12 of 36 v motor

Q

quark

Ik heb zelf een jeager 36 volt motor en zap van astra 2 naar hispsat in 15 sec
Hoelang doet een disq (12v) motor hierover?
Wat is nou het verschil tusen die 2
Welke werkt het nauwkeurigst ?
Mijn ouders willen ook sat kijken en dit is eigenlijk de enigste vraag die nog over is voordat we alles gaan aan schaffen.
De schotel word 1meter
 
Hoi. Zijn er dan 12V motors? Ik dacht dat alle aktuators tegenwoordig 36V waren. Een 36V motor draait niet sneller als een 12V. Wel vloeit er een lagere stroom (en kan de kabel dus dunner zijn). Als je een 36V motor op 12V laat lopen draait hij echter we langzamer. Verder denk ik niet dat het iets met nauwkeurigheid te maken heeft.
Grtz.
 
Een diseqmotor is veel eenvoudiger te installeren dan een 36 volt motor je hebt immers maar 1 kabel nodig draait daarentegen een stuk langzamer.Niet iedere receiver heeft een 36volt uitgang .Heb je een receiver met usals dan is dit naar mijn idee te preferen boven een 36 volt motor aangezien ie toch zuiverder is.Neem dan wel een stab deze is stukken degelijker dan een sg2100 van moteq of welke fabrikant dan ook.
 
Je kunt een 36V motor rustig op 12V laten draaien hoor. Dan draait hij alleen langzamer. Het is me verder niet duidelijk wat er "zuiverder" aan een 12V motor zou zijn.
Grtz.
 
@sandokan
Mijn 36v ken je (je heb er zelf de schotel op gezet )en werkt ook met usals al noemt echostar dit autosat
1kabel is iid makelijker dan 4+coax
Je antwoord helpt me wel een stuk verder thanx

@kilroy
volgens mij snap je mijn vraag niet want waarom zou ik mijn motor op 12v willen laten werken?

@dalton
met wat voor soort motor
 
Nee, ik snap helemaal niks, ZEER BEDANKT! Ik heb helemaal niet gezegd dat je jouw motor op 12V wil laten lopen, alleen dat een 36V motor ook op 12V loopt. Wie snapt nou wat niet?
Er is verder geen sprake van dat een 12V of 36V motor nauwkeuriger zou zijn. En ik ga nu echt niet zeggen dat je er niets van snapt!
Verder was mijn enige intentie aanvullende info te verschaffen omdat ik er ook vakmatig mee te doen heb.
Gegroet.
 
@Kilroy

Zou het op de een of andere manier mogelijk zijn 36v op een diseq motor te zetten?Dan draait ie tenminste een stuk sneller.
 
Nee! Op elke motor behoort te staan op welke spanning hij draait en welke nominale stroom hij daarbij mag gebruiken, dit zodat je hem thermisch kunt beveiligen of afzekeren. Dit zowel voor synchrone als asynchrone wisselspanningsmotoren alsook gelijkspanningsmotoren. Nu is het wel zo dat bij een veilige spanning (lager dan 40V) weer andere regeltjes gelden dacht ik. In elk geval is bij een gelijkspanningsmotor de opgegeven spanning de maximale spanning die hij mag hebben. Bij een lagere spanning zal hij langzamer draaien. Dit geldt niet niet voor wisselspanningsmotoren. Bij synchrone draait hij op de netfrequentie en bij asynchrone wordt het toerental bepaald door de belasting.
Wil je je satmotor goed afzekeren kun je de stroom die hij opneemt meten en een geschikte zekering nemen. Meestal zijn die veel te ruim genomen. Denk eraan of je op de voeding primair of secundair meet.
Dit is wat er zoal globaal over motoren gezegd kan worden, hoewel het niet volledig is.
Groet.
 
"Zou het op de een of andere manier mogelijk zijn 36v op een diseq motor te zetten?Dan draait ie tenminste een stuk sneller."

Het idee om een Diseqc motor separaat van spanning te voorzien (36 V is natuurlijk veel te veel) heb ik ook al eens geoppert .
Hij draait normaal het snelst , op een kanaal met Hor. polarisatie .
Maar omdat veel ontvangers problemen hebben met het leveren van de benodigde stroom (zeker als er ook nog een lnb aanhangt die nogal veel stroom consumeert , daar zitten echt grote verschillen in) , leek het me wel een leuk idee om eens te kijken , of het niet mogelijk is om een externe spanning te gebruiken.
Heeft iemand zo'n motor weleens open gemaakt , zitten daar b.v relais in (waarop de kontakten de externe spanning aangesloten kan worden i.p.v. de Lnb spanning) of word de motor elektronisch aangestuurd ?
Heeft iemand weleens gemeten of de Lnb spanning "inzakt" tijdens het draaien ?
Een andere optie zou zijn , om tijdens het draaien , in de motor de Lnb los te koppelen , zodat alle spanning beschikbaar is voor het draaien .
Heeft iemand een "slopertje" voor me liggen , zodat ik wat experimenteren kan ?
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan