5400z laten zoeken???

W

wadgeest

hoi board>
kan iemand mij vertellen hoe ik het zoeken van mijn humax 5400z (Toh 3.1 nl) naar zenders kan versnellen???
alleen bij de astra & hotbird kan dat wel via de instellingen, maar bij de bv Sirius en ook de rest van de satellieten kan dat weer niet>
hij zoekt op dit moment al meer als een uur met automatisch zoeken, wat wel ERG lang is>
WIE KAN MIJ VERDER HELPEN ???????

Bij andere satellieten gaat dat ook, waarom zou dat bij anderen niet gaan?
Alhoewel... leg eens uit wat je met "versnellen" bedoelt?
Dat je zelf een frequentie ingeeft en dat ie van daaruit verder gaat zoeken ofzo?
Handmatig scannen dus? Dat moet gewoon kunnen, moet je wel van tevoren even die satelliet aangeven en de diseqc goed hebben staan indien je een diseqc hebt.

Zal beginnen uit te leggen hoe het zenders zoeken werkt.
In de firmware is een tabel opgenomen met de frekwenties, symbol rates en fec?s vd diverse satellieten. Tijdens het snel zoeken wordt deze voorgebakken tabel gebruikt.
Snel zoeken zal dan ook alleen die zenders vinden die aan de in de tabel opgenomen voorwaarden voldoen.

Gedetailleerd zoeken loopt de frekwentie door met stappen van dacht 6mhz. En dit voor alle symbolrates en fec?s. Dit duurt natuurlijk vreselijk lang, tot wel 8 of meer uur toe.

Wat kan je doen om snel te kunnen zoeken.
Als een satellietnaam als User Defined staat deze vervangen door de voorgebakken(als die voor komt tenminste).
Bijvoorbeeld Astra1192E is een user defined satellietnaam en snel zoeken is dus niet mogelijk. Verander je deze in de voorgebakken Astra1 dan zal snel zoeken weer wel mogelijk zijn.

Black Tiger je had dus zowel gelijk als ongelijk.
Avensis

Bedankt voor je duidelijke uitleg Avensis!
Op deze manier is me dat verschil ook weer duidelijk geworden, thanks!

Het zal wel niet van grote inteligentie getuigen maar de Satrat komt er niet uit....bij "antenna Alternative" kan je van links naar rechts en andersom maar ik kom daar Astra 1 niet tegen en kom dus niet in de Quick search mode (ToH 3.2). Bij mij staat alleen de Hispa in de Quick mode. Of moet ik het ergens anders instellen? Kan iemand nog even en handje helpen. Bedankt alvast....

Greetz v/d Satrat

Sorry mannen...heb het gevonden bij Atenna settings. Het is dus opgelost. Prettige kerstdagen aan allen.

Groeten v/d Satrat

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan