7020S veel blocked outgoing ICMP packets?

S

supermarcie

Als ik mijn router log bekijk zie ik heel veel keer volgende info

Blocked outgoing ICMP packet (ICMP type 3) from 192.168.0.203 to 81.83.146.80

iemand enig idee hoe dit komt?

ik heb een gemini project image

aan cccam ligt het niet want ik heb die al eens volledig afgezet

In het netwerkverkeer is een ICMP packet, vaak gerelateerd aan een "ping".

De ping is een signaaltje waarop het betreffende systeem moet reageren en zo bevestigt dat ie bestaat.

Oftewel "Ben je er nog ?".

Deze ping gaat naar een IP dat verbonden zou zijn aan wadns.net, uit Zuid Afrika.

Dat klinkt als een Dynamisch DNS provider, en de gebruiker erachter kan dan dus overal ter wereld zijn.

Je box probeert dus of iemand bereikbaar is.

En schijnbaar is dat niet het geval, omdat hij dit schijnt te blijven proberen.

Dat klopt dan weer wel omdat je router dat tegenhoudt.

Er is dus iets in je box, een plugin of een onderdeel van de image, dat een "ET phone home" doet.

Hoeft niet per se iets slechts te zijn.

Kan bijvoorbeeld ook iets als een EPG toepassing zijn, die informatie van het internet wil ophalen.

Waarschijnlijk staat dat in je box ergens als een URL en niet als een IP adres ingesteld.

Daar kun je naar op zoek gaan maar das een hels karwei omdat je dan alle soorten van configuratie bestanden moet opsporen en uitpluizen.

Overigens, als ik een ping aan dat IP uitvoer, dan krijg ik netjes antwoord en ook vrij vlot.

Laatst bewerkt:
Deze ping gaat naar een IP dat verbonden zou zijn aan wadns.net' date=' uit Zuid Afrika.[/quote']Volgens mij heeft Mas3 een typefout gemaakt bij het opzoeken van dat ip adres.;)

Want genoemd ip adres is gewoon een Belgisch ip adres.

Blijft natuurlijk de vraag waarom deze ping naar buiten gaat maar daar heeft Mas3 al enige mogelijke oorzaken van genoemd.

Daarbij gaan wij er van uit dat 192.168.0.203 het interne ip adres van je Dreambox is.

aan cccam ligt het niet want ik heb die al eens volledig afgezet
Hoe had je dat gedaan? Met een kill commando via telnet? Heb je misschien CCcam met Oscam of CCcam met Newcs geinstalleerd? Kan best dat Newcs of Oscam dan nog aan het draaien waren.

Overigens welkom op Satellite Fun Supermarcie!:)

Nee hoor niet verkeerd gekopieerd.

Wel verkeerd terug gezocht.

Het is inderdaad een Belgisch IP.

En je gebruikersnaam lijkt op een bestaande naam, vandaar dat ik je niet als nieuw herkende.

Dus alsnog Welkom op het Satellite FUN Board !

Maar heeft er dan iemand enig idee hoe ik ervan af geraak? Want het zijn honderden requests per dag! Heb men box al terug gezet naar fabrieksinstellingen en heb er een nieuwe firmware erop gezet. Maar dit helpt allemaal niet.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan