190 Redenen om NL te verlaten:

B

BiG_G

[list type=decimal]
[*]Slechte voetbal
[*]***politiek
[*]Slecht verkeer
[*]Flits politiek
[*]te lichte straffen
[*]Te duur in algemeen
[/list]

Om mee te beginnen

7.) Teveel belasting
8.) Teveel gezeur om niks
9.) Wordt steeds meer politiestaat (Ausweis bitte)
10.) Te hoge huren
11.) Er wordt te weinig gedaan voor minima en als er al wat gedaan wordt zijn er veel te veel regels en papierwerk te doen.
12.) Te hoge accijnzen (benzine, sigaretten/shag)

@BT waarom geen legitimatie??? is best wel een goed streven hoor, als je niks te verbergen hebt is er ook niks aan de hand....

Ik denk persoonlijk dat dit land is geheel een paar dagen plat moet en dan met zijn allen naar de hofstad en dat zooitje dieven daar oppakken en weg sturen....

Eerst de grootste boef ZALM.....

14: vaak slecht te bereiken instellingen
15: het slecht tolereren van elkaar, vooral in woonwijken tussen nederlanders en vaak allochtonen die zich maar niet aan willen passen
16: Het opdrijven van prijzen in het hoogseizoen, met name vakantieparken
17: provocerend werkende politie, bijvoorbeeld bij het uit gaan, je mag met een grote groep op straat al niet meer geluid maken
18: Het iedere keer weer maar veranderen van dingen, zoals bijvoorbeeld nummerborden, dus geld vangen
19: Altijd overal maar moeten wachten als je op een bepaalde tijd hebt afgesproken
20: De inbrekersgilde
21: Dus ook steeds vaker het gevoel van onveiligheid
22: Drempels, rotondes, wegversmallingen, en overal paaltjes

23) Er hier geen goed bier gebrouwen wordt
24) Gastvrijheid is soms ver te zoeken
25) Omdat het weer een verregende zomer wordt
26) Omdat je op steeds meer SNELwegen slechts 80 mag rijden
27) Mijn auto veel harder kan (240)
28) Je in ieder Euro land maar vooral hier genaaid wordt waar je bij staat.

Ik ben er eentje vergeten...

Dus , bij elkaar opgeteld...
29: Parkeerbeheer!!!

Maarre.....noem nu eens een land waar al deze ongein niet voorkomt?

@Cliff: jouw nummer 23 is al genoemd door mij.:)

@Pikkie:
@BT waarom geen legitimatie??? is best wel een goed streven hoor, als je niks te verbergen hebt is er ook niks aan de hand....

Vind ik eerlijk gezegd wel de belachelijkste argumentatie die er bestaat.

Omdat ik het ronduit belachelijk vindt dat kinderen vanaf 14 jaar ook al legitimatie verplicht bij zich moeten hebben en vooral omdat het idioot gedoe ook weer gekoppeld is aan zeer hoge boetes.
Dus lekker weer, lekker zonder jas naar buiten, nee thanks want dan zou je het ding weer eens kunnen vergeten mee te nemen en het risico een fikse boete te krijgen.
Verder zijn kids vaker nonchalant bij het spelen en ga je dus krijgen dat die dingen weer verloren worden, kost weer geld.

Vergelijk met een scooter. Ik moet nu speciaal mijn rijbewijs bij me steken om aan te tonen dat ik geen bromfietscertificaat nodig heb. Belachelijk toch? Doe dat met een bepaald bouwjaar, dan kun je aan de hand van de identificatiekaart ook zien dat ik oud genoeg ben en geen certificaat nodig heb.
Edoch verlies je rijbewijs maar eens, of heb het maar eens niet bij je met mooi weer op je snorscooter (zonder jas), daaag.... kost je weer een bonk geld.

Er zijn ook andere wegen om achter iemands identiteit te komen. Het begint hier een omgedraaide wereld te worden, een politiestaat, laat me denken aan de verhalen van mijn vader en opa in '40-'45 AUSWEIS!

Waarom moeten de mensen die niks te verbergen hebben weer hier de dupe van worden? Als ze nu gewoon de mensen die iets uitspoken en zich niet legitimeren kunnen eens gewoon vastzetten totdat ze dat wel kunnen, of politie/justitie toestemming geven om bij hun thuis de legitimatie te gaan halen, is het probleem ook voorbij.

Waarom moet het dan altijd weer geld kosten, idiote boetes er aan gekoppeld worden en al -weer- een papiertje op zak waar je aan moet denken, wat weer elke 5 jaar vernieuwd moet worden en al weer meer richting politiestaat waar straks elke burger zich voor elke scheet moet kunnen verantwoorden.
Het gaat mij gewoon te ver wat dat betreft in dit pokkeland.

Mooi initiatief? Ja misschien voor Christenen, die zo goed mogelijk moeten leven van hun geloof.
Maar dan zeg ik ook, wie onschuldig is werpe de eerste steen, dus wie nooit eens belasting ontdoken heeft, nooit eens iets uitgespookt, krantjes in de hens gezet als kind, eens een raam ingegooid bij een leegstaande fabriek etc. etc. etc. etc.

En nu moet dus opeens iedereen zich maar legitimeren en altijd dat ding bij zich dragen. Dat is niet de soort vrijheid waar onze ouders en opa's voor gevochten hebben.

Ik begrijp best dat er iets gedaan moet worden tegen de echt baldadige jeugd, bedreigingen en ander geweld etc. maar dit gaat het echt niet oplossen en er zijn andere methodes om achter identiteit te komen.

Waarom ik de argumentatie belachelijk vindt? Omdat je onder die noemer wel alles kunt thuisbrengen.
Dus ook: woning laten doorzoeken zonder huiszoekingsbevel, als je niks te verbergen hebt is er toch immers niets aan de hand? Weet niet of je dat al eens meegemaakt hebt maar leul is het niet, wel erg handig voor C+ bijv.. kunnen ze gelijk alle mensen uit ons hobbycircuit op de korrel nemen.:)
Niets aan de hand?

Allereerst even dit.
Als ik zeg: Kom op, Big G, we gaan 10 ijsberen naar Afrika verplaatsen, dan zal jij waarschijnlijk, terecht, zeggen: Je bent gek, Klukje, dat kan niet, die ijsberen gaan hardstikke dood in Afrika.
Waarom denk je dan dat zulks met mensen wel kan?
Ik zal een voorbeeld geven. Een kennis van mij uit Senegal verbleef enige tijd in Nederland en moest geopereerd worden vanwege een acute blindedarmontsteking.
De behandelend arts merkte op, dat hij op een andere wijze verdoofd moest worden, omdat hij een stof in zijn bloed heeft, die onze manier van narcotiseren niet verdraagt.
Ik ben nogal nieuwsgierig van aard, en dus vroeg ik, wat die Senegalees in zijn bloed heeft, dat ik niet heb.
Het bleek te gaan om een natuurlijk ontwikkelde stof, die er voor zorgt, dat hij in Senegal geen malaria krijgt.
Dat is hardstikke handig, tenminste, als je in Senegal woont. In Nederland heeft ie er geen moer aan.
Kortom, als een bepaalde familie vele generaties lang op de zelfde plek woont, zorgt de natuur er voor, dat er van alles in je lijf zit, dat speciaal geschikt is voor die lokatie.
In Suriname werd ik lek geprikt door de muggen. De Surinamers stonden er lachend bij te kijken, want zij worden nauwelijks geprikt.
Als een Surinamer, na een verblijf van meer dan 10 jaar in Nederland, terug keert naar Suriname, wordt ie ook lek geprikt...
Het is een illusie te denken, dat wij zeer gelukkig kunnen worden in een tropisch paradijs. Net zo goed als de kans op geluk voor buitenlanders in Nederland nihil is.
Laten we er nu eindelijk eens met zijn allen voor zorgen, dat er overal in de wereld te vreten is, en dat het niet meer om geld draait, maar om gelukkig zijn.
Dan is er geen enkele reden meer om te verkassen.
Helaas zal dit nooit bereikt worden via het theater van de parlementaire democratie.
Maar blijft ons dan werkelijk niets anders over dan "En nu snel of ik schiet je dood"?

30): De burgers in nederland als kleine kinderen behandeld worden door de overheid.

Kluk, deels heb je gelijk (de ijsberen) Maar dat van die mensen.... ;)

Nee, dat hoeft niet meer... iig als je emigreert kan je je laten inenten tegen het e.e.a. en daarmee jezelf voorberijden op een emigratie. Zorg daarna dat je je recept daar in het betreffende land kan halen. Je moet niet vergeten dat je in een land de enige imigrant bent. je zal er wat meer moeite voor moeten doen, maar alles wat hier te krijgen is, is daar ook te krijgen.

Is de reden politiek? of gewoon alles bij elkaar? Die reden zal je goed voor jezelf moeten onderzoeken alvorens je iets gaat doen.
Ik weet ook wel dat het nergens perfect is. Maar statisties gezien maakt NL er gewoon een zooitje van, en met de NL mentaliteit zal je in het buitenland (als persoon) erg ver kunnen komen.

G

Waarom moeten de mensen die niks te verbergen hebben weer hier de dupe van worden? Als ze nu gewoon de mensen die iets uitspoken en zich niet legitimeren kunnen eens gewoon vastzetten totdat ze dat wel kunnen, of politie/justitie toestemming geven om bij hun thuis de legitimatie te gaan halen, is het probleem ook voorbij

Omdat het ook hier weer om geld verdienen gaat.
Elke AUSWEIS ! kost je geld om eraan te komen en om m te verlengen natuurlijk.
Heb je m ff niet bij je, kost je dat dus ook een lieve som.

Ga je nou accepteren dat mensen hun AUSWEIS ! niet bij zich hebben, dan betekent dat dat je als overheid juist extra geld gaat uitgeven.
Weer 2 (of meer) ambtenaren naar het opgegeven adres sturen voor dat AUSWEIS ! om er achter te komen dat ze het verkeerde adres zijn binnengevallen.
Of gevangenissen erbij bouwen omdat je anders moordenaars niet na 3 jaar naar huis kunt sturen + degenen die hun AUSWEIS ! niet bij zich hebben kunt opsluiten tot ze m wel kunnen (laten) overhandigen.

En dat was nou net niet de bedoeling.
Geld uitgeven doe je aan hele zinvolle projecten als de betuwe lijn, de HSL en ga nog maar ff door.
Maar je gaat toch zeker niet geld in de portomonnee van de burger laten zitten?

heb je helemaal gelijk in mijn vrouw (duitse) gaat haar paspoort vernieuwe 10 euo ik haal een nieuwe met de foto's van de kinderen 110euro dat is niet meer normaal

31: te weinig speelplaatsen voor de kids
32: veel te hoge belastingen (hier geen loonbelasting met 2 kinderen)
33:benzine en drank veel te duur (8 tot 12 euro per fles sterke drank goedkoper hier)

greetz greenmile

Maar je gaat toch zeker niet geld in de portomonnee van de burger laten zitten?
Precies. Het lijkt er op dat het enige is waar ze in de regering echt over nadenken, de manieren om te zorgen dat de burgers maar vooral zo weinig mogelijk zelf houden kunnen.

Kneuzen en mongolen kunnen ook al zomaar een bedrijfje beginnen waardoor er wat af geklooit wordt. Deze gestoorden verkloten tevens de openbare orde.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan