekende, heeft al aangegeven geen aandacht aan de VU+Solo te besteden.

Of op zijn minst met die ontvanger even af te wachten tot er wat meer bekendheid is en meer firmwaremakers zich met deze ontvanger gaan bemoeien. Maar da's mijn persoonlijke mening.

Als het je niet uit maakt dat het maar 1 firmwaremaker is, dan is het een geschikte ontvanger en heb je tevens ook HD mogelijkheden.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan