6 nagra providers

klukje

Sr. Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Als ik met dsr9500 keys in de Hum emu zet, zijn er maar 5 nagra providers.
Dat is jammer, want er zijn er 6 te ontvangen: Cine+Turk, Dig+Spanje, Cabo Portugal, Polsat, Philipijnen en SABC (Zuid-Afrika).
Hoe kan ik er in dsr9500 een extra nagra provider bij zetten?

Je kan b.v. dig+ spanje er uit knikkeren, door de ident en keys aan te passen voor je nieuwe nagra provider.
Dig+ spanje is toch over op nagra 2.
Een extra provider toevoegen kan niet, is geen plaats meer voor.
Welke nagra provider betreft het ? , ben benieuwd....

Fijn antwoord! Een er af, een er bij, ja, dat wist ik ook wel.
Maar er zijn nog steeds een stuk of 8 D+ kanalen, die het wel doen.
Ik wil gewoon een provider toevoegen.

Ja, fijn antwoord, ik kan er niets anders van maken. Misschien is het je opgevallen dat alle key.bin files 4096 bytes zijn. Dat betekend dat de niet gebruikte key posities gevuld worden bij het opslaan en wegschrijven. De firmware zal er ook op afgestemd zijn dat de key.bin dit aantal bytes bevat.
Zie jij anders een mogelijkheid om met dsr 9500 een provider toe te voegen ?.

B.T.W. : ik probeer alleen maar te helpen naar m'n beste weten, vandaar weer dit fijne antwoord. :(

Ik vroeg me af, of het bijvoorbeeld mogelijk is, om een seca provider door een nagra provider te vervangen.

Een nagra ident zal onder seca niet herkend worden.

Ik was benieuwd welke nagra provider je wil, heb nog even gekeken naar de door jou genoemde 6 providers:

Sabc zuid afrika zit die niet op de panamsat 7 satelliet (id 2d01) op 68,5 graden oost met dit bereik of heb ik verkeerd gekeken ?.

Ja en nee. Op de zelfde positie als de PanAm7 hangt ook de PanAm10 en die is goed ontvangbaar. Vijf tv kanalen en 24 radio zenders uit Zuid Afrika.
Het signaal is bere sterk. Probleem is alleen, dat ie laag boven de horizon staat. Je hebt dus behoorlijk wat vrij zicht nodig.

Oke, zover kan ik m'n schotel niet draaien voor Sabc.

Ik zie maar 1 mogelijkheid voor 6 of meer nagra providers, zet de provider waar geen plaats meer is in dsr 9500 op een funkaart en kies dan inplaats van EMU+K voor Card in het toh config menu, als je naar deze provider wil kijken.

Dat had ik dus al gedaan. Maar ik blijf toch heel benieuwd, waarom de maker van de lege key.bin voor zo een groot aantal seca providers heeft gekozen en te weinig nagra.
Zelfs als op korte termijn de seca2 providers er bij komen, blijven er nog over.
Bovendien zou ik dus graag zelf een lege key.bin willen kunnen maken...

Om 2 maal zoveel keys te krijgen is het makkelijk om een 2de Humax aan te sluiten Klukje, zo heb je opeens 12 Nagra providers.

Ik heb ook al lopen zoeken, maar zelfs in de keyfile kan je niks doen, dus laat staan in het progje DSR 9500.
Maar ik denk dat de makers eraan gaan werken.
Toch succes Klukje.

Grtz Parabolica.

Twee Humaxen = tweemaal zoveel providers?
Ja, goed plan. Kan ik jouw Humax lenen, Parabolica?

Ik zal wel een extra kabeltje vanuit het centrum via de bovenleiding van de NS naar jou aanleggen.

Ik ga er ook wel achteraan Klukje want ik vind het ook raar en lastig dat er maar 5 prov inzitten.

groetjes.

Kan jij in Amsterdam die 6e nagra provider ontvangen dan?
Ik zie ze na mijn verhuizing naar Leeuwarden voor het eerst. Maar ik heb hier dan ook een enorm zicht!
Het zijn 5 tv- en 24 radio-kanalen uit Zuid-Afrika.
Ik vind die Zulu muziek prachtig.
Het signaal is hardstikke sterk. Het gaat er dus alleen om, dat er geen huizen of bomen voor staan.

Misschien moet het kabeltje andersom?

Ik zit redelijk hoog en 68.5 e kan ik halen. Alleen zit ik nu niet thuis Klukje.
Maar Maandag even checken.

Grtz Parabolica

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan