2 x humax en 2 x disecq probleem?

H

hansiduiker

Hallo

Ik heb 2 schotels met op ieder een twin lnb. (1x vast A, 1x draaibaar B)
Ik heb 2x humax 5400 en heb voor ieder een disecq switch (Emitor)
Als ik nu op humax 1 naar schotel A (disecq A Astra vast) kijk en ik zet humax 2 aan, dan val het beeld op humax 1 weg. Schotel B (draaibaar) blijft wel beeld geven op humax 1.
Ook als ik de disecq schakelaar bij humax 2 verwijder en de kabel doorverbindt met schotel B, valt A bij humax 1 nog weg.
Van alles geprobeerd met disecq settings maar alles zonder succes. (settinglijst met Astra op A)
Het lijkt wel of het stuur signaal van Humax 2 via de twin lnb doorgegeven wordt naar de diseqc switch van humax 1.
Iemand een oplossing ?

Hans

Misschien ligt het probleem bij de kwaliteit van de gebruikte twin lnb's.

Je kunt het probleem in ieder geval oplossen door de DiSEqC schakelaars te vervangen voor 12 volt coax relais.

Ik heb vanmorgen alles losgehaald en alles opnieuw aangesloten en alles werkt weer ????
Zou het komen omdat ik nieuwe settings (pet123) geladen heb en dat het disecq stukje in de software even van slag was ?
Die emitor switches zijn wel erg gevoelig (had vroeger global en die deden ook vreemd)
Die coax relais, worden die ook via de disecq software aangestuurd of hebben die een apart sturrsignaal nodig ?
Klink wel veel stabieler.
Bedankt voor de tip en hopelijk blijft het weer even werken want steeds een eind klimmen, stekers omzetten, omtvangers aanzetten en weer opnieuw beginnen is wel goed voor de lijn maar niet voor het humeur.
Hansi

Coax relais kun je aansturen met 12 volt uitgang van je humax. deze hebben dan wel een apart kabeltje nodig.

Maar mooi dat het nu weer werkt.

dit probleem heb ik ook gehad het bleek de twin lnb te zijn hou dit goed in de gaten...........
suc6

Ja helaas was het van korte duur. De diseqc van de andere humax schakeld weer over als ik de ene aanzet.
Enig idee waar ik zo'n 12 v relais kan kopen ? gewoon bij de electrozaak ?
Ik wordt er een beetje moe van.
Doe ik dan bv Astra 12 v uit en hotbird 12v aan ?
In ieder geval weer bedankt voor je hulp zover.

kijk hier eens rond kun je zo zien waat je de spullen vandaab kunt halen

grt

saat

kijk waar eens rond, ik zie geen link.
Stuur anders maar een PM met de juiste link
Hans

je hebt pm

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan