660bits RSA-codering gekraakt!

Dr.Z

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
10 feb 2001
Berichten
3.093
Waarderingsscore
460
Punten
83
Leeftijd
55
Locatie
Ergens daarzo..
"Kaspersky Labs heeft laten weten dat het een 660bits RSA-codering heeft gekraakt."

Ik weet niet of ik in dit gedeelte van het forum goed zit, maar aangezien we de discussie hebben gevoerd over de xxx-bitscodering die C+ gebruikt, wil ik dus aangeven dat hun kaartje misschien opengelegt kan worden.

Mocht dit tegen de regels zijn van het board, verplaats of verwijder dit topic dan maar.

Betekend dit dat zelfs de nieuwe kaarten van C+ ook al gehackt kunnen worden?

 
Bij gebrek aan een betere plaats laat ik m gewoon lekker staan hier.

Zolang je niet weet hoeveel rekenkracht (-tijd) er voor nodig was om die code te breken, en je niet weet of die code misschien een domme fout bevatte (zoals herhalingen of te raden gedeelten) weet je met dit bericht nog niks.

Zal ook wel niet erg snel uit de doeken gedaan worden want daar schiet niemand wat mee op.

Het is wel weer een aanzet om dan nog maar wat meer bits te gaan gebruiken zodat de codering weer wat sterker word.

Verder geeft de hier gebruikte tijd (wanneer het wel degelijk een sterke sleutel was) wat weer over de houdbaarheid van zo'n codering.

Dus kun je van te voren bepalen hoe lang het duurt voor je je kaarten moet gaan vervangen door een met een minstens net zo sterke en nieuwe sleutel.

Dus wanneer de heren hackers nu gaan beginen aan het breken van de code van een provider die zn zaakjes redelijk voor mekaar heeft, dan bespaar je de moeite.

Die provider heeft in dat geval namelijk de nieuwe kaarten al besteld.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan