5100 zonder NL-zenders

D

doede

Goedemorgen,

Ik ben nieuw op het forum, maar ook redelijk nieuw met de Humax. Mijn CI-5100 heeft pak 'm beet twee jaar rustig staan brommen, alles perfect. Maar sinds 1 januari (canaldigitaal heeft lopen sleutelen) vallen de Nederlandse zenders weg. Af en toe deden ze het nog, maar sinds gisteren is het afgelopen. Alle andere (lees: niet gecodeerde zenders) doen het nog. Canal gebeld dat ik een ander kaartje wil, maar ik moest eerst maar eens m'n firmware upgraden.

Nu, dat is dan ook mijn vraag, is er überhaupt een hogere firmware? Ik kan 'm nergens vinden namelijk, ik heb Josje01 ToH3.4HoT7.9NLgemonteerd.hdf er in gezet, maar dat helpt niet. S/W blijf staan op HIC 1.05.00 (4 MAR 2002).

Kan iemand mij helpen? Of liggen alle 5100s op de vuilnisbelt? :)

PS Ik was even de s/w versie aan het overschrijven, ik zie nu dat er een melding blijft knipperen: CI Module initialisering, Ongeldige CI Module, CI Module is niet geinstalleerd. Misschien is dat iets?

Spreek je van een 5100 of een 5400? De ToH3.4HoT7.9 is geschreven voor de 5400. Als je met een 5100 zal je er wel een CAM inzitten hebben anders kan je nooit nederlandse zenders gezien hebben. In ieder geval als je naar deze zeders wil kijken zal je toch een abootje moeten afsluiten. Welke CAM heb je erin?

Ja dat ongeldige module zal het wel wezen je hebt je Canal digitaal kaart in de module zitten en als die niet meer werkt of niet goed meer werkt ja dan geen beeld meer.

Spreek je van een 5100 of een 5400? De ToH3.4HoT7.9 is geschreven voor de 5400.
Het gaat om een CI5100. Ik weet idd dat de ToH3.4HoT7.9 voor de 5400 is, maar ik kon geen nieuwe firmware voor de 5100 vinden :-|

Als je met een 5100 zal je er wel een CAM inzitten hebben anders kan je nooit nederlandse zenders gezien hebben. In ieder geval als je naar deze zeders wil kijken zal je toch een abootje moeten afsluiten. Welke CAM heb je erin?
Ik heb idd een Cam en een kaartje van Canal Digitaal, vandaar dat ik die ook gebeld had. Ik heb het goedkoopste abo, voor alleen Nederlandse zenders, set top pakket of zo.

Ik heb deze cam: http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding:Smartcard_CAM.jpg

Ja dat ongeldige module zal het wel wezen je hebt je Canal digitaal kaart in de module zitten en als die niet meer werkt of niet goed meer werkt ja dan geen beeld meer.
Ha aart, denk je dat het aan de module ligt? Ik zal een nieuwe kopen en kijken of dat werkt. Want nieuwere firmware zie ik nergens. Het is ook al zo'n oude bak :-D

Ja volgens de foto een Aston cam dan kan het nog met verschillende software versies zijn maar vermoedelijk is het een 1.05 software versie.

Ja testen met een andere module en je weet het.

Ja volgens de foto een Aston cam dan kan het nog met verschillende software versies zijn maar vermoedelijk is het een 1.05 software versie.
Ja, ik heb inderdaad 1.05

Ja testen met een andere module en je weet het.
Ga ik doen! Even een winkel vinden hier in Amsterdam, of anders de zwarte markt in Beverwijk. Ik laat het wel weten.

NB Het gesodemieter begon, hoor ik nu, op oud en nieuw, precies om kwart voor 12. Ik dacht dat Canal een updateje had gedaan. ;-)

de Aston1.05 doet het prima met de CDS-kaart. Je hoeft geen nieuwe CAM

Ok.... maar dan blijft de vraag waarom ik de Nederlandse zenders niet meer kan zien. Dat moet toch aan het chipkaartje van CanalDigitaal liggen, of aan de module, of aan de firmware, zoals CanalDigitaal zegt... :-|

Vreemd dat je van afstand kan zien dat de Aston 1.05 niet overleden is, hier heb ik er twee gehad waarvan nu één overleden is.

Ja en inderdaad een goeie Aston 1.05 cam werkt met de CDS kaart maar zoals alles kan het kapot.

Ik zou eerst eens de software voor een 5100 er in zetten voordat je gaat experimenteren met modules en kaarten.

Via google vind je software voor de 5100

Als het dan nog niet werkt, dan kan je gerichter gaan zoeken.

Ik ben in de winkel (http://www.by-satellite.net/n/) geweest, goed geholpen, de meneer heeft even mijn module met kaart getest, dat werkte. De module en de kaart zijn goed. Ik ga strax thuis even stoeien met inderdaad de goede software (dank Dirk Digicomm) en een resetje etc. Ik laat het weten.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan