Limburger koopt een bril...

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.163
Waarderingsscore
574
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Tja, lees zelf maar: Klik ( powerpoint )

 
Zo een bril heb ik ooit ook eens gekocht. :biggrin:

Multifocaal

 
Duidelijk een Hollander of een Brabander want dat was echt geen Limburgs wat daar geschreven was.

We hebben je door freggel1!!! :biggrin::biggrin::biggrin:

Overigens.... welke brillenwinkel was dat? Want dan kun je zo'n verhaal echt schrijven want dan ga ik er eentje halen.:biggrin::sex::biggrin:

@Multispeed: Ik heb die vroeger wel eens in bepaalde boekjes gezien, nooit gekocht. Werkte dat nu zoiets? Voor zover mij bekend kan zoiets helemaal niet, geloofde dat toen ook al niet.

 
Ik had het vroeger ook al eens gelezen, ook nooit een gekocht omdat ik het niet geloofde, werd geloof ik in de handel gebracht als de X-RAY bril maar dit is uit de jaren 70; misschien dat ie later weer opnieuw is uitgebracht.

In ieder geval een leuke posting van Freggel, met mooie foto's!

Groetjes,

Bones

 
Hahaha... ik had al zo'n vermoeden. Hopelijk speelt ie niet vals nu.:biggrin:

 
klopt was echt geen Limburgs,

leer eerst Limburgs schrijven voordat je het plaats :biggrin:

 
Maar ik ken wel een Lemburger. :biggrin:

Mag ik het voortaan aan de mannen van

overlaten?
 
Lemburgers wonen in Noord-Limburg net als Rowwen Heze dat is al tegen Brabant aan volgens mij wat die praten.

Limburgers wonen in Midden-Limburg.

En dan heb je natuurlijk de echte Limburgers, die wonen in Maastricht. En gewone Limburgers dat is van Maastricht tot en met Sittard zo ongeveer en tot nipt aan Heerlen.

Heerlen zelf zijn half Limburgs half Nederlands en Kerkrade is half Duits.:biggrin::biggrin::biggrin:

 
D'r is mij altijd geleerd, dat Limburgers slecht Duits sprekende Belgen zijn

 
Dat is je dan verkeerd aangeleerd. Kerkradenaren zijn slecht Duits sprekende Limburgers.

En Belgen zijn gewoon eerst Limburger geweest.

Ben

Eerst

Limburger

Geweest

:biggrin:

 
Ik vind Limburg echt fantastisch. (ik heb ooit een vriendin in Maastricht gehad;)).

Wat ik ook zo leuk vind is dat het 3-landenpunt bij Vaals eigenlijk een 4-landenpunt was.

Er was vroeger namelijk nòg een land, genaamd "Neutraal Moresnet".

Ik vind dit uitermate fascinerend.

Groetjes,

Bones

 
Hoi BT

Hier ook nog een link.

http://www.moresnet.nl/

Wel grappig, in de linker bovenhoek zie je de vlag.

Groetjes,

Bones

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hahaha, ja inderdaad grappig. Nooit geweten dat dit echte en ministaatje was.

De vlag lijkt heel veel op die van Nederland.

Bedankt voor de link, ik me dat na de feestdagen op het gemak eens lekker doorlezen. Want da's toch interessante geschiedenis.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan