7200 Harddisk

D

deur_h

Hi,

Het is eindelijk zover, ik ben bijna van Casema af.
Ik wil dan een dreambox aanschaffen met een draaibare schotel.
Nu had ik een vraagje over de hdd. Ik heb nu een 60 GB hdd (IBM deskstar) in m'n pc, maar dat is een 7200. Ik zit al een tijdje met ruimte problemen daar en wilde dan ook een 200 GB aanschaffen. De 60 Gb heb ik dan niet echt meer nodig in m'n pc en die wil ik dus in de dreambox zetten zodat ik niet daar ook nog een schijf moet aanschaffen (ik weet het, het is niet verplicht om een hdd in de db te hebben, maar wel zo leuk als je een beetje ermee wilt spelen...)
Iemand ervaring met een 7200 hdd? Is er warmte risico? Er wordt overal een 5400 toeren hdd aangeraden.

Alvast tnx,
H. Deur

p.s. Hoeveel rekening moet ik houden met de afstand tot de muur als ik een draaibare schotel wil ophangen?

Voor de schijven: Hier kijken. Stop die 7200 rpm schijf ergens anders in, of ruim 'em eens op, zodat je weer ruimte over hebt.

Voor de afstand tot de muur: Bij een schotel van 30cm id de afstand van 40cm wel voldoende. Ik weet de diameter niet, en welke riching je kijkt als je haaks op de muur zit, dus een zinniger antwoord heb ik niet. (Zit je op de noordzijde van het huis, dan zou je muurbeugel wel eens vele meters afstand tot de muur moeten gaan overbruggen voor je ook maar boven het dak uit kan kijken naar een sat. ;))

Ja, dat zou een mooie paal worden als je vanaf het noorden probeert te kijken... lol
Nee, mijn muur zit redelijk op het zuiden, misschien iets naar het oosten.
Tnx voor je reply, toch maar een db met een schijf aanschaffen dan.

Henk

Originally posted by deur_h
toch maar een db met een schijf aanschaffen dan.
Je kan ook overwegen een Dreambox bij Cardwriter te bestellen en elders een muisstille harddisk. Dan ben je nog iets goedkoper uit. Pak de lijst van Dream erbij en kies de stilste uit. Daar krijg je nooit spijt van. Het inbouwen is eenvoudig en met goede wil kan het niet fout gaan.

Ik heb nu een jaar een 7200 toeren schijf in mijn dreambox en tevens de dreambox voorzien van een ventilatortje (12 volt vent. die ik laat draaien op een iets lagere spanning zodat hij niet hoorbaar is).

Werkt verder zonder problemen.

Bij ons werkt de 7200 toeren HD ook reeds geruime tijd zonder problemen.

Er ook niet beweerd dat het niet kan. Maar volgens Dream:
We recommend 5400 rpm HDDs.
7200 rpm HDD produce more heat and more energy is needed.
Wanneer de IBM schijf ook al niet in de lijst voorkomt, is het slimmer een andere schij te nemen. En dan is het aan ieder zelf te besluiten of dat een 5400 of 7200 rpm disk wordt uit die lijst. Toch?

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan